חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התמחות רואה חשבון

מאת: רפאל שלוםראיית חשבון19/01/20113325 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כחלק מהמסלול של רואה חשבון יש לבצע התמחות של שנתיים במשרד רואה חשבון. להתמחות רואה חשבון קיימים כמה תנאים הכתובים בחוק רואה חשבון התשט"ו -1955 .

א.    תקופת ההתמחות המינימאלית במשרד אחד הינה שישה חודשים לפחות, אלא אם כן עבר המתמחה התמחות חלקית במשרד רואה חשבון ונשארו לו פחות משישה חודשים להשלמת ההתמחות.
ב.    התמחות רואה חשבון מחייבת 35 שעות התמחות שבועיות לפחות בתקופה של שנתיים. ניתן להוריד את שעות החובה ל- 20 שעות מינימאליות ולהאריך את תקופת ההתמחות ל-4 שנים.
ג.    ניתן להיעדר בשנה מקסימום 30 יום במסגרת ההתמחות, אם בתשלום ואם לא, כמו כן 30 ימי מחלה בשנה או 60 יום לחופשת לידה.
ד.    בכדי להתחיל התמחות של רואה חשבון עליו לעבור בהצלחה בחינות ביניים א' ויסודות ביקורת חשבונות של ביניים ב'. קיימים מוסדות הפוטרים מבחינות אלו אך בכדי להתחיל התמחות רואה חשבון עליו להציג במקומן תעודת גמר של התואר בראיית חשבון.

רואה חשבון מתמחה צריך לשלם את האגרה הקבועה בתקנה 47 (א)(2)(א), ישנם משרדים לראיית חשבון המשלמים את האגרה הנ"ל בשביל המתמחה.

התמחות רואה חשבון מתחילה ביום קבלת כתב ההתחייבות במועצה לראיית חשבון, בדואר רשום או במסירה אישית. תאריך החתימה של מזכיר המועצה על ההתמחות היא הראייה לתחילת התמחות רואה חשבון.

בשביל לעבוד בעבודה נוספת בזמן ההתמחות בראיית חשבון, על הרואה חשבון שמעסיק, להצהיר למועצת רואי החשבון שהוא אינו מתנגד לעבודה הנוספת והיא אינה תפגע בהתמחות עצמה. מתמחים שאינם מבצעים 35 שעות שבועיות לא יוכלו לקבל היתר לעבודה נוספת , אלא במקרים חריגים באישור מועצת רואי החשבון.

ספירת ההתמחות של רואה חשבון אינה נרשמת במידה והיא אינה באורך של לפחות 6 חודשים אלא במקרים הבאים:

א.    פשיטת רגל או פטירה של המאמן.
ב.    עזיבת מקום העבודה של המאמן.
ג.    עזיבת המאמן את המקצוע ראיית חשבון.
ד.    פסילה של המאמן מסמכות על ידי מועצת רואי חשבון.
ה.    במקרים בהם ביצע המתמחה התמחות רואה חשבון במשרד רואה חשבון אחר ונשארו לו פחות מ-6 חודשים לסיום ההתמחות.
ו.    המאמן הפסיק את ההתמחות חודשיים מתחילתה מכל סיבה שהיא.
ז.    מתוקף סמכות מועצת רואי החשבון יכולה להחליט להכיר בהתמחות הקצרה משישה חודשים.

רואה חשבון מתמחה איננו יכול להפסיק את ההתמחות מיוזמתו, אלא באישור של מועצת רואי החשבון בישראל.

רואה חשבון מתמחה המסיים את תקופת ההתמחות צריך להגיש למועצת רואי החשבון טופס גמר התמחות המפרט את כל העבודות הנוספות שהיו בתקופת ההתמחות לראיית חשבון.
כמו כן, רואה חשבון מתמחה צריך להגיש למועצת רואי החשבון בישראל תעודת גמר ההתמחות בסיום ההתמחות ולקבל את אישור המועצה. תעודה זו תשמש כהוכחה על סיום התמחות רואה חשבון .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רפאל שלום

מאת: רפאל שלוםעיצוב אתרים12/07/111227 צפיות
מה עלי לדעת אם ברצוני להפוך למעצב גרפי? כיצד ניתן להפוך למעצב גרפי מצליח? מהם אפשרויות העבודה בתחום העיצוב הגרפי? ועוד מבחר טיפים בנושא גרפיקה במאמר זה.

מאת: רפאל שלוםמיתוג31/05/111285 צפיות
האם כדאי להשקיע בעיצוב לוגו מרשים לעסק שלך? כיצד ניתן לקבל עיצוב לוגו מיוחד לעסק שלך? ועוד מספר טיפים חשובים בנושא.

מאת: רפאל שלוםעיצוב אתרים03/05/111216 צפיות
בעת האחרונה הביקוש ללימודי עיצוב גרפי גדל יותר ויותר. במאמר זה תוכלו לקרוא על עיצוב גרפי ותקשורת חזותית ולהבין מה באמת לומדים בתחום זה.

מאת: רפאל שלוםראיית חשבון22/04/112390 צפיות
מדוע עלינו להעסיק רואה חשבון לעסק שלנו? כיצד נוכל לייעל את העסק בעזרת רואה חשבון?

מאת: רפאל שלוםשינה 24/01/112369 צפיות
לילה ללא שינה טובה אינו מאפשר תפקוד תקין ביום שלאחריו. קיימות סיבות שונות לבעיות השינה, להלן 9 טיפים שונים לשיפור השינה

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162564 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152564 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152070 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151941 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151971 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152265 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151919 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica