חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיור מוגן

מאת: גיל הזהבבריאות גיל הזהב10/02/20111108 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיור מוגן

דיור מוגן היאאפשרותטובה לבני גיל הזהבהמעונייניםבניהול אורח חיים עצמאי במסגרת המעניקה ביטחון והגנה. ברובהמקרים בתי דיור מוגןלא מציעים פיקוח רפואי הדוק, ארוחות מלאות ופעילויותבארגון המוסד, אלא מסגרתתומכת אשר בתוכה יוכלהקשיש לנהל חייםמלאיםכפי רצונו.

השירותים הניתנים על ידידיור מוגן כולליםבדרך כלל שירותי שמירה וניקיון, מרפאה פעילה, מכבסהובנוסףחוגים ופעילותחברתית.שלא כמו בבתי אבות, בבתי דיור מוגןהקשיששוכר יחידת דיורבגודל של חדר עד שלושה חדרים ובה מטבחוסלון, ולעתים קרובות גם מרפסת אוגינה.מרכזי דיור מוגןמכילים בדרך כלל שטחים ציבוריים ומתקנים שוניםלשימוש הדייריםכמו למשל מגרשי ספורט,חדר קריאה,בריכת שחייה,שירותיכביסה,חדר פעילויות ועוד.

בבתי דיור מוגן קייםלעתים ועד המורכבמהדיירים עצמםהמשפיע על אופי החיים והפעילויות במקום. הועדמשמש בתורגוף מייצג עבור הדיירים, ומהווה חלק חשוב במתן האפשרותלניהול חייםעצמאיים במסגרת זו.

חשוב לציין כי בדיור מוגן אין פיקוחבריאותי של רשויות הבריאות שכן זואפשרות המיועדת למבוגרים עצמאיים שאינםזקוקיםלעזרה רפואית או סיעודית ולמעקב שוטף. כמו כן, מדוברבאפשרות שאיןעבורה סיוע או תמיכהכלכלית מצד המדינה והביטוח הלאומי.

מחירים ותשלומים נוספים

בעולם הדיור המוגן שלושאופציות מקובלותלתשלום עבורהדירהוהשימוש במתקניםבדיור מוגן: פיקדון שממנו מנכים אתעלויות הדיור, דמי כניסה חד פעמיים, ותשלום חודשי קבוע.

טווח המחירים בדיור מוגןהוא בין3500 ש"חל-8000 ש"ח דמי שכירות חודשית בצפון ובדרום הארץ, ובין5500 ש"ח ל-9000ש"ח דמי שכירות חודשית במרכז הארץ. מחיר הפיקדוןנע בין 100,000$ל-250,000$ברוב המוסדות.

התשלום עבורמגורים בבית דיור מוגן אינומקיף, בדרך כלל, את העלויות שלארוחותואחזקהאולםברוב המקומותניתןלשלםבכל חודשכדי ליהנות ממגוון השירותיםהקיימים במוסד.

דיור תומך - שילוב בין דיור מוגן לבית אבות

דיור תומך היא אופציה נוספת המשלבת מגוריםעצמאיים יחד עם ליווי וסיוע בפעילות ובתפקוד היום-יומיים. אפשרות זונהגתהמתוך הצורך לאפשר לדיירי דיור מוגן לקבל טיפול וסיועללא הצורך לעזוב אתסביבת המגורים המוכרת, במידה וחלה החמרה או התדרדרות במצבם.

דיור מוגן לסיעודיים ותשושי נפש

מוסדות דיור מוגן מיועדיםבעיקר למבוגריםבמצב תפקוד עצמאי בעלי היכולת לנהלבעצמם את חייהם ומשק הבית.למרות זאת,בחלק מבתי הדיור המוגןקיימות מחלקות סיעודיות או מחלקות לתשושי נפש,הקולטות דיירים במצב סיעודי או דיירים תשושי נפש. בשל אופיין הסיעודיוהרפואי, מחלקות אלה דומות יותרמבחינת השירותים המוצעים לבתי אבות.

בתי דיור מוגן בישראל

בישראלישנן מספר רשתות גדולות המפעילותבתי דיור מוגןעבור קשישים עצמאיים.מבין הרשתות המובילות ניתן למנות אתאחוזת רובינשטיין, בית בלב, משען, בית בכפר ועוד. לצד הרשתות הגדולותפועלים בתי דיור מוגן עצמאייםכמו למשל פאלאס בתל אביב, אחוזת נווה חוףבראשון לציון ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר בחסות מרכז מידע גיל הזהב - כל המידע על בית אבות, דיור מוגן, סיעוד, עובדים זרים, זכויות קשישים וכן אינדקס גיל הזהב - איתור חברות ונותני שירותים או בית אבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל הזהב

מאת: גיל הזהבבריאות גיל הזהב12/01/111061 צפיות
כיסאות גלגלים ממונעים מאפשרים לנו להתנייע ממקום למקום בקלות רבה ובמהירות גבוהה. ניתן להתקין עליהם ועבורם מגוון של אביזרים המוסיפים נוחות ופרקטיות. כל המידע על כיסאות גלגלים ממונעים \ חשמליים.

מאת: גיל הזהבגיל הזהב31/08/091142 צפיות
לאור תלונות רבות שהתקבלו בנושא מתן שירותי רפואה לקשישים בביתם, הלשכה המשפטית במשרד התמ"ת הפיצה לאחרונה תזכיר חוק הגנת הצרכן- עסקה מתמשכת בעניין שירותי רפואה מטרתה של הצעת החוק הינה הסדרת זכויות הצרכנים, בדרך כלל קשישים וחולים, הנקשרים בעסקה מתמשכת לרכישת שירותי רפואה, לרבות התקנת לחצני מצוקה, התקנת מכשיר א.ק.ג, הזמנת אמבולנסים ועוד

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191816 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197119 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191643 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191613 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191849 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181164 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181330 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica