חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הוראה אפקטיבית ושיפור הלמידה בעזרת כלים לניהול כיתות מחשבים

מערכת החינוך עומדת בפני קושי רב עם הגעתנו לעשור השני של המאה ה21.

מצד אחד ישנו רצון עז לשמור על המסגרת החינוכית של פעם, על עקרונות הלמידה הישנים והטובים. מצד שני, התפתחות הטכנולוגיה המואצת, הכלים החדשים הנכנסים לתוך חיינו מדי יום ביומו והשימוש היומיומי בהם מחייבים את סגלי ההוראה למצוא דרך לשלב אותם בתוכנית הלימוד, אם ככלים ואם כשיעורים בפני עצמם.

בכל מוסד חינוכי קיימת היום לפחות כיתת מחשבים אחת, השאלה הנשאלת במאמר זה היא:

האם אנו מפיקים את הפוטנציאל הגלום בשעות הלימוד בכיתות המחשבים ?

כדי לענות על השאלה בהצלחה צריך קודם להגדיר כיצד ניתן להפיק את המקסימום מהכיתה ולאחר מכן לבדוק כיצד ניתן לעשות זאת בהצלחה.

 מהי מטרת הלמידה עם מחשבים?

 קיימות היום גישות רבות לסוגיית ההוראה עם מחשבים, חלקן הוכיחו את עצמן, חלקן לא. הסוגיה המרכזית היא, האם המחשב הוא כלי שלומדים בעזרתו או האם הוא נושא הלימוד (מיומנות מחשב וכדומה).

נדמה שהיום התלמידים יודעים יותר על מיומנות המחשב מאשר המורים עצמם. לכן בדיון שלפנינו נבחן כיצד המחשב יכול לשמש ככלי לשיפור חווית הלימוד ולשיפור ההוראה.

כמעט כל מקצוע ניתן להעביר כיום באמצעות המחשב. הבעיה היא כיצד לשלב את המורה, עם ניסיונו ויכולותיו בתוך התהליך. בואו נבחן כמה תרחישים:

בשיעור מתמטיקה שמועבר בכיתת מחשב, אחד התלמידים מתקשה להבין את החומר ונשאר מאחור, בזמן ששאר התלמידים מתרגלים. התלמיד מתבייש לבקש עזרה מחשש שילעגו לו. כיצד המורה יכול לאבחן את הקושי ולסייע לו מבלי להביך אותו ?

בשיעור תנ"ך שמועבר בכיתת מחשב, המורה מעוניין לבחון האם הנושא המדובר הובן ע"י כולם. הוא יכול לערוך בוחן קצר למחרת או לתת לתמידים שיעורי בית להגשה. אבל כיצד הוא יכול לבחון בזמן אמת את ההבנה ?

בשיעור אזרחות המורה מעוניין לשתף את התלמידים במאמר ולתת להם לעבוד עליו, לנתח אותו ולנהל דיון משותף. לצורך כך הוא צריך - לתת להם את המאמר, לתת להם זמן לנתח אותו ולהציג את התוצאות שלהם זה לזה. האם ישנה דרך בה ניתן לעשות את כל אלו במסגרת זמן של שיעור ?

בשיעור ביולוגיה המורה מעוניין להראות לכיתה כיצד להשתמש בגיליון אלקטרוני לצורך הכנת תצפיות. הוא מעוניין לאפשר לתלמידים להתאמן על האפשרויות השונות בכיתה ולשלוח אותן למשימת בית. כיצד יוכל לעשות זאת באפקטיביות?

לאחר שהעלינו את השאלות נבחן מספר דרכים לפתור את הבעיות שהוצגו:

 אם המורה היה יכול לבחון את מסכי התלמידים בזמן אמת, הוא היה מבחין כי במסך אחד אין פעילות. הוא היה יכול אז להתחבר לאותו מסך ולסייע לתלמיד מבלי שיצטרך לבוא אליו ותוך כדי שהתלמיד מנסה בעצמו.

אם המורה היה יכול לערוך בוחן קצר בסוף השיעור, לקבל את התוצאות בזמן אמת ולראות בדיוק מי הבין ומי לא, הוא היה יכול לסייע לאותם תלמידים שלא הבינו ולקדם את השאר - מבלי לעכב את הכיתה.

אם המורה היה יכול להעלות את המאמר לכל התלמידים במעבד תמלילים, לאפשר להם לנתח בזמנם החופשי ואז להציג כל פעם ניתוח אחר על המסכים תוך דיון כיתתי במאמר הוא היה יכול להשיג יותר בפחות זמן (להימנע מהצורך להפנות את התלמידים לתיקייה, לפתוח מאמר או להקרין אותו בעזרת מקרן).

אם המורה היה יכול להדגים לכיתה כיצד הוא מזין נתונים ובוחן את התוצאות ולאחר מכן לתת להם לתרגל תוך מתן תמיכה בזמן אמת לתלמידים שמתקשים - הוא היה משיג יותר בפחות זמן.

כל הפתרונות שהוצגו כאן ניתנים לביצוע בקלות,

באמצעות תוכנה לשליטה וניהול כיתות מחשבים כמו NetSupport School, שמאפשרת למורה לבצע את כל הפעולות שהוצגו ועוד.

התוכנה מאפשרת ניצול מקסימלי של יכולות המחשב תוך שילובן עם ניסיונו ושיטות ההוראה של המורה. כמו כן, התוכנה מאפשרת שליטה ובקרה מלאים של המתרחש בכיתה, למשל: לאילו אתרים מותר/אסור לתלמידים לגשת, באילו תוכנות המורה מאפשר עבודה ועוד.

לסיכום, תוכנה לשליטה וניהול כיתה מאפשרת למורה להתמודד עם האתגרים של המאה ה-21 בתחום ההוראה עם מחשבים, תוך ניצול והפקת המקסימום מהשיעורים ומתן חווית למידה לכל תלמיד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת Greenware Technologies משווקת פתרונות תוכנה ייחודיים המאפשרים התייעלות וחיסכון בתחום תשתיות המחשבים.

BeTwin - פיצול מחשב אישי למספר תחנות עבודה עצמאיות לחלוטין. מאפשר חיסכון אדיר בעלויות מחשבים.

 WinConnect - הופך כל מחשב אישי לשרת טרמינל רב עוצמה המאפשר חיבור מרחוק  של 21 משתמשים ( RDP).

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי טל

מאת: רועי טלמחשבים וטכנולגיה - כללי21/07/131323 צפיות
- זו שיטת עבודה, לפיה המשתמש במחשב בארגון עובד על מכונה וירטואלית שמופעלת משרת מרכזי ולא מהמחשב לידו הוא יושב. למעשה בשיטה זו, מגדירים מכונות וירטואליות רבות על השרת, וכל משתמש שמדליק את העמדה שלו מקבל תחנת עבודה שנמצאת בפועל על השרת ולא במחשב הפיזי שנמצא לידו. שיטת עבודה זו נקראת וירטואליזציה של שולחן העבודה או וירטואליזציה של משתמשים.

מאת: רועי טלטכנולוגיות חדשות02/01/121526 צפיות
דוגמאות לשימושים במערכת להצגת מידע על מסכי תצוגה: בבתי חולים ומרפאות, קווי יצור במפעלים, בנמלי תעופה ועוד Monitors AnyWhere הינו הפתרון האידאלי למקומות אלו ומאפשר חיסכון והתייעלות בתחום זה.

מאת: רועי טלטכנולוגיות חדשות02/01/121249 צפיות
האם אתם מחפשים פתרון להצגת מידע על גבי מסכים בארגון ? עד היום הכרתם פתרונות מסורבלים ויקרים להקרנת מידע על גבי מסכים. חיבור מחשב רגיל או רזה (Thin Client) למסכים גדולים. חיבור כרטיס מסך נוסף למחשב שנמצא בקירבת מקום למסך עליו מעוניינים להציג מידע, והקמת תשתית של כבל VGA מהמחשב עד למסך. שימוש במכשירי VGA Extender והקמת תשתית כבלי רשת CAT-5 בין המשדר למסך. Monitors Anywhere מציגה פתרון חדשני ומהפכני להצגת מידע על מסכים

מאת: רועי טלתוכנה24/08/111776 צפיות
בזמן האחרון אנו עדים לתופעה מצד חברות המשווקות פתרונות תוכנה לשליטה על כיתה, אשר יוצרות מצג שווא לגבי יכולות המוצר שלהן ומורידים מערכן של התוכנות המתחרות. ברור לנו שמצדכם אין לכם את היכולת לבדוק מי צודק ומי טועה, למי המוצר האיכותי יותר ולמי היכולות העשירות יותר ובסופו של דבר, אתם מסתמכים על השורה התחתונה שהיא – המחיר. אנחנו, בחברת Greenware Technologies, מבינים את עמדתכם ומעוניינים לעזור לכם להבין מדוע תוכנות שליטה לכיתה זה לא כמו בקבוק מים, אלא יותר כמו רכישת רכב (רק הרבה יותר זול...).

מאת: רועי טלמיחשוב ארגוני11/12/101643 צפיות
מנהלי מחלקות IT בישראל (מנמ"רים) מחפשים כיום את המערכת האיכותית ביותר, שתאפשר שליטה על נכסי המחשוב של הארגון בהיבט התמיכה (HelpDesk), וקבלת התמונה המלאה אודות נכסים אלו והשימוש השוטף בהם.

מאת: רועי טלתוכנה30/09/101842 צפיות
אם אתם מחפשים טרמינל סרבר לסביבת העבודה של מקינטוש, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה יוסבר בקצרה אודות הפתרון החדשני - AQUA CONNECT שמאפשר להפוך כל מחשב מקינטוש לטרמינל סרבר. חסכון אדיר ברכישת מחשבי מק יקרים !

מאת: רועי טלמחשבים וטכנולגיה - כללי08/06/101863 צפיות
חברת Greenware נבחרה לספק ל-13 מרכזי להב"ה הפרושים ברחבי הארץ את תוכנת השליטה והניהול המובילה כיום בשוק - NetSupport School. תוכנת NetSupport היא התוכנה האיכותית ובעלת היכולות המתקדמות ביותר כיום, ועל כן נבחרה לסייע לצוות ההדרכה במרכזים השונים לנהל ולשלוט על כיתות המחשבים.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214002 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204852 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182257 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181742 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181661 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181531 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica