חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספות – הרהיט החשוב בבית

מאת: אבי לברןריהוט 26/05/20091402 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ספות הן רהיט שחשיבותו בחיינו היום-יומיים היא גדולה מאוד. עובדה זו נובעת ממספר סיבות, כשהראשונה שבהן היא שספות נמצאות במרכזו של החדר המרכזי בבית, הסלון, ולכן משפיעות בצורה ניכרת על האופי העיצובי של הבית כולו. בנוסף, אנו מבלים על הספה שלנו שעות רבות בצפייה בטלוויזיה, קריאה, אירוח ואפילו באכילה ולכן אנו צריכים להרגיש בה מקסימום נוחות.

ספות, בשל הדומיננטיות הרבה שלהן, חייבות להשתלב מבחינה הרמונית עם שאר הרהיטים בסלון מבחינה עיצובית או לחלופין להיות מעט שונות וליצור מתח עיצובי מעניין. בכל מקרה בחירת ספות היא עסק המצריך מאיתנו תחקיר מקדים והתייחסות למספר אלמנטים פרקטיים ועיצוביים.

ריפודי ספות

כדי להתייחס לכל האלמנטים בבחירת ספות נתחיל מהקנקן ולאט לאט ניכנס לתוכו בכדי לוודא שהבחירה שלנו היא בחירה אופטימאלית.

הדבר הכי בולט לעין כשאנו ניגשים לבחור ספות הוא הריפוד שלהן. לאיכות הריפוד, לסוג שלו ובמיוחד לצבעו השפעה מכרעת על המראה של הספה. סוגי הריפודים המוצעים לנו היום הם מגוונים הן מבחינת החומר ממנו הם עשויים והן מבחינת הצבעים. כדאי להתאים את סוג הריפוד לצרכים ולתקציב שלנו. השיקול הראשון במקרה זה צריך להיות מעשי, אם למשל יש ברשותנו חתול כדאי לבחור ריפוד עמיד יותר כי אחרת תוך שבוע הספה תיראה רע מאוד.

ספות ועיצוב פנים

השיקול השני בבחירת ריפוד ספות הוא שיקול עיצובי ופה כדאי להתייחס גם לפרטים האחרים המרכיבים את סלון בייתנו ולבחור ספה בעלת ריפוד שתתרום לעיצוב ולא תגרע ממנו. ההתפתחות בתחום עיצוב ריפודי ספות היא אדירה ודוגמה טובה לכך ניתן למצוא בספות עור שפעם עובדו בצורה נוקשה ובצבעים שחור או לבן בלבד והיום הן כבר נוחות מאוד לישיבה ומגיעות בשלל צבעים וצורות.

ספות יכולות להגיע במספר רב של עיצובים המתאימים לכל סגנון עיצוב פנים שקיים כיום. ישנן ספות הבנויות כרבע גורן ומאפשרות למספר רב של אנשים לשבת עליהן מבלי לסובב את הראש על מנת לראות את האדם היושב בסמוך להם. הן כוללות לרוב כריות גדולות ונחשבות לצבעוניות ואטרקטיביות. ישנן גם ספות הבנויות מעץ בגוון כהה שהוא למעשה מכלול של מגירות אחסון דקורטיביות שעליהן מונחות כריות בצבעים שונים.

ישנן ספות המשלבות מספר דגמים וצבעים באותה הספה, וישנם דגמים אוונגרדיים של ספות בלתי סימטריות שחלקן נשען על רגליים וחלקן בנוי מכרית גדולה הנשענת על הרצפה.

ספות – שיקולי נוחות

אלמנט לא פחות חשוב אליו יש להתייחס בעת בחירת ספות הוא אלמנט הנוחות האורטופדית. משפחה ישראלית מחליפה בממוצע ספות כל 10 שנים מה שמבהיר כמה חשובה הבחירה בספה שנרגיש איתה הכי נוח שאפשר. בעת בחירת ספה מומלץ לשבת עליה ולבחון האם אנו מרגישים נוחות מרבית. ספה הנחשבת לספה נוחה אמורה להיות בעלת הטיה מזערית של המושב, משענת לראש וזווית רחבה בין המושב למשענת. מבנה כזה של ספות יגרום לנו להציב את עצמנו בחצי שכיבה בצורה שתהיה הקרובה ביותר למנח הטבעי של הגוף. כך הסיכוי לכך שנרגיש נוח, נרפה את השרירים ונפחית את הרגשת המתח בגופינו הוא גדול.

 



תגיות המאמר: עיצוב הבית, ספה, ספות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי לברן

מאת: אבי לברןריהוט 26/09/091137 צפיות
המהפכה העיצובית הביאה לגישה שונה בהסתכלות על פינות אוכל ושמה בראש השיקולים שלנו את האלמנט האסטטי שלהן. בשיקולים העיצוביים בבחירת פינות אוכל עלינו לשאול את עצמנו לפני הכול את השאלה איזו אווירה אנו רוצים שפינת האוכל שלנו תשדר? התשובה שתתקבל תעזור לנו צמצם בצורה ניכרת את הכמות האדירה של האפשרויות.

מאת: אבי לברןריהוט 22/09/091309 צפיות
מוצרי חשמל הם תחום שתמיד מחדש את עצמו ומצליח להפתיע בשכלוליו הבלתי נגמרים.אם נעצור לרגע ונריץ בראש את סדר היום שלנו נגלה כי כמעט בכל פעולה שאנו עושים מעורב מכשיר חשמלי זה או אחר

מאת: אבי לברןשיפוצים17/09/091303 צפיות
כיורים – אנחנו משתמשים בהם כמה פעמים ביום, רוחצים בהם ידיים, מצחצחים שיניים שוטפים כלים, אבל מתי בפעם האחרונה עצרנו ובדקנו האם מאיזה חומר עשוי הכיור שלנו? האם זה חומר איכותי שישרוד עוד הרבה זמן?

מאת: אבי לברןעיצוב12/09/091134 צפיות
וילונות הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, הם מהווים תוסף יוקרתי שמשדרג באופן משמעותי את המרחב, מעניקים טון עיצובי לחדר, ומהווים אמירה על עיצובו הכללי של הבית כולו. מעבר להיותם בעלי תפקיד עיצובי חשוב, וילונות הם רכיב פונקציונאלי ולא משמשים כדקורציה בלבד, מטרתם לחסום את השמש מפני חדירה אל תוך הבית, תוך יכולת ויסות של כמות האור שנכנס.

מאת: אבי לברןשיפוצים23/07/091817 צפיות
חדרי שינה הם כבר מזמן לא רק המקום שבו ישנים. כחלק מתפיסה עיצובית של המרחב בו אנו גרים, גם לחדרי השינה יש תפקיד ביצירת האווירה של ביתנו. אמנם לא לכולם יש חדר שינה גדול דיו, או אמצעים זמינים להפוך את החדר הזה למקום בעל אופי וייחוד

מאת: אבי לברןשיפוצים23/07/091117 צפיות
אם בעבר נהגנו לראות רצפת פרקטים בעיקר במגרשי הכדורסל, כיום רצפת העץ (או הריצוף בחומר סינתטי דמוי עץ) הפכו למראה שגרתי כמעט בכל בית. רצפת פרקט (בצרפתית: Parquet) מעניקה לחלל מראה טבעי ויוקרתי, ובנוסף קלה מאוד לתחזוקה.

מאת: אבי לברןשיפוצים10/06/091064 צפיות
בריכות שחייה בארץ ישראל הן מותרות אותן יכול להרשות לעצמו רק בעל האמצעים להתעלם מהמיתון הכלכלי, וממשבר המים השורר בארץ.

מאמרים נוספים בנושא ריהוט

מאת: tiloniריהוט 12/11/201585 צפיות
אז קנים בית חדש? מזל טוב! סוף סוף יש לכם האפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם ולא לגור בשכירות. סוף סוף תוכלו לעצב את הדירה בדיוק לטעמכם, לבחור את צבע הקירות, הריצוף או הפרקט, הוילונות ועוד. זה עכשיו זה שלכם!

מאת: רוני הכהןריהוט 16/09/201176 צפיות
מה מוביל את הצרכנים לרכישה של מיטה בשנת 2020? כן כל הפרטים.

מאת: אבי דוידיריהוט 16/02/201722 צפיות
עבודה נכונה עם צבע עץ לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מאת: ניב אבןריהוט 09/01/201809 צפיות
זה דבר אחד להניח סחורה ולרכוש ציוד עבור יצירה של חנות פעילה, וזה דבר שונה לחלוטין לעבור על פני כל מה שחנות צריכה על ידי עיצוב חכם.

מאת: דוד כהןריהוט 07/02/191615 צפיות
צימרים הם מקור פרנסתם של משפחות רבות בישראל. התחרות על הצימרים הולכים וגוברת מדי שנה ואנשים רבים מעדיפים להשכיר לילה בצימר מאשר במלון, בשל הקרבה לאטרקציות השונות, ההנאה מהאווירה הפסטורלית, הפרטיות וכמובן המחיר האטרקטיבי יותר. אחד המדדים החשובים ביותר המבדילים בין צימרים איכותיים לבין צימרים פחות אטרקטיביים הם הרהיטים ועיצוב הגינה במקום.

מאת: דוד כהןריהוט 30/01/191593 צפיות
איך לבחור חדר שינה ולמקם את המיטה ושאר הרהיטים באופן אופטימלי במרחב החדר ולבסוף להתאיםם לריהוט תאורה וצבעים

מאת: רוני הכהןריהוט 16/01/191597 צפיות
אם שואפים לשדרוג חכם של הדירה, צריכים לחשוב חכם ולהציב שטיח pvc במקום זה העשוי חוטי בד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica