חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

9 טיפים לשינה טובה

מאת: רפאל שלוםשינה 24/01/20112370 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנת 1965 תלמיד קולג' בן 17 בארה"ב ניסה לקבוע שיא עולם של זמן ללא שינה. לאחר 264 שעות ו- 12 דקות הוא התמוטט בעקבות חולשה עמוקה. במהלך התקופה ללא שינה הוא חווה את הסימפטומים הבאים: לחץ דם נמוך, הזיות חזותיות ופסיכוזה. לאחר שינה של 14 שעות הוא הצליח להחלים ולצאת מהמצב הקשה שהיה שרוי בו.

דוגמא קיצונית זו היא דוגמא להשלכות על גופנו במצב ללא שינה. בזמן המודרני, עם כל הלחץ בסביבה, רבים סובלים מבעיות הנובעות מחוסר שינה כרוני.

שינה היא תהליך חשוב במיוחד לבריאות שלנו. כמות ואיכות השינה בלילה הקודם תשפיע בהחלט על מהלך שעות היום שלאחריו. מעט שינה תגרום לטשטוש, יכולת מופחתת לזכור, להתרכז, לתכנן, לקבל החלטות , לבצע חישובים מתמטיים ואפילו חולשה ברמה הפיסית. כל אלו יכולים להביא למצב שאליו לא נרצה להגיע ביום-יום וקיימות דרכים שונות לטפל בבעיה. כמות ואיכות השינה יכולות להיפגע על ידי גורמים שונים. למשל מצעים שאינם נוחים, טלויזיה דולקת, שתיה של משקאות חריפים ועוד יכולים לגרום לחוסר נוחות והפרעה בשינה.

כאשר אנו ישנים שינה עמוקה, משתחררים הורמוני גדילה בגופנו, התאים בגופנו גדלים בצורה תקינה ואנחנו יכולים להמשיך את היום הבא בצורה תקינה ללא בעיות טשטוש וכד'. בנוסף לבעיות ביום שאנו עייפים קיימות עוד הפרעות שינה כמו קושי בהירדמות וחלימה בהקיץ. להלן 9 צעדים שניתן לנקוט בכדי להבטיח שינת לילה טובה:

א.      חדר השינה - על חדר השינה שלנו להיות מקום המיועד לשינה בלבד. עבודה משרדית, שיעורי בית ופעילויות מגרות ומלחיצות אחרות יש לבצע מחוץ לחדר השינה במקום מיועד. בנוסף, טלויזיה, רדיו, מערכת סטריאו וכד' עלולות גם כן להפריע למהלך השינה. בכדי להגיע למצב שינה עמוקה יש להוציא כל גירוי מיותר מחדר השינה.

ב.      עקביות השינה - יש לישון בצורה עקבית, כלומר לישון באותו הזמן בכל לילה, לקום באותו הזמן בכל בוקר ועדיף שלא לשבש את שגרת השינה בסופי שבוע.

ג.       להימנע מניקוטין, אלכוהול, סוכר וקפאין - כל אלו גורמים לעיתים קרובות לנדודי שינה. ניקוטין קפאין וסוכר הינם ממריצים הגורמים לגוף להתעורר בזמן מחסור ויכולים לגרום לשינה בעייתית. אלכוהול מונע שינה עמוקה ופוגע במחזורי שינת REM  בשינה העמוקה. תזונה נכונה תוכל לעזור לכם לשפר את איכות השינה.

ד.      שינה בחושך מוחלט - ברגע שגופנו מזהה חשכה הוא מפריש הורמון שנקרא מלטונין הגורם לנו להיות עייפים ולרצות לישון. מלטונין נוצר על ידי בלוטת המוח ותפקידו לווסת את מחזורי השינה והערות. כשאנו הולכים לישון במקום חשוך גופנו מייצר יותר מלטונין והשינה נהיית יותר עמוקה. לכם יש חשיבות רבה לשינה באזור חשוך.

ה.      מזרן נוח - ישנם רבים שאינם מייחסים חשיבות לנוחות המיטה, ישנה חשיבות רבה למזרן, מצעים , כריות וכד'. אנו מבלים 8 שעות בממוצע - שליש מהיממה שלנו בתוך מצעים וחשוב שהמזרן והמצעים יהיו נוחים לנו ונוכל לישון בנוחות מקסימלית.

ו.        שינה עם בן/בת זוג - ישנם מקרים בהם אחד מבני הזוג נוהג להסתובב פעמים רבות במיטה או להפריע בדרכים מסוימות לשינת בן הזוג. במקרים כאלו ניתן למצוא פתרונות רבים כמו שמיכה נוספת או מיטה גדולה יותר. יש להתחשב אחד בשני כיוון שחוסר נוחות יכול להביא לבעיות שינה ולהשפיע על היום-יום.

ז.       פעילות ספורטיבית - פעילות ספורטיבית של 30 דקות ביום מקדמת צורך פיזי גדול יותר לשינה. עם זאת פעילות ספורטיבית יכולה גם לעורר את גופנו. לכן יש לבצע את הפעילות לפחות 3 שעות לפני השינה.

ח.      קושי בהירדמות - במצב של קושי בהירדמות, לאחר רבע שעה של ניסיון להירדם, יש לקום ולעשות משהו אחר. המחשבה על הקושי בהירדמות גורמת למעגל קסמים שקשה לצאת ממנו. יש לקום ולנסות לעשות משהו אחר כמו להאזין למוסיקה או לקרוא, ולאחר מכן לחזור לנסות לישון.

ט.      הבנת ה"עצמי" - לכל אדם נדרש זמן שונה של שינה בכדי לתפקד בצורה אופטימלית. עם הזמן והניסיון כל אדם לומד על עצמו כמה זמן הוא צריך לישון בכדי להתעורר ולתפקד ביום שלאחר בצורה אופטימלית. בכל מקרה בכל לילה יש לישון מינימום של 7 שעות שינה.

קיימים אנשים עם בעיות חריפות בשינה, במידה והטיפים לא עזרו ועדיין ישנם קשיים בשינה, מומלץ לגשת לאיש מקצוע מוסמך לבדיקה מקיפה של הפרעת השינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רפאל שלום

מאת: רפאל שלוםעיצוב אתרים12/07/111227 צפיות
מה עלי לדעת אם ברצוני להפוך למעצב גרפי? כיצד ניתן להפוך למעצב גרפי מצליח? מהם אפשרויות העבודה בתחום העיצוב הגרפי? ועוד מבחר טיפים בנושא גרפיקה במאמר זה.

מאת: רפאל שלוםמיתוג31/05/111286 צפיות
האם כדאי להשקיע בעיצוב לוגו מרשים לעסק שלך? כיצד ניתן לקבל עיצוב לוגו מיוחד לעסק שלך? ועוד מספר טיפים חשובים בנושא.

מאת: רפאל שלוםעיצוב אתרים03/05/111218 צפיות
בעת האחרונה הביקוש ללימודי עיצוב גרפי גדל יותר ויותר. במאמר זה תוכלו לקרוא על עיצוב גרפי ותקשורת חזותית ולהבין מה באמת לומדים בתחום זה.

מאת: רפאל שלוםראיית חשבון22/04/112391 צפיות
מדוע עלינו להעסיק רואה חשבון לעסק שלנו? כיצד נוכל לייעל את העסק בעזרת רואה חשבון?

מאת: רפאל שלוםראיית חשבון19/01/113327 צפיות
כל הפרטים לגבי התמחות בראיית חשבון . הכללים למשך זמן ההתמחות, תנאי ההתמחות וכל האפשרויות העומדות מול המתמחה בראיית חשבון.

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161551 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152980 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151898 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151645 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144545 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144933 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148678 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica