חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עדכון של תוכנית הגילוי המציעה רשות המיסים האמריקאית לישראלים החייבים בדיווח

מאת: טל שוורץמיסוי בינלאומי26/06/20144408 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ב- 19 ליוני 2014 התפרסם עדכון של תוכנית הגילוי (OVDP - Offshore Voluntary Disclosure Program) המציעה רשות המיסים האמריקאית לאמריקאים שלהם הכנסות, חשבונות בנק ונכסים פיננסים בישראל או במדינות אחרות, הזדמנות נוספת ומקילה לעמוד בדרישות הדיווח הנדרש ע"י החוק האמריקאי לשלם את חובם ולהמנע מקנסות.

תוכנית זאת כוללת הקלות נוספות לעומת התנאים שהיו מהתוכנית שהתפרסמה ב 2012 ( ראה פירוט להלן):

חובת הדיווח השנתי לרשויות המס בארה"ב חלה על כל אזרח אמריקאי ללא תלות במקום בו הוא מתגורר, גם אם הוא מתגורר מחוץ לארה"ב כבר שנים רבות (ואפילו אם מעולם לא גר בארה"ב). בנוסף בעלי גרין כארד חייבים גם הם בדיווח שנתי הכולל.

כל סוגי ההכנסות - כלל עולמיות שלו

חשבונות בנקים ונכסים פיננסיים שיש לו מחוץ לארה"ב שמהם הוא נהנה כבעלים או יש לו בם זכות חתימה.שליטה שיש לו בחברות או שותפויות זרות (למשל ישראליות).

במקרה של אי דיווח מוטלים קנסות שעלולים במקרים מסוימים להיות גבוהים מאוד למי שלא עומד בדרישות הדיווח הנ"ל.

תוכנית הגילוי מרצון מאפשרת לכל אמריקאי שלא הגיש דוחות מס הכנסה בשנים קודמות או שהגיש דוחות לא מלאים, את האפשרות להגיש דוחות מס הכנסה עבור שמונה שנים האחרונות, לשלם חובות מס ריבית וקנסות החלים עליו, אך בכך להימנע מהליכים פליליים.

לתוכנית הגילוי מרצון החדשה 06/2014 קדמו שלוש תוכניות של גילוי מרצון לגבי הכנסות ונכסים לא מדווחים מחוץ לארה"ב. התוכנית הנוכחית מחליפה תוכנית מ - 2012 וכוללת הקלות משמעותיות לעומת התוכניות הקודמות.

(OVDP) עיקרי הבדלים בין התוכנית החדשה לתוכניות קודמות:

1. האפשרות לאוכלוסיה רחבה יותר להשתמש בתוכנית הגילוי מרצון ובפעם הראשונה גם לאזרחים המתגוררים בארה"ב.

2. הורדת דרישת המקסימום של מיסים לשלם (בהוראה הקודמת רק עם חוב של עד 1500 דולר או פחות יכלו להשתמש בתוכנית).

3. אין צורך בשאלון סיכון שהיה תנאי הכרחי בתוכנית הקודמת.

4. הצהרה של מגיש הדוח שאי הגשת הדוחות נבעה מאי ידיעה ולא מתוך כוונה ברורה להעלים.

5. ביטול הקנסות לאזרחים המתגוררים מחוץ לארה"ב והקטנת הקנסות לאזרחים המתגוררים בארה"ב.

אמריקאי עכשיו זה הזמן לדווח ולתקן את המצב.

נציב מס הכנסה האמריקאי אמר שהתוכנית נבנתה על סמך השינויים הרבים בעולם ,הניסיון הנצבר וכן המלצות של עורכי דין רואי חשבון שמתעסקים בתחום: "תוכנית הגילוי מרצון החדשה נותנת לנישומים בעלי חשבונות offshoreשעדיין לא דיווחו את האפשרות למלא את החוק ...אנחנו מאוד ממליצים לאנשים שצריכים לפנות אלינו ולסדר את העניינים אצלנו לפני שאנחנו נגיע אליהם...אנחנו מגבירים את מאמצי האכיפה שלנו ולכן הסיכון של אי דיווח רק ממשיך לעלות."

בנוסף לכך חשוב לציין שבהודעות של התקופה האחרונה ה- IRS הדגיש את הכוונה לנהל מדיניות סלחנית כלפי אותם אמריקאים שלא דיווחו, אשר מחזיקים באזרחות נוספת וחיים מחוץ לארה"ב.

לפיכך אם אתה ישראלי בעל אזרחות אמריקאית או גרין קרד ולא הגשת דוחות מס בארה"ב בשנים קודמות, או שהגשת דוחות לא מלאים -נראה שעכשיו זה הזמן ויש הזדמנות מצוינת להכין דוחות מס, לתקן את המצב אופן מלא, ולעשות זאת ללא קנסות גבוהים.

מאמר זה נכתב כמקור ידע ואינו מהווה המלצה להשקעה או יעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע ומומחים לפני כל השקעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא מבעלי חברת מס אמריקה - MasAmerica.co.il. חברה ישראלית המתמחה במיסוי אמריקאי ובהגשת דוחות שנתיים לפרטים ולמשקיעי נדל"ן לרשויות המס האמריקאיות. לפרטים נוספים - לפרטים נוספים בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: www.masamerica.co.ilאו בטלפון 073-7690600.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל שוורץ

מאמרים נוספים בנושא מיסוי בינלאומי

מאת: Shiran Madarמיסוי בינלאומי28/11/143024 צפיות
אזרח או תושב ארה"ב שמעסיק עובדים או משלם כסף לאדם אחר בסך העולה על 600$ יצטרך להנפיק טופס 1099 או W2 למקבל התשלום ול-IRS. על מנת שניתן יהיה לעשות זאת יש לברר את פרטי מקבל התשלום, בעיקר את מספר הזיהוי לצורך מס שלו – ITIN או SSN.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי01/07/144157 צפיות
יש לכם הכנסות ממקורות זרים? אתם לא מדווחים על כלל הכנסותיכם מכל העולם לרשויות המס בישראל? אם כן רצוי שתדעו כי אי דווח משמעו עבירה פלילית אשר יכול להסב לכם אי נעימות מול רשויות המדינה ותשלום קנסות רבים. מומךץ לפנות בהקדם לייעוץ עם רואה חשבון בדבר גילוי מרצון והתחלת התהליך מול רשויות המס.

מאת: Smartaxמיסוי בינלאומי24/06/144207 צפיות
מס הכנסה בארה"ב (IRS) הודיע ב – 18/6/2014 על שינויים משמעותיים בתוכניות הגילוי מרצון, מטרת השינויים הנה לאפשר לאלפי נישומים אמריקאים מחוץ לארה"ב לחזור ולעמוד בדרישה להגיש דוח מס שנתי בארה"ב בסיכון מופחת לענישה.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי15/02/148143 צפיות
עד לתום שנת 2002 תושב ישראל היה חייב במס על הכנסותיו מישראל בלבד, גם אם היו לו הכנסות מחוץ לישראל הכנסות אלו לא התמסו בישראל למעט החריג בסעיף 5 לפקודת מס הכנסה טרם תיקונו. החל משנת 2003 עקב תיקון 132 לפקודת מס הכנסה נקבע כי יחיד תושב ישראל יהא חייב במס על כלל הכנסותיו מכל מקור שהוא שהופקו או נצמחו בין בישראל ובין מחוץ לישראל. כמו כן, תושב חוץ יהא חייב במס בישראל על הכנסותיו שהופקו או נצמחו בישראל בלבד. כל זאת בכפוף להוראות האמנה וסעיף 196 לפקודת מס הכנסה.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/138960 צפיות
כאזרח אמריקאי שחי בישראל עליך להגיש דוח מס אמריקאי שנתי למס ההכנסה האמריקאי באם הכנסתך השנתית עלתה על המינימום הקבוע בחוק, סף ההכנסה משתנה בהתאם לאופן ההגשה (נפרד, מאוחד...), גיל וסוג ההכנסות שהיו לאזרח בשנת המס.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/139389 צפיות
האם אני צריך להגיש דו"ח מס בארה"ב ? האם אני יכול לנכות מס ששילמתי בישראל ? יש לי אזרחות אמריקאית, אני חי בישראל ומעולם לא עבדתי או הרווחתי כסף בארה"ב האם אני חייב כסף למס ההכנסה בארה"ב ?

השאלה היא האם עולים חדשים ותושבים חוזרים ותיקים המגישים דו"ח שנתי למס הכנסה, מחויבים לצרף את טופס 150 - הצהרה על החזקה בחבר בני אדם תושב חוץ?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica