חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיווחי מס (IRS) לאזרחים אמריקאים בישראל

האם אני צריך להגיש דו"ח מס בארה"ב ? האם אני יכול לנכות מס ששילמתי בישראל ?
יש לי אזרחות אמריקאית, אני חי בישראל ומעולם לא עבדתי או הרווחתי כסף בארה"ב האם אני חייב כסף למס ההכנסה בארה"ב ?


אזרחי ארצות הברית ומחזיקי "גרין-קארד" מחויבים להגיש דו"ח מס שנתי ל –  IRS בארצות הברית. לא משנה באיזה מדינה בעולם הם גרים, כל עוד ההכנסה שלהם (בארה"ב ובחו"ל ) היא מעל 9,000 $ בשנה. רבים מהאזרחים שחיים בישראל מניחים בטעות שבגלל שהם מעולם לא היו חייבים מס בארה"ב, הם פשוט לא צריכים להגיש דו"ח מס ל -IRS.
באמצעות איזה טפסים מדווחים אזרחי ארה"ב שחיים בישראל על ההכנסה שלהם למס ההכנסה האמריקאי?
כמו מרבית האזרחים שחיים בארה"ב אתה צריך למלא טופס 1040. וכן טפסים שהחובה למלא אותם חלה ספציפית על אזרחי ארה"ב שחיים מחוץ לגבולות המדינה (אם יש בכך צורך) כמו טפסים 2555 ו1116- טפסים לצורך החרגת הכנסה מעבודה וקבלת זיכוי על מס זר ששולם וכמובן יש להביא בחשבון דיווח על חשבונות פיננסיים באם יתרתם המצטברת עלתה במהלך השנה על 10,000$ בנקודת זמן כל שהיא במהלך השנה (FBAR).

איך אני יודע אם ההכנסות שלי מעבודה בישראל פטורות (מוחרגות) עד לסכום הקבוע בחוק ?
מס ההכנסה האמריקאי פוטר אותך מהכנסות מעבודה - Foreign Earned  Income Exclusion עד לסכום מסוים אם אתה עומד באחד משלושת התנאים הבאים:
1 . אתה אזרח אמריקאי שעומד בקריטריונים מסויימים להיחשב תושב של מדינה זרה בשנת המס.
2 . אתה אזרח אמריקאי תושב של מדינה זרה בשנת המס ולמדינה הזו יש אמנת מס עם ארה"ב.
3 . אתה אזרח או תושב מדינה זרה  שנעדר פיזית מארה"ב מינימום של 330 ימים מתוך 365 ימים בשנה.

מה עושה אזרח אמריקאי בישראל שיש לו הכנסות משכירות ?
בישראל יש שלוש חלופות למיסוי הכנסות משכירות והנישום בוחר את החלופה המועדפת עליו:
א. פטור עד 58,920 ש"ח ולא מכירים בהוצאות.
ב. תשלום של 10% מההכנסות ולא מכירים בהוצאות
ג. תשלום מס שולי ואז כן ניתן לדרוש הוצאות (וההכנסה החייבת גדלה גם לצרכי ביטוח לאומי)
בארה"ב מיסוי של אזרחים אמריקאים מתבצע אחרת ויש לבחון האם נוצרת חבות מס לאזרח אמריקאי שחיי בישראל בעקבות ההבדלים הללו.
עקרונית הכנסות שכירות של אזרחי ארה"ב חייבות במס אולם ניתן לקזז הוצאות בגין השכרת הנכס כנגד אותן ההכנסות, יש לשים לב כי אזרח אמריקאי שחיי בישראל ובוחר בחלופה הראשונה (בישראל) ולא משלם מס על הכנסות השכירות שלו בארץ יכול למצוא עצמו חייב במס עליהן בארה"ב.


האם אני יכול לנכות מס ששולם בישראל  ?
באופן עקרוני, מס שאתה חייב בארה"ב על הכנסות מישראל, ניתן להפחית באופן משמעותי או אפילו לאפס לחלוטין, אם כבר שילמת מס על ההכנסה בישראל. אתה יכול לדרוש זיכוי בעבור מיסים אלה בדו"ח המס הפדרלי שלך ומכוון ששיעורי המס בישראל גבוהים מארה"ב ברוב המקרים לא תהיה חבות מס. ניתן לדרוש את המיסים ששולמו בישראל כניכוי או זיכוי והבחירה האופטימלית בין ניכוי או זיכוי תלויה בנסיבות הספציפיות של בעל האזרחות הכפולה.

מתי צריך להגיש דו"ח מס אמריקאי ?
עבור אמריקאים המתגוררים בארה"ב, דו"ח המס מוגש תמיד עד ה -  15 באפריל לשנה שלאחר שנת המס הרלוונטית, ארכה של חודשיים ניתנת באופן אוטומטי לאזרחים המתגוררים בחו"ל עד ל- 15 ביוני. הארכה של החודשיים היא אוטומטית, אך ישנה הארכה נוספת במידת הצורך עד לתאריך ה – 15 באוקטובר לתושבים שחיים מחוץ לארה"ב.
למען הסר ספק כל הארכות לעיל מתייחסות להגשת הדוחות. אף אחת מהרחבות הנ"ל לא חלות על תשלום מסים, כל מסים שחייב אזרח אמריקאי, לא משנה אם הוא מתגורר בארצות הברית או בחו"ל, חייבים להיות משולמים עד ל -15 באפריל של השנה העוקבת.

הערה: המידע ניתן בתימצות ובאופן כללי ואין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או

ייעוץ מס  ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

המידע המוצג הינו לידיעה בלבד.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SMARTAX - US TAX SERVICES Office: 03-5296555 / Fax: 03-5296555

www.smartax.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת (Shiran Madar CPA(Isr

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/138960 צפיות
כאזרח אמריקאי שחי בישראל עליך להגיש דוח מס אמריקאי שנתי למס ההכנסה האמריקאי באם הכנסתך השנתית עלתה על המינימום הקבוע בחוק, סף ההכנסה משתנה בהתאם לאופן ההגשה (נפרד, מאוחד...), גיל וסוג ההכנסות שהיו לאזרח בשנת המס.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי בינלאומי

מאת: Shiran Madarמיסוי בינלאומי28/11/143024 צפיות
אזרח או תושב ארה"ב שמעסיק עובדים או משלם כסף לאדם אחר בסך העולה על 600$ יצטרך להנפיק טופס 1099 או W2 למקבל התשלום ול-IRS. על מנת שניתן יהיה לעשות זאת יש לברר את פרטי מקבל התשלום, בעיקר את מספר הזיהוי לצורך מס שלו – ITIN או SSN.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי01/07/144157 צפיות
יש לכם הכנסות ממקורות זרים? אתם לא מדווחים על כלל הכנסותיכם מכל העולם לרשויות המס בישראל? אם כן רצוי שתדעו כי אי דווח משמעו עבירה פלילית אשר יכול להסב לכם אי נעימות מול רשויות המדינה ותשלום קנסות רבים. מומךץ לפנות בהקדם לייעוץ עם רואה חשבון בדבר גילוי מרצון והתחלת התהליך מול רשויות המס.

מאת: טל שוורץמיסוי בינלאומי26/06/144409 צפיות
ב- 19 ליוני 2014 התפרסם עדכון של תוכנית הגילוי (OVDP - Offshore Voluntary Disclosure Program) המציעה רשות המיסים האמריקאית לאמריקאים שלהם הכנסות, חשבונות בנק ונכסים פיננסים בישראל או במדינות אחרות, הזדמנות נוספת ומקילה לעמוד בדרישות הדיווח הנדרש ע"י החוק האמריקאי לשלם את חובם ולהמנע מקנסות . במאמר זה נסביר את עקרי העדכון של תוכנית הגילוי.

מאת: Smartaxמיסוי בינלאומי24/06/144207 צפיות
מס הכנסה בארה"ב (IRS) הודיע ב – 18/6/2014 על שינויים משמעותיים בתוכניות הגילוי מרצון, מטרת השינויים הנה לאפשר לאלפי נישומים אמריקאים מחוץ לארה"ב לחזור ולעמוד בדרישה להגיש דוח מס שנתי בארה"ב בסיכון מופחת לענישה.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי15/02/148143 צפיות
עד לתום שנת 2002 תושב ישראל היה חייב במס על הכנסותיו מישראל בלבד, גם אם היו לו הכנסות מחוץ לישראל הכנסות אלו לא התמסו בישראל למעט החריג בסעיף 5 לפקודת מס הכנסה טרם תיקונו. החל משנת 2003 עקב תיקון 132 לפקודת מס הכנסה נקבע כי יחיד תושב ישראל יהא חייב במס על כלל הכנסותיו מכל מקור שהוא שהופקו או נצמחו בין בישראל ובין מחוץ לישראל. כמו כן, תושב חוץ יהא חייב במס בישראל על הכנסותיו שהופקו או נצמחו בישראל בלבד. כל זאת בכפוף להוראות האמנה וסעיף 196 לפקודת מס הכנסה.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/138960 צפיות
כאזרח אמריקאי שחי בישראל עליך להגיש דוח מס אמריקאי שנתי למס ההכנסה האמריקאי באם הכנסתך השנתית עלתה על המינימום הקבוע בחוק, סף ההכנסה משתנה בהתאם לאופן ההגשה (נפרד, מאוחד...), גיל וסוג ההכנסות שהיו לאזרח בשנת המס.

השאלה היא האם עולים חדשים ותושבים חוזרים ותיקים המגישים דו"ח שנתי למס הכנסה, מחויבים לצרף את טופס 150 - הצהרה על החזקה בחבר בני אדם תושב חוץ?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica