חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בולגריה: מפעילי התיירות נגד המע"מ

מפעילי התיירות בבולגריה פתחו בקמפיין נגד כל נזק אפשרי שהמע"מ עלול לגרום להם. תחום התיירות המקומי ניצב כעת בפני שתי בעיות בנושא: הראשונה היא החזרי המע"מ שמקבלים מפעילי תיירות זרים, והשניה, והרצינית יותר, היא האפשרות להעלאת שיעור המע"מ של שירותי תיירות ל-20%.

לפי חוק שהוצג בתחילת 2005, מפעילי תיירות זרים רשאים לקבל החזרי מע"מ ששולם בבולגריה. לפני החקיקה, רק יחידים היו זכאים להחזרי מע"מ עבור סחורות שרכשו במדינה.

לדברי גורמים בשוק התיירות, חברות זרות מקבלות מיליוני יורו מבולגריה באמצעות החזרי מע"מ ששולמו במדינה עבור אירוח בבתי מלון. לדברי ליובומיר פנקובסקי, מהאיגוד הבולגרי של סוכנויות הנסיעות (BATA), הדבר מייצג ניצול של משאב בינלאומי עצום, וכי מדובר באפליה נגד גורמים בסקטור המקומי.

מבדיקה שערך אתר האינטרנט הבולגרי "סופיה אקו" עלה כי בולגריה אינה המדינה שקבעה את התקדים במדיניות החזרי המע"מ כלפי עסקים, וכי לפחות שתי מדינות חברות באיחוד האירופי מאפשרות זאת גם כן.

על פי החלטה שקיבל בית המשפט העליון בגרמניה, ניתן להחזיר הוצאות נסיעה לאחר ה-31 בדצמבר 1999 במידה ששמם המדויק של הנוסע והחברה מופיעים בקבלה או בחשבונית.
משרד האוצר הגרמני מקפיד במיוחד בנוגע לדרישות המסמכים עבור החזר מס, והוא נוטה לפרש את החוקים באופן המחמיר ביותר כאשר הוא בוחן בקשה. החזר המע"מ, בכל אופן, הוא חוקי לחלוטין.

ממשלת איטליה החלה לאחרונה גם היא ליישם הליך שבמסגרתו יכולות סוכנויות נסיעות לתבוע החזרי מע"מ מאיטליה עבור הוצאות לינה ותחבורה מרכישה ישירה מהספק. ההליך החדש מיועד בראש ובראשונה למפעילי תיירות וסוכנויות נסיעות שמקיימים טיולים מאורגנים, אך למרות זאת, כל סוכנות נסיעות יכולה לדרוש החזר מע"מ מאיטליה.

כפי שדיווח אתר האינטרנט "סופיה אקו" בפברואר, מפעילי תיירות בולגרים ניצבים בפני בעיה סבוכה עוד  יותר עם האפשרות להעלאה ב-20% של המע"מ על שירותי תיירות במדינה.

כיום, בולגריה מחייבת מע"מ על שירותי תיירות בשיעור של 7% בלבד, אך בשל מחויבויותיה לאיחוד האירופי תיאלץ המדינה להעלות את המע"מ ל-20%, שזהו שיעור המס האחיד על כל הסחורות והשירותים בבולגריה. לפי מומחים, נטל המס יקשה על המדינה לעמוד בתחרות עם שווקים אחרים כגון יוון, ספרד וטורקיה.

לדברי גורמים בשוק התיירות, מפעילי תיירות בולגרים שוקלים כעת את האפשרות להירשם כחברות זרות בכדי להימנע מתשלום המע"מ של 20%.

המתחרות הישירות של בולגריה באיחוד האירופי על שיעור המע"מ הגבוה ביותר על שירותי תיירות הן כרגע אוסטריה ואיטליה, אך גם במדינות אלה שיעור המס נמוך בהרבה ועומד על 10% בלבד. שיעור המס הגבוה ביותר המוטל על שהות בבתי מלון שייך לדנמרק, והוא עומד על 25%. אחרי דנמרק ניצבת סלובקיה עם 19%, ואחריה בריטניה עם 17.5%.

נטל המס על התיירות הבולגרית נכלל בחוק המע"מ החדש שהוכן על ידי משרד האוצר וכבר זכה לביקורת רבה מתחומי עסקים אחרים. החוק עבר בפרלמנט.

בתחום בתי המלון, לדוגמה, תביא העלייה בשיעור המע"מ לעליית מחירים של יותר מ-13% שתבריח את הלקוחות. כ-80% מהתיירים הזרים מגיעים לבולגריה דרך מפעילי תיירות זרים. על חבילת הנופש שלהם הכוללת אירוח במלון, ארוחות ושירותים אחרים מוטל כיום מע"מ של 7%. אם המחירים יעלו ב-13% בעונה הבאה, בתי המלון יהיו בבעיה רצינית: או שהמכירות יצטמצמו, או שההוצאות יעלו בפתאומיות. בשני המקרים ייאלצו בתי המלון להפסיק לפעול בשל חוסר יכולת לכסות את העלויות וההשקעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש על ידי קבוצת Company Express, המתמחה בהקמת חברות אופשור ומעניקה שירותי הקמת חברה זרה, מקלט מס, שירותי נאמנות בחול ועוד מגוון פתרונות אופשור.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קומפני אקספרס, הקמת חברות בחו"ל

בעוד ממשלת ארה"ב מתכוננת למתקפה נוספת על מרכזי האופשור ואלו הנהנים משירותיהם, שלטונות מס ההכנסה במדינה (IRS) דווקא מבטיחים במסגרת תכנית חדשה להיות סבלניים יותר כלפי בעלי חשבון בנק בחו"ל שיחליטו לחשוף בהתנדבות את ספרי החשבונות שלהם, עוד לפני שאנשי מס הכנסה יגלו את העבירה.

שוויץ, אוסטריה ולוקסמבורג הסכימו לחתום על הסכם ויתורים בנושא הסודיות הבנקאית. להסכם קדמו שיחות עם ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, שקבע את הכללים בנוגע לשיתוף מידע בנקאי. ליכטנשטיין ואנדורה הסכימו עם הארגון על עסקה דומה. כל המדינות היו נתונות ללחץ הולך וגובר שקרא לבצע רפורמה במגזרים הבנקאיים שלהם.

הפרוטוקול אשר מתקן את הועידה לכפל מס בין שוויץ ובריטניה לשם מניעת כפל מס בהתייחס למיסים המוטלים על הכנסה אושררה ונכנסה לתוקף ביום 22 בדצמבר.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי בינלאומי

מאת: Shiran Madarמיסוי בינלאומי28/11/143028 צפיות
אזרח או תושב ארה"ב שמעסיק עובדים או משלם כסף לאדם אחר בסך העולה על 600$ יצטרך להנפיק טופס 1099 או W2 למקבל התשלום ול-IRS. על מנת שניתן יהיה לעשות זאת יש לברר את פרטי מקבל התשלום, בעיקר את מספר הזיהוי לצורך מס שלו – ITIN או SSN.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי01/07/144161 צפיות
יש לכם הכנסות ממקורות זרים? אתם לא מדווחים על כלל הכנסותיכם מכל העולם לרשויות המס בישראל? אם כן רצוי שתדעו כי אי דווח משמעו עבירה פלילית אשר יכול להסב לכם אי נעימות מול רשויות המדינה ותשלום קנסות רבים. מומךץ לפנות בהקדם לייעוץ עם רואה חשבון בדבר גילוי מרצון והתחלת התהליך מול רשויות המס.

מאת: טל שוורץמיסוי בינלאומי26/06/144411 צפיות
ב- 19 ליוני 2014 התפרסם עדכון של תוכנית הגילוי (OVDP - Offshore Voluntary Disclosure Program) המציעה רשות המיסים האמריקאית לאמריקאים שלהם הכנסות, חשבונות בנק ונכסים פיננסים בישראל או במדינות אחרות, הזדמנות נוספת ומקילה לעמוד בדרישות הדיווח הנדרש ע"י החוק האמריקאי לשלם את חובם ולהמנע מקנסות . במאמר זה נסביר את עקרי העדכון של תוכנית הגילוי.

מאת: Smartaxמיסוי בינלאומי24/06/144211 צפיות
מס הכנסה בארה"ב (IRS) הודיע ב – 18/6/2014 על שינויים משמעותיים בתוכניות הגילוי מרצון, מטרת השינויים הנה לאפשר לאלפי נישומים אמריקאים מחוץ לארה"ב לחזור ולעמוד בדרישה להגיש דוח מס שנתי בארה"ב בסיכון מופחת לענישה.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי15/02/148145 צפיות
עד לתום שנת 2002 תושב ישראל היה חייב במס על הכנסותיו מישראל בלבד, גם אם היו לו הכנסות מחוץ לישראל הכנסות אלו לא התמסו בישראל למעט החריג בסעיף 5 לפקודת מס הכנסה טרם תיקונו. החל משנת 2003 עקב תיקון 132 לפקודת מס הכנסה נקבע כי יחיד תושב ישראל יהא חייב במס על כלל הכנסותיו מכל מקור שהוא שהופקו או נצמחו בין בישראל ובין מחוץ לישראל. כמו כן, תושב חוץ יהא חייב במס בישראל על הכנסותיו שהופקו או נצמחו בישראל בלבד. כל זאת בכפוף להוראות האמנה וסעיף 196 לפקודת מס הכנסה.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/138963 צפיות
כאזרח אמריקאי שחי בישראל עליך להגיש דוח מס אמריקאי שנתי למס ההכנסה האמריקאי באם הכנסתך השנתית עלתה על המינימום הקבוע בחוק, סף ההכנסה משתנה בהתאם לאופן ההגשה (נפרד, מאוחד...), גיל וסוג ההכנסות שהיו לאזרח בשנת המס.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/139392 צפיות
האם אני צריך להגיש דו"ח מס בארה"ב ? האם אני יכול לנכות מס ששילמתי בישראל ? יש לי אזרחות אמריקאית, אני חי בישראל ומעולם לא עבדתי או הרווחתי כסף בארה"ב האם אני חייב כסף למס ההכנסה בארה"ב ?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica