חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרכת הורים בשילוב פענוח ציורי ילדים

מאת: מיכל וימרהורות13/02/2011855 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אפתח בוידוי אישי – דווקא מתוך ההכשרה שלי כתרפיסטית בהבעה ויצירה – אני מוצאת, בעשר השנים האחרונות יותר ויותר הצלחות דווקא מתוך הנחיית ההורים ובמקרים מסוימים טיפול רגשי להורים עצמם. פעמים רבות, אני אומרת להורים:" יש לכם כוח רב בידיים. שינוי שתעשו אתם במודעות לנושא, בגישה ובתגובות יגרור שינויים גם אצל הילדים". כאשר אני מתייחסת לשינוי אין הכוונה רק ליחסי הורים וילדים בבית, גם קשיים חברתיים ורגשיים שונים עשויים להיפתר בהצלחה באמצעות עבודה רגשית שעושים ההורים.

אם כן, הפנייה להדרכת הורים ברורה לרוב ההורים – יש לכם קשיים עם הילד ואתם מרגישים שאתם זקוקים להנחיות, להתייעצות ולפתרונות.

השילוב של הדרכת ההורים עם פענוח ציורי הילדים, 'מכניס לשיחה' את הילד עצמו.

השיחה עם ההורים מאפשרת להבין את נקודת המבט שלכם, את החוויות שלכם מהדיאלוג עם הילד וכמובן את התסכולים שלכם. עד כאן, אין ספק שהשיחה עם ההורים מאפשרת להבין רבות על המצב בבית, אבל... מנקודה זו, נקלעים הורים רבים להנחות יסוד שונות לגבי הילד שלהם, הנחות שמטרתן להסביר לעצמם למה הילד מתנהג כך ולא אחרת:"היא עושה לי דווקא...היא ביישנית ומפוחדת... הוא יצור קטן ומניפולטיבי...הוא החלש בבית ואחיו שולט בו..." ועוד. כל אלה הם כיוונים מעניינים ואפשריים, ופענוח ציורי הילדים במקרים הללו מאפשר להבין את נקודת המבט של הילד.

פענוח ציורי ילדים כחלק בלתי נפרד מהדרכת הורים, מאפשר לשלב בין נקודת המבט והחוויות של ההורים לזה של הילד – הילדים מציירים פעמים רבות גם את הקושי שמוכר להורים, אך גם את 'הפאזל האישי' או במילים אחרות, את הסיבה והפתרון לו הם זקוקים.

מגוון הנושאים שעולים בתהליך של פענוח ציורי ילדים הוא רחב מאוד:

התנסויות חברתיות בגן ובבית הספר

יחסים בין אחים ובין הילדים להורים

פחדים, התפרצויות זעם וקשיי הסתגלות

דפוסי התנהגות של פינוק, עקשנות, חוצפה, שקרים ועוד

דפוסי למידה - לקויות למידה שונות וקשיי קשב וריכוז

התמודדות עם הרגלי שינה, אכילה וגמילה מהרטבה

וכמובן -  כישרונות, אינטליגנציה, דימוי עצמי וכוחות מצמיחים

פענוח ציורי ילדים מתאפשר החל מגיל שנתיים, כך שהוא עשוי לסייע להורים רבים בהדרכה סביב קשיים שעולים בגיל זה וקשה לשוחח עם הילד עליהם. גם בגילאים מתקדמים יותר, אפשר להסתייע בפענוח ציורי ילדים כאשר הילד מתקשה לבטא את הקשיים שהוא חווה: מוכנות לכיתה א', קשיים חברתיים בבית ספר וקשיים רגשיים אחרים מוצאים את ביטויים דרך הצורות, הצבעים והבחירות השונות בציורי ילדים.

פענוח ציורי ילדים, חשוב שייעשה על פי מגוון רחב של מודלים אקדמאיים מובהקים המצליבים נתונים רבים העולים מהציורים ובונים חוות דעת על מצבו הרגשי של הילד. כך למעשה, ניתן לשלב את נקודת המוצא של ההורים עם נקודת המוצא של הילד, ולשלוף מתוך הציורים את הסיבות להתנהגותו ואת הפתרונות הטובים והמוצלחים ביותר עבורו ועבור המשפחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל וימר, תרפיסטית באמנות (M.A). מומחית לפענוח ציורים וכתבי יד של ילדים ומבוגרים

אתר אינטרנט: www.todraw.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל וימר

מאת: מיכל וימרהורות13/02/111194 צפיות
בחירת מקום להכשרה בנושא של פענוח ציורי ילדים, חייבת לכלול מספר היבטים כדי שבסיום הקורס תוכלו לדעת כיצד לפענח ציורי ילדים ברמה שתאפשר לכם לעזור ולייעץ למשפחות.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214043 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204626 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204669 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201467 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201454 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201494 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201632 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica