חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרגולות - פרגולות חשמליות

מאת: אודליה משוררבית חכם12/02/20111363 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרגולות חשמליות

כולנו מכירים את הפרגולה הקלאסית – אותו מבנה עץ שעומד על ארבע קורות תומכות כשמעליו קירוי, בד"כ עשוי גם כן מעץ. זהו מבנה הפרגולה הסטנדרטי, ובהרבה גינות פרטיות נמצא לרוב אותו. שדרוג של הפרגולה הקלאסית מהעץ, ניתן למצוא בפרגולות אלומיניום. פרגולות האלומיניום הן פרגולות מודרניות יותר, מתאימות למי שלא מתחבר כל-כך למראה הטבעי של העץ (יתרונן הוא גם בתדירות נמוכה של טיפול, לו הן זקוקות בהשוואה לפרגולות שעשויות עץ) – פרגולות מסוג זה משדרות מראה עכשווי יותר ועדכני, והן נמצאות בקטגוריה של הפרגולות ה"מודרניות" החדישות יותר.

אבל - החידוש האחרון והחם ביותר בתחום הפרגולות לגינה הוא הפרגולות החשמליות. פרגולות חשמליות הן פרגולות שסה"כ במראה ובמבנה שלהן מאד מזכירות את הפרגולות הקלאסיות. הן אינן עשויות מעץ – אלא מאלומיניום או כל חומר מתכתי אחר (כמו ברזל לדוגמא), ולמעשה – השם שלהם מתאר בדיוק את מטרתן – אלו פרגולות שמונעות ע"י חשמל. מה הכוונה? גג הפרגולה מורכב משלבי אלומיניום מתכווננים, במנגנון שמזכיר קצת בפורמט שלו תריסים חשמליים. באמצעות מתג או שלט רחוק שמחובר למנוע חשמלי שקשור לפרגולה, ניתן לשלוט על שלבי האלומיניום, ולכוון אותם בהתאם למידת האור הרצויה: מצב אופקי של השלבים (מקביל לקרקע) שמספק הגנה מוחלטת ואטימה מלאה (מפני שמש, גשם או טל) או לחילופין מצב אנכי של השלבים שמספק חדירת אור מלאה ומקסימום שמש (וכמובן שיש בין לבין גם כל מיני מצבי ביניים אפשריים בהתאם להעדפה האישית, שכן השלבים יכולים להתכוונן ולהתאים את עצמם עד טווח של 160 מעלות).

היתרון של הפרגולות החשמליות, אם כך הוא ברור. להבדיל מפרגולות עץ שנשארות תמיד במצב סטטי, ומאפשרות חדירה של אור או צל עד לרמה שהיא מאד מוגבלת, בפרגולות החשמליות – ממש אפשר "לשחק" עם מידת ההצללה ולכוון אותה לפי מצב הרוח או בהתאם למזג האוויר. במצב של גשם, ניתן לאטום את הפרגולה עד למצב שהוא ממש מוחלט כך שלא יחדרו בכלל מי גשם. ביום של שמש – אפשר לפתוח את השלבים וליצור תאורה טבעית ואוורור, ממש לפי החשק. בנוסף, יש גם אפשרות היום (בתוספת כספית כמובן), להתקין על הפרגולה החשמלית חיישני גשם מיוחדים, שסוגרים את שלבי הפרגולה בצורה אוטומטית ברגע שמתחיל לרדת גשם – בצורה כזאת לא צריך להיות בכוננות כל פעם שמשתנה מזג האוויר. הפרגולה "דואגת לעצמה" ונסגרת מיידית, כשרק מתחיל לטפטף.

פרגולות חשמליות הן אידיאליות לשימוש במגוון רחב של מקומות: הן מתאימות למרפסות, לגינות פרטיות, לחצרות של בתים, כקירוי לפטיו, מעל ובסמוך לבריכות שחיה, בגני אירועים, בבתי קפה, במסעדות ואפילו במתקני ספא. הן מיועדות לכל מקום שמצריך הצללה, אבל גם מעוניין, באותה נשימה, שתהיה בו שליטה על מזג האוויר.

פרגולות חשמליות, מגיעות במגוון של דגמים ומידות: ניתן לבנות אותן כיחידה נפרדת, ניתן להצמיד אותן למבנה קיים, ניתן לעצב את צורת הגג לפי הטעם האישי (לדוגמא: גג ישר, גג שטוח, גג מעוגל, גג משופע, גג בצורת אקורדיון ועוד), וגם מבחינת צבעוניות ועיצוב – ניתן לצבוע את הפרגולה (או להזמין אותה) במגוון של גוונים וצבעים, כמו גם להוסיף אליה כל מיני פרזולי ברזל או עיטורים אומנותיים שיהפכו אותה לפריט אומנותי של ממש ולא לסתם עוד סככה.

מבחינת תחזוקה וטיפול – גם כאן יש לפרגולות החשמליות יתרון משמעותי על פני הפרגולות הקלאסיות. החומר המתכתי, צבוע לרוב בצבע אלקטרו-סטטי, שכמעט ואינו מצריך טיפול (להבדיל מפרגולות עץ, שדורשות באופן מתמיד: שימון של העץ, טיפולים נגד מזיקים וצביעה כל כמה שנים). גם מבחינת ניקיון הרבה יותר קל לנקות את הפרגולות החשמליות מאשר את פרגולות העץ - די בשטיפה ובהעברת סמרטוט והפרגולה היא כמו חדשה, והיתרון הכי גדול של הפרגולות החשמליות הוא בתחזוקה ובניקיון של הגג. בעוד שבפרגולה סטטית, מצטברות כמויות אדירות של אבק על הגג, ללא יכולת גישה כמעט להגיע אליהן ולנקות (כיוון שלא ניתן להסיט או להזיז את הגג) – בפרגולה חשמלית, הגישה אל הגג היא הרבה יותר נוחה. די בלסובב את השלבים לכיוון הרצוי באמצעות המנגנון החשמלי, ולנקות את האבק שמצטבר, והפרגולה תמיד נשמרת כחדשה – כמו ביום הראשון שהותקנה.

החלטתם שאתם מעוניינים בפרגולה חשמלית – חשוב לפני כן, לעשות קצת שיעורי בית ולבדוק מי מתמחה בתחום. עפ"י רוב, בעלי מקצוע שמוסמכים לבנות פרגולות חשמליות, יהיו בהכרח כאלו שמתמחים בבנייה של סוככים ולא כאלו שמתעסקים בעבודות עץ כמו מתקיני דקים, פרגולות עץ וגדרות למיניהם. פרגולה חשמלית, באופן טבעי תהיה במחיר, מעט יותר יקרה מפרגולה סטנדרטית – זה הודות למנגנון החשמלי שהיא טומנת בחובה, שבאופן טבעי מייקר קצת את כל הסיפור.

דבר אחרון וחשוב, כשמזמינים פרגולה חשמלית, חשוב לבדוק איזה אחריות אנחנו מקבלים בצידה, ומה אותה אחריות בעצם כוללת. פרגולה חשמלית מגיעה בד"כ עם תקופה של שלוש שנות אחריות כסטנדרט (הכוללת גם את החומרים וגם את העבודה) – הקפידו לדרוש לפחות זאת כמינימום. מעבר לכך, הקפידו גם שמדובר בפרגולה מתוצרת טובה ואיכותית, ועל תתפשרו על משהו זול... פרגולה חשמלית שהיא מ"בית טוב", עשויה חומרים אמינים ובעלת מנגנון חכם – תבטיח לכם שנים של תפעול, בלי הצורך בתחזוקה צורכת זמן, כסף שיתבזבז והרבה מאד כאבי ראש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - האתר המוביל לחיפוש בעלי מקצוע ולהשוואת מחירי שירותים בין בעלי מקצוע. באתר תוכלו למצוא כרטיסי עסק של בעלי מקצוע, מחירוני עבודות של בעלי מקצוע, המלצות על בעלי מקצוע, חוות דעת על בעלי מקצוע (שנאספות ונבדקות ע"י צוות האתר), טיפים והנחיות בבחירה של בעלי מקצוע, מאמרי תוכן העוסקים בעבודות בעלי מקצוע ועוד. המאמרים נכתבו ע"י: אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית באתר טוב תודה.

קריאה נעימה!  

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משורראיכות הסביבה22/02/111349 צפיות
במאמר יוסבר מהו חשמל ירוק, איך ניתן לייצר אותו וכיצד שימוש בו - עשוי לחסוך עבורנו הרבה מאד כסף בצריכת החשמל הביתית.

מאת: אודליה משוררעיצוב גינות02/02/111174 צפיות
במאמר יוסבר על דקים מעץ. מהם היתרונות שבבנייה של משטחי דקים? מדוע הפכו הדקים למוצר כל-כך נדרש ופופולארי, ומדוע אנשים בוחרים להתקין אותם בבתיהם?

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181694 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181552 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181424 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181490 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181655 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181501 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171629 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica