חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דקים - היתרונות שבריצוף עץ

מאת: אודליה משוררעיצוב גינות02/02/20111175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משטח של דק הוא פינוק מאין כמותו בחצר של הבית. לא בכדי, אפשר בקלות היום לראות הרבה מאד בעלי בתים, שמעוניינים להוסיף קצת נופך עיצובי אל חלל הגינה שלהם - נוטשים את משטחי הריצוף, משטחי הדשא וכל שאר סוגי החיפויים שעד לפני זמן לא רב היו מאד מקובלים לשימוש בשוק - לטובת משטחים עשויים מעץ. דקים, אבל, הם לא רק נחלתם של המגזר הפרטי. דקים - ניתן היום לראות גם במרפסות של בניינים, במרפסות של משרדים, בגני אירועים, במסעדות ובבתי קפה. אפשר, אם כן לאמר, שהדקים בהחלט תפסו להם מקום של כבוד בתחום עיצוב החוץ – כנראה שלא סתם, קיבלו את התואר: "ריצוף החוץ החדש".

אז מה בעצם, הסוד של הדקים? מה בעצם הופך אותם למצרך כל-כך נדרש ופופולארי – כזה שכולם אוהבים? כנראה שנוכחות העץ שבדקים, היא מה שעושה את זה לרוב האנשים... העץ הטבעי מביא איתו איזו שהיא הרגשת חמימות ותחושה של טבע. הוא משדר יוקרה ונראה הרבה יותר אלגנטי מאשר רצפת בטון אפורה או אריחים של ריצוף קר. גם לעומת דשא שהוא כביכול חיפוי שהוא "ירוק" יותר, שיחים ואפילו צמחייה – דק הוא פתרון שהרבה יותר עדיף, היות ולהבדיל מדשא שנוטה להתייבש או לפתח עשבייה מאד לא אסתטית, צמחייה שעשויה פתאום "למות" או שיחים שנוטים לגדול לכל עבר – משטח של דק תמיד נשאר אחיד בעיצובו. הוא אינו נזקק לטיפול תדיר כמו גינה, ומקפיד לשמור על מראהו לאורך הרבה מאד זמן עם השקעה של תחזוקה מינימאלית.

מעבר ליתרונות הויזואליים של הדק, גם מבחינת נוחיות השימוש – יש לדק הרבה מאד יתרונות. דיברנו כבר על ההשקעה המינורית בתחזוקה שהדק מצריך. למעט שימון של העץ אחת לכמה חודשים, וצביעה של העץ פעם בכמה שנים (או לפי הצורך) לא תשמעו מהדק שלכם דרישות נוספות. כדי לנקות אותו - די בטאטוא מהיר, או בשטיפה. בריצוף, לעומת זאת, צריך להשקיע הרבה יותר כדי ליהנות ממראה נקי. אם הוא נמצא, לדוגמא, בסמוך לדשא, או ליד משטח של אדמה, הוא יספוג הרבה פעמים סימנים של בוץ וטביעות רגליים – מה שאומר, שלפחות פעם בכמה ימים, צריך להעביר עליו סמרטוט ולשטוף עם צינור, כדי שיראה במצב סביר.

גם העניין הבטיחותי, תופס תפקיד מפתח בעולם הדקים. כשיש משטח מרוצף בגינה, או משטח של בטון – אם ילדים קטנים משחקים עליו ונופלים, רוב הסיכויים שיחבלו הרבה יותר קשה, מאשר אם יפלו על משטח שעשוי מעץ. העץ ידוע בתכונותיו הרכות (למרות שעל פניו זה לא נראה כך, אבל הוא בוודאות הרבה יותר רך משיש או מבטון) – אי לכך הוא הרבה יותר בטיחותי. על כן בסביבה של ילדים קטנים ותינוקות, מומלץ להתקין אותו, הרבה יותר מאשר סוגי משטחים אחרים.

עוד נקודה חשובה, שיש להתייחס עליה בכל הנושא של בניית דקים לבית, הוא עניין החיסכון במים. במדינה כמו שלנו - כאשר כל טיפה של מים היא חשובה, ובאופן גורף מזכירים לנו בכל כלי מדיה אפשרי מדוע זה חשוב לבזבז כמה שפחות מים – הדקים הם הפתרון האולטימטיבי עבור גינות. בעוד שדשא וצמחייה, דורשים השקיה מתמדת, ונחשבים לבזבזני מים מובהקים, הדק – אינו מצריך השקיה כלל וכלל! בכך הוא משרת לנו אם כן, שתי מטרות חשובות: גם חוסך לנו במים, וגם חוסך לנו כסף.

יש שיאמרו, שדק זה עניין יקר... אז נכון – מדובר בהוצאה כספית שהיא באמת לא מבוטלת, ולפעמים אנשים יחשבו פעמיים אם שווה להם להשקיע סכום כסף שכזה בשדרוג הגינה. היתרונות שמנינו כאן – לגבי למה בניית דקים היא דווקא כן עניין כדאי – כמדומני, מדברות בעד עצמן. מה גם, שהיום התחרות בין מתקיני הדקים בשוק, היא כל-כך רבה וגדולה, שבטוח תוכלו להשיג לכם איזה דיל טוב על התקנה של דק בחצר. מלבד לכל זאת - לא תמיד גם צריך ללכת על הדקים היוקרתיים ביותר שיש לשוק להציע כמו דק איפאה או דק מעץ טיק (אלו נחשבים לדקים האיכותיים ביותר, ומשום כך, גם מחירם בהתאם). השוק היום מציע גם אופציות לדקים שהם מוזלים יותר כמו דק אורן, או דקים מסוגי עצים אחרים – פחות מוכרים וטיפה פחות פופולאריים שרק עושים את דרכם אל תוך השוק (ולכן גם יותר ידידותיים במחיר). כדאי להתייעץ עם מומחה לבניית דקים – על אילו עצים זולים וטובים הוא יכול להמליץ כתחליף, וגם בכל מיני מחסנים של עצים (המספקים עצים עבור פרקטים, דקים, פרגולות ושאר קונסטרוקציות מעץ...), יוכלו להמליץ לכם בחום, אילו סוגי עצים הם כדאיים עבור דקים שלא "יקרעו" לכם את הכיס.

 



תגיות המאמר: דקים, דק, דק איפאה, דק אורן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - האתר המוביל לחיפוש בעלי מקצוע ולהשוואת מחירי שירותים בין בעלי מקצוע. באתר תוכלו למצוא כרטיסי עסק של בעלי מקצוע, מחירוני עבודות של בעלי מקצוע, המלצות על בעלי מקצוע, חוות דעת על בעלי מקצוע (שנאספות ונבדקות ע"י צוות האתר), טיפים והנחיות בבחירה של בעלי מקצוע, מאמרי תוכן העוסקים בעבודות בעלי מקצוע ועוד. המאמרים נכתבו ע"י: אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית באתר טוב תודה.

קריאה נעימה!  

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משורראיכות הסביבה22/02/111351 צפיות
במאמר יוסבר מהו חשמל ירוק, איך ניתן לייצר אותו וכיצד שימוש בו - עשוי לחסוך עבורנו הרבה מאד כסף בצריכת החשמל הביתית.

מאת: אודליה משוררבית חכם12/02/111364 צפיות
במאמר יוסבר על החידוש האחרון בתחום הפרגולות: פרגולות חשמליות. מהי בעצם פרגולה חשמלית, איך היא בנויה, מהם היתרונות שלה, איפה נהוג לעשות בה שימוש, ומיהו הבעל מקצוע אשר מוסמך להתקין אותה.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גינות

מאת: עידן אברהמיעיצוב גינות21/10/183326 צפיות
קירוי של בריכה ניתן לבצע בקלות רבה על ידי שימוש בפתרונות מקוריים ומתקדמים שאפשר להשיג בקלות . ישנם סוגים שונים של קירוי על ידי הקמה של סככה אך הדרך הקלה והמהירה ביותר לביצוע היא קירוי בריכה. כאשר אנו מעוניינים להכשיר את הבריכה הפרטית או הציבורית שלנו לשימוש ישנם כמה דברים שיש לדאוג להם. על רב הדברים יש לנו שליטה אך מה לעשות כאשר מזג האוויר לא משתף פעולה והורס לנו את התכניות.

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171904 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/162001 צפיות
פינת ישיבה לגינה אפשר לתכנן בסגנונות שונים, בהתאם לשטח הגינה ולטעם האישי, לבנות מחומרי גלם שונים ולעצב באמצעות אלמנטים דקורטיביים

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/161917 צפיות
מסלעת גינה היא אלמנט דקורטיבי המשלב סלעים טבעיים וסוגי צמחייה מגוונים. לעיצוב המסלעה אפשר להוסיף תאורת לילה המעניקה אפקט מרשים

מאת: ניב אבןעיצוב גינות27/05/161740 צפיות
עבדו לפי הכללים הבאים כדי לשמר את רצפת דק אורן שנמצאת אצלכם

מאת: יובל ברעיצוב גינות14/12/152054 צפיות
המרפסת הינה אחד הדברים המכריעים ביותר כאשר אנחנו רוכשים בית, לא אחת המרפסת משמשת אותנו לפנאי, לאירוח ועוד מגוון שימושים

מאת: desheozmcעיצוב גינות06/10/152099 צפיות
כדי שהדשא הסינטטי יאריך ימים חשוב שיהיה באיכות ברמה גבוהה. נכון, דשא סינטטי איכותי יקר יותר, אך מה עשינו בזה אם התקנו דשא סינטטי זול ואחרי שנה צריך להחליף ולחדש אותו? לא חבל? אם כך, מהו דשא סינטטי איכותי ואיך יודעים שאכן הוא כזה? כל התשובות במאמר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica