חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קלף השוטה וכוח הכוונה

מאת: יוספה רטנרקלפי טארות20/01/20091583 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

כוח הכוונה וקלף השוטה

 

"...הכוונה מוטבעת בכל דבר ביקום. ..בלוט זעיר, שאין לו שום כוח נראה לעין לחשוב או לערוך תוכניות לעתיד, מכיל כוונה במקורה בשדה הבלתי נראה. אם תחתכו את הבלוט לא תגלו בפנים עץ אלון ענק, אבל אתם יודעים שהוא נמצא שם כפוטנציאל...הכוונה אינה טועה. הבלוט לעולם לא יהפוך לדלעת, ניצת התפוח לעולם לא תהפוך לתפוז." (כח הכוונה, ד"ר ווין וו' דייר, ע"מ 6)

 

ביציאה אל הטבע, בהתבוננות שקטה, קל לחוש ולהבין את כוח הכוונה, כוח הבריאה. באותם מקומות בהם אנו מאפשרים לטבע- לעצים, לפרחים, לפרפרים - לעשות את שלו, לצמוח, ללבלב, לפרוח, להתעופף ולהמשיך במחזוריות הטבעית - אנו עדים ליופיו המרהיב. אלו המקומות בהם כוח הכוונה פועל ללא כל הפרעה חיצונית, כל פרח פורח כפי שנכון לו, כל עץ מתפתח בדיוק כפי שהוא אמור להתפתח, בהרמוניה מדהימה עם הפוטנציאל הטמון בזרע הקטן. כל ענף מתעקל ומתפצל בדרך הייחודית והנכונה לו. לכל עץ  יש את הייחודיות שלו, ובכל זאת, הפרחים, העצים, הפרפרים - כולם קשורים אחד לשני, כולם מרכיבים את המראה המדהים - בטבע אין נפרדות, יש הרמוניה ושלווה.

 

גם אנחנו, בני האדם, מחוברים לכוח העצום הזה - כוח הכוונה. האנרגיה הבסיסית הזו עוצמתית לא פחות מכוח המשיכה, זהו הכוח היוצר אותנו. עלינו, בני האדם, מוטלת האחריות, החובה והזכות, לחיות בחיבור עם אותו כוח. פעמים רבות אנו שואלים את עצמנו - האם זו הדרך? ולמה קורה כך, או אחרת? ההתנגדויות שעולות בנו, ההיצמדויות לתוכניות שאינן מתאימות לנו יותר, מרחיקות אותנו מכוח הכוונה. הפרחים אינם מתווכחים עם האדמה, אינם מתנגדים לצמיחה הטבעית שלהם ולסיומה, הם פשוט זורמים ומתפתחים, מגשימים את הפוטנציאל הטבעי שלהם.

 

ההתנגדות וההתרחקות מכוח הכוונה, להתפתחות עפ"י הנכון לנו, מופיעה לעיתים קרובות בתקופות מוקדמות, כאשר הורים מחליטים מה נכון לילדיהם ולעיתים קרובות עוצרים או מונעים את התפתחות הכיוון הטבעי, הכישורים האמיתיים של הילד. כך אנו גדלים וממלאים אחר ציפיות ההורים והחברה, אך מוצאים את עצמנו לא מסופקים. הפוטנציאל האמיתי שלנו, הייעוד, נותר בלתי מוגשם.

 

אנו, כבוגרים, מאפשרים לעצמנו לפעול מתוך פחד ומתוך מגבלות - כסף, זמן, עונשים, כעסים וקשיים - לעיתים, פשוט כי כך אנו רגילים ולעיתים, משום שהאפשרות השנייה החדשה לנו נראית מאיימת. ההתנגדויות האלו הן אלו שלמעשה מרחיקות אותנו מכוח הבריאה העצום, ובהכרח - מהשפע המיועד לנו. כך, אנו, בשתי ידינו מנציחים עבור עצמנו מציאות של תסכול, חוסר מימוש עצמי וחסר כיוון - מה שמביא לחיינו פחות אהבה ושמחה.

 

כאשר אנו מתחברים לאותו כוח עצום שאינו רואה מגבלות, אלא רק הזדמנויות, אנו צומחים ומתפתחים באופן הכי נכון לנו - לאני האמיתי שלנו. תחושת המלאות וההרמוניה המלווה את הידיעה ש"כך נכון לי להיות", לא מותירה מקום להשוואה לאחרים ולתהייה.  ככל שנרבה לראות את עצמנו חיים בעולם הרמוני, ללא מגבלות ולחצים, חיים בדיוק כפי שנכון לנו, כפי שטוב לנו, כך נוכל להפנים את ההרגשה, להתחבר לכוח הכוונה, להתחבר מהלב, מהבטן, להיות שם, להרגיש ולהתרגש, להתמכר לתחושת ההרמוניה עם עצמי, עם היקום, עם כוח הכוונה המדריך אותי, עם אלוהים.

 

למעשה, הרעיון הזה של חיבור לפוטנציאל והליכה בעקבותיו בא לידי ביטוי בקלף השוטה. אליסטר קראולי רואה בקלף השוטה (Thoth), סמל לתקופה חדשה בה יש כניסה לתחום הכוונות שעדיין יש להגשים. "השוטה דומה לזרע הרואה מראש שהפרח המוגמר כבר חי בתוכו מכיוון שהדבר תואם למטרתה של תוכנית הבריאה הפנימית שלו, ובכל זאת ממד הזמן עדיין דרוש כדי להנביט את המוצר המוגמר." (הטארוט של קראולי,אקרון (סי.פי.פריי/ הויו באנזאף) השוטה יוצא מתוך נקודת הנחה שגם  אם אין לו תוכנית, או יעד, הוא מסוגל לצעוד בביטחון, וכמו בשוטה בחפיסה של ריידר, הוא יודע שהוא יכול לצעוד בעיניים עצומות מקצהו של צוק, ודבר לא יקרה לו.

 

זוהי האיכות המדהימה של הליכה בשבילי החיים, בלי לדעת לאן, אך בידיעה שאנו מחוברים לתוכנית, לפונטציאל, שיש ביכולתנו לממש. אנו נדרשים לפסוע בביטחון ובערנות - להיות מודעים לכוח הכוונה המסייע לנו, מאותת לנו לאן לפנות ומתי, ולתת בו אמון. לעיתים קרובות אנחנו לא יודעים מהו אותו פוטנציאל - לאן נגיע בסופו של תהליך - אך היכולת שלנו לסמוך, להאמין ולתת אמון - תביא אותנו למימושו.

 

.

 

 המאמר נכתב ע"י יוספה רטנר, יועצת בקלפי טארוט, מטפלת בהילינג ודמיון מודרך, מנחה קורס טארוט וערבים חווייתיים

www.metaplim.co.il/yosefa

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוספה רטנר

מאת: יוספה רטנרמדיטציה20/01/091270 צפיות
מדיטציה ליצירת מציאות חיישב/י נוח והתחל/י לנשום עמוק... הרגש/י איך בכל שאיפה את/ה ממלא/ת את גופך באוויר
ובכל נשיפה את/ה מתרוקנ/ת ונעשה/ית יותר ויותר רפוי/יה...
הרגש/י את השרירים נרפים וגופך נעשה נינוח ורפוי יותר ויותר...
מלא/י את כפות הרגליים באוויר, המשך/י לכיוון השוקיים.. הירכיים.. האגן...
המשך/י לנשום .. מלא/י את הבטן התחתונה באוויר ונשפ/י החוצה.. המשך/י לכיוון הבטן העליונה.. החזה...
אפשר/י לכל השרירים להיות משוחררים ורפויים ולגופך לשקוע יותר ויותר אל תוך הכסא...


מאת: יוספה רטנראימון אישי - כללי20/01/091179 צפיות
כולנו מתמודדים עם דפוסים המתפקדים כמו טורפים ושאינם מיטיבים עימנו. טורפים אלו נצמדים אלינו, ואנו חובקים אותם ומביאים את עצמנו לתחושות של קושי, תסכול וכאב. האני האמיתי שלנו, הכמיהות הנשמתיות שלנו, הופכים לטרף בידי אותם דפוסים, טורפים, ולמעשה, בידי עצמנו. כך למעשה, אנו פוגעים בעצמנו ומביאים את עצמנו למצבים של קושי, כאב וסבל.

מאמרים נוספים בנושא קלפי טארות

מאת: מאיר בן מרוםקלפי טארות19/01/161572 צפיות
בעולם של היום, שבו כל אדם שני מכריז על עצמו כעל מתקשר, חשוב לדעת כיצד להבחין מה הוא תקשור אמיתי. איך עושים את זה ומה הדברים שצריך לשים לב אליהם? היכנסו וקראו.

מאת: מאיר בן מרוםקלפי טארות10/01/161597 צפיות
כולכם אוהבים אותם, כולכם מכירים אותם היום ורבים מכם הפכו ל"צרכנים" קבועים שלהם. קלפי טארוט – איך עובדים איתם, ומה חשוב לדעת על העבודה איתם לקבלת תשובות מדויקות?

מאת: מאיר בן מרוםקלפי טארות02/12/151769 צפיות
הם קיימים זה שנים רבות, ומשתמשים בהם בשלל תרבויות. מקלפים שהיו אזוטריים ומיועדים אך ורק ל"מכשפים" למיניהם, כיום רבים מכם כמעט "מכורים" אליהם, או לפחות לא יכולים בלעדיהם. רוצים לדעת איך זה עובד ומה חשוב ביחס אליהם? קלפי טארוט – כל הדברים החשובים ביותר.

מאת: משה סויסהקלפי טארות26/07/152297 צפיות
כיצד לשאול את קלפי הטארוט שאלה סוגי השאלות שניתן לשאול ואיזה מידע הקבל? רוב האנשים מבקשים לשאול שאלות של כן ולא כשהם עושים קריאה בקלפים אפילו שהם מעונינינים לשאול שאלות ממוקדות יותר. כדי לאפשר לכם לשאול נכון כשתם עושים פתיחה בטארוט ושתתקדמו בטכניקה שלכם, עליכם לקחת כמה דקות כדי לחשוב על שאלתכם לקלפי הטארוט ומה אתם מתכוונים לעשות בתשובה שתקבלו. האם במידע זה תשתמשו לפיתוח הרוחני שלכם? האם במידע הזה לא תשתמשו בכלל ופשוט תמשיכו בחייכם? האם במידע שתקבלו תשתמשו על מנת לפתור את בעיותכם?

מאת: ורד אלהקלפי טארות23/12/138480 צפיות
קלפי טארוט יכולים לעזור לנו במגוון תחומים בחיינו. הם אמנם לא מנבאים את העתיד כפי שטועים לחשוב - אך הם מסייעים לנו לקבל את כל האמיתות לגבי חיינו, להתחבר לעצמנו ולראות את כל ההזדמנויות הנקרות בפנינו. פתיחה בקלפי טארוט היא הזדמנות נהדרת לכל אחד לגלות דברים חדשים על עצמו, ובמיוחד למי שמעוניין לעשות שינוי בחייו. פעמים רבות אנו חושבים ששקללנו היטב את כל הגורמים ובחרנו בהחלטה הנכונה ביותר - ולאחר זמן מה מגלים כי היא הייתה שגויה מיסודה. קלפי טארוט יכולים למנוע את המצבים הללו.

מאת: ורד אלהקלפי טארות23/12/138246 צפיות
קלפי טארוט יכולים לעזור לנו במגוון תחומים בחיינו. הם אמנם לא מנבאים את העתיד כפי שטועים לחשוב - אך הם מסייעים לנו לקבל את כל האמיתות לגבי חיינו, להתחבר לעצמנו ולראות את כל ההזדמנויות הנקרות בפנינו. פתיחה בקלפי טארוט היא הזדמנות נהדרת לכל אחד לגלות דברים חדשים על עצמו, ובמיוחד למי שמעוניין לעשות שינוי בחייו. פעמים רבות אנו חושבים ששקללנו היטב את כל הגורמים ובחרנו בהחלטה הנכונה ביותר - ולאחר זמן מה מגלים כי היא הייתה שגויה מיסודה. קלפי טארוט יכולים למנוע את המצבים הללו.

מאת: ורד אלהקלפי טארות15/10/131822 צפיות
לא מעט אנשים נתקלים ברגע במהלך חייהם שבו הם מכריזים - "זהו הזמן לשינוי". לעיתים הדבר נובע מתסכול בעבודה, מבעיות בזוגיות, או מתחושת חוסר סיפוק ואי הגשמה עצמית. לא תמיד משנה הסיבה שמובילה לרצון לשינוי - אלא הדרך שבה מחליטים ללכת כדי ליישם את החלטותינו. פעמים רבות, מוותרים על ההחלטה לשינוי בשל קשיים שמתגלים במהלך הדרך - לא תמיד ברור כיצד עלינו לפעול, לאן לפנות ואת מה לשנות ואיך. לעיתים, לא ברורה לנו מקור הבעיה שמצריכה את השינוי בחיינו - וכשלא ברור במה עלינו להתמקד, קשה מאוד להצליח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica