חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דפוסים שלנו, דפוסים שאימצנו

דפוסים שלנו, דפוסים שאימצנו

 

כולנו מתמודדים עם דפוסים המתפקדים כמו טורפים ושאינם מיטיבים עימנו. טורפים אלו נצמדים אלינו, ואנו חובקים אותם ומביאים את עצמנו לתחושות של קושי, תסכול וכאב. האני האמיתי שלנו, הכמיהות הנשמתיות שלנו, הופכים לטרף בידי אותם דפוסים, טורפים, ולמעשה, בידי עצמנו. כך למעשה, אנו פוגעים בעצמנו ומביאים את עצמנו למצבים של קושי, כאב וסבל.

 

הטורפים האלו (דפוסים איתם אנו חיים ועל פיהם אנו מנהלים את חיינו) חיצוניים לנו. הם אינם שלנו. כל השפעה מגבילה, מצמצמת, מונעת וחוסמת, אינה נמצאת בהלימה עם האמת שלנו ולכן היא קשה לנו. אותן השפעות נובעות במקורן מדמויות או אירועים (עבריים או עכשוויים) ועל כן, הן חיצונית לנו. אנו מאמצים אותן ועושים בהן כבשלנו מתוך הרגל. ההרגל הזה כה עוצמתי ומוכר לנו, עד שאנחנו מתבלבלים וטועים לחשוב כי הוא שלנו, כי הוא האמת שלנו.

 

ככל שאנחנו מתמידים בעבודת המודעות, בהתבוננות תוך כדי הישארות במרכז, אנו לומדים יותר על ההתנהלות שלנו במצבים שונים ועל הדפוסים בהם אנו נאחזים. אנחנו יכולים להתבונן במה שאנו חווים רגע לפני נפילה לבור מוכר וקשה. ככל שנתרגל ונפתח את היכולת הזו להתבונן תוך כדי, נוכל לאבחן מתי אנו נצמדים לדפוס שלנו, ומתי לכזה שאימצנו, דפוס המשמש לנו טורף.

 

נוכל, כך, לשים לב - איזו אינטראקציה או מצב מביא לכך שרגשות של אשמה, כעס, הלקאה עצמית, קנאה ועוד - חודרים לתוכנו ומאפילים על מצב רוחנו. אותם רגשות "מתלבשים עלינו", ואם זו התחושה, הרי שהם מגיעים ממקור חיצוני - הם נצמדים אלינו, הם נדבקים אלינו, הם אינם שלנו, מקורם אינו באני הפנימי האמיתי שלנו. נוכל לבדוק ולאתר היכן הם מתיישבים - בבטן, בלב או בכל מקום אחר. וכשאנו מרגישים כך, קל לנו מאד למגנט עוד סיטואציות לא נעימות ולהגביר את עוצמת הכאב.

 

כאן יש בידינו אפשרות בחירה. האם נבחר לאמץ ולחבק את הרגשות והמצבים הלא נעימים האלו? ואם נעשה כך, האם נפעל מתוך הרגל? רחמים עצמיים? ייאוש? האם נבחר להגיד לעצמנו, אכן, כמה שאנחנו לא בסדר, כמה שאנחנו מסכנים, לא מצליחים ולא מוצלחים? כך אנו רגילים להרגיש, האמונה הבסיסית הזו, הדפוסים החוסמים האלו, בדרך זו, מנציחים את עצמם ואת המציאות הלא נעימה הזו.

 

ומצד שני נוכל להחליט לבחור אחרת. בדיוק כמו בגד קטן מידי, חונק וצמוד - לפשוט אותו, להרחיק אותו מעצמנו, לזרוק אותו לפח, לתת למישהו אחר, לשרוף, לגזור - פשוט לא ללבוש אותו. כמו שיש בגדים שכבר אינם מתאימים לנו, כך אנו עשויים לגלות שדפוסים מסוימים, אינם טובים לנו כבר, אינם משרתים אותנו, ואולי אף נבין שהן מעולם לא שרתו את הטוב הגבוה שלנו, שהם לא שלנו, קיבלנו אותם, אימצנו אותם, אבל הם לא שלנו ולכן אנחנו לא מרגישים מאושרים כשאנו מתנהלים על-פיהם.

 

לעומת אותן תחושות וסיטואציות קשות המתמגנטות אלינו, אם נהיה מספיק ערניים לעצמנו, לרגשות שלנו, לתחושות הגוף שלנו ברגעים ובאינטראקציות בהם אנו מאושרים, מלאים, מסופקים, נבחין כי הרגשות האלו נובעים מעצמנו, מתוך-תוכנו - מהבטן, מהלב, מעמוק בפנים. אלו הם שלנו. זו האמת שלנו, כך נדע. כך אנו מרגישים שמחה אמיתית, סיפוק אמיתי, שלמות - זהו החיבור שלנו לאני האמיתי שלנו,  לטוב הגבוה שלנו.

 

בידינו האפשרות והאחריות לבחור להיפרד מדפוסים הטורפים ומכרסמים בשלמות שלנו, באמת שלנו - באושר האמיתי שלנו, ולהיזכר במקור, באמת שלנו, בדפוסים הנכונים לנו, ואף לגלות דפוסים חדשים נכונים יותר עבורנו.

 

 המאמר נכתב ע"י יוספה רטנר, יועצת בקלפי טארוט, מטפלת בהילינג ודמיון מודרך, מנחה קורס טארוט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוספה רטנר

מאת: יוספה רטנרקלפי טארות20/01/091589 צפיות
"...הכוונה מוטבעת בכל דבר ביקום. ..בלוט זעיר, שאין לו שום כוח נראה לעין לחשוב או לערוך תוכניות לעתיד, מכיל כוונה במקורה בשדה הבלתי נראה. אם תחתכו את הבלוט לא תגלו בפנים עץ אלון ענק, אבל אתם יודעים שהוא נמצא שם כפוטנציאל...הכוונה אינה טועה. הבלוט לעולם לא יהפוך לדלעת, ניצת התפוח לעולם לא תהפוך לתפוז." (כח הכוונה, ד"ר ווין וו' דייר, ע"מ 6)

מאת: יוספה רטנרמדיטציה20/01/091271 צפיות
מדיטציה ליצירת מציאות חיישב/י נוח והתחל/י לנשום עמוק... הרגש/י איך בכל שאיפה את/ה ממלא/ת את גופך באוויר
ובכל נשיפה את/ה מתרוקנ/ת ונעשה/ית יותר ויותר רפוי/יה...
הרגש/י את השרירים נרפים וגופך נעשה נינוח ורפוי יותר ויותר...
מלא/י את כפות הרגליים באוויר, המשך/י לכיוון השוקיים.. הירכיים.. האגן...
המשך/י לנשום .. מלא/י את הבטן התחתונה באוויר ונשפ/י החוצה.. המשך/י לכיוון הבטן העליונה.. החזה...
אפשר/י לכל השרירים להיות משוחררים ורפויים ולגופך לשקוע יותר ויותר אל תוך הכסא...


מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205538 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196095 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173144 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173131 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica