חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם גירושין- כמה זה עולה לי?

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/20111644 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עובדה ידועה היא כי ברישום לנישואין, עדיף לא להיות אישה, זאת משום שהיא צריכה לעבור תופעות מיותרות, מיושנות ושלא נאמר משפילות כמו הדרכת כלות ומקווה. יחד עם זאת, אם חלילה מגיעים למעמד גירושין, אז אם אתה גבר, כדאי לשקול ניתוח לשינוי מין... במדינת ישראל ישנן שתי סמכויות הדנות בנושאי גירושין – בית הדין לענייני משפחה ובית הדין הרבני. בית הדין הרבני נחשב לקצת ידידותי עבור הגברים, אך כאן הדגש הוא על קצת. הסכם גירושין עבור גבר הנמצא במערכת זוגית שיש בה ילדים צפוי להיות יקר מאוד.

מזונות

אב אחראי על כלכלת ילדיו, זאת מבלי שום קשר למצבו הכלכלי. בשעה שבה חייב האב בתשלום מזונות בסכום מינימלי מסוים בעבור כל ילד, גבר מובטל עלול למצוא עצמו במצב בו מחויב בתשלום מזונות ילדים של אלפי שקלים. כל ההוצאות הללו מגיעות עוד לפני שהמתגרש התחיל בכלל לחשוב על שיקום חייו הכלכליים. גם חלוקת הרכוש נעשית מתוך מחשבה על "טובת הילדים" וכך הבית מוצא את דרכו בדרך כלל אל האישה, שהיא זו המקבלת משמורת על הילדים.

ומה במצבים בהם לגבר יש קצת יותר אמצעים? אולי לפחות אלו יוכלו לפתוח בחיים חדשים? לא, אל תדאגו, הסכם גירושין יחייב אב בעל אמצעים בסכום גבוה מהסכום המינימאלי, זאת במטרה לשמור על רמת חייו של הילד. מה שמצחיק בכל הסיפור הזה הוא שמצבה הכלכלי של האישה, שיכול להיות טוב יותר מזה של האב, לעיתים קרובות אינו נבחן כלל.

אם כן, מזונות זה אחד הסעיפים המסוכנים ביותר של הסכם גירושין, ולכן גבר חייב להתכונן כראוי למשפט גירושין. הכנה לקויה עלולה לעלות לו מחיר יקר מדי, ולמעשה למנוע ממנו להתחיל חיים חדשים. עורך דין משפחה טוב זה לא עניין של מותרות, אלא עניין קריטי שיכול לעצור את כדור השלג.

משמורת והסדרי ראיה

אנו מורגלים לראות מצב מאוד סטנדרטי בהסכמי גירושין: האישה מקבלת את האחריות המלאה על גידול הילדים (כלומר זוכה במשמורת) ואילו הבעל מפרנס את הילדים באמצעות תשלום מזונות. הסכם גירושין מסוג זה מגלם את הביטויים של העולם הפטריארכאלי הישן – הגבר מפרנס והאישה מגדלת ילדים. תפיסה זו כבר לא בהכרח נכונה למשפחה המודרנית. אנו רואים יותר ויותר משפחות בהן הגבר פעיל מאוד, ואולי אף דומיננטי, בגידול ילדיו, והאישה דווקא מתבלטת בהכנסתה המשמעותית. בהסדר כוחות שכזה, יכול מאוד להיות שדווקא הגבר יזכה במשמורת והאישה בהסדרי ראיה. נכון, מקרים אלו נדירים יותר, אך אין זה אומר שאינם קיימים. כיום אין שום דבר המונע מאב להגיש בקשה למשמורת על ילדיו, ויש לו גם סיכוי להיענות בחיוב.

ישנו אפילו תקדים להסכמי גירושין הקובעים משמורת משותפת של שני ההורים.

המשפחה המודרנית משתנה, ולכן שום דבר אינו ברור ומובן מאליו. אב יכול לדרוש משמורת על ילדיו ואף לזכות בה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת taliamnm

מאת: taliamnmדיני משפחה06/04/111196 צפיות
חוק יחסי ממון קובע שכל הרכוש שצברו בני הזוג במהלך נישואיהם או במהלך חייהם המשותפים כידועים בציבור הוא רכוש משותף. במקרה של גירושין / פרידה, רכוש זה יתחלק באופן שווה בין השניים

מאת: taliamnmדיני חוזים22/03/111719 צפיות
שירות האפוסטיל הינו שירות לאימות מסמכים ציבוריים, המונפקים על ידי המדינה ומוסדותיה

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111066 צפיות
במאמר הבא תוכלו ללמוד כיצד להתמודד עם האיומים השונים שנשמעים במסגרת הליכי גירושין וקשורים למזונות ילדים.

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111100 צפיות
שעורכים את הסכמי הממון בצורה נכונה ובאמצעות הכוונה של עורך דין לדיני משפחה, הם יכולים להתגלות כאמצעי יעיל להבטחת עתידו של כל אחד מבני הזוג. כשבני הזוג עורכים הסכם ממון דווקא כשהיחסים ביניהם טובים והתקשורת תקינה, ניתן להגיע להסכם שמושתת על כבוד הדדי

מאת: taliamnmזוגיות ואהבה02/02/111231 צפיות
יום האהבה כבר ממש מעבר לפינה, החנויות מתקשטות בוורוד ואדום, חנויות תכשיטים יוצאות במבצעים ובובות פרווה עם לבבות גולשות מכל פינה

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171800 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica