חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון לפני נישואין

מאת: taliamnmדיני משפחה06/04/20111196 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נישואין הן כבר מזמן לא ברית שתקפה "עד שהמוות יפריד בינינו". הסטטיסטיקות מלמדות על עלייה מתמדת בשיעור הזוגות שמתגרשים, ולכן זוגות רבים נכנסים ל"מוסד הנישואין" בראייה מפוכחת וריאלית. אחד הסממנים הבולטים לכך הוא העלייה במספר הזוגות שעורכים הסכם ממון לפני נישואין.

חשיבותו של הסכם הממון

חוק יחסי ממון קובע שכל הרכוש שצברו בני הזוג במהלך נישואיהם או במהלך חייהם המשותפים כידועים בציבור הוא רכוש משותף. במקרה של גירושין / פרידה, רכוש זה יתחלק באופן שווה בין השניים, גם אם הוא רשום על שם בן זוג אחד. עריכת הסכם ממון לפני נישואין מבטיחה שהרכוש יתחלק כראות עיניכם, ולא בהכרח לפי הוראות החוק.

הסכם ממון לפני נישואין צריך להיות מאושר בבית משפט, בבית דין דתי, בפני עורך דין או בפני נוטריון. בהסכם זה נכללים מחויבויותיהם ההדדיות של בני הזוג, לרבות הזכויות והחובות לגבי הילדים והמזונות. בניגוד אליו, הסכם לחיים משותפים שנחתם בין ידועים בציבור, לא טעון אישור בית משפט.

הסכם ממון לפני נישואין ראשונים

נהוג לחשוב שזוגות צעירים, שזו הפעם הראשונה ששניהם נישאים, לא זקוקים להסכם ממון לפני נישואין, שכן הם טרם צברו ממון. יש בכך מן ההיגיון, אולם אין זה אומר שזוגות ללא רכוש וממון לא זקוקים להסכם ממון. מטרתו של הסכם הממון הוא להחליט על האופן שבו בני הזוג יתגרשו דווקא ממקום של אהבה וכבוד זה לזה. אכן, הסכם ממון יכול להעיב על התפיסה הרומנטית שיש לבני זוג הנישאים לראשונה, אך כשהוא מגיע מתוך מקום של כבוד הדדי וראייה מפוכחת של המכשולים הצפויים, הוא יכול לחסוך עוגמת נפש רבה.

לעיתים רבות יהיו אלה דווקא ההורים של אחד מבני הזוג שיעודדו את עריכתו של הסכם הממון לפני הנישואין. הורים רבים מעניקים לילדיהם מתנות, כמו דירה, רכב או סכום כסף נאה אחר, והם רוצים להבטיח שבמקרה של גירושין, הכסף שלהם לא יגיע לבן / בת הזוג של ילדיהם. לכן, גם במקרה כזה כדאי ואף רצוי לערוך הסכם ממון לפני הנישואין.

הסכם ממון לפני נישואין שניים

בני זוג שנישאים בפעם השנייה, או יותר, זקוקים להסכם ממון באופן מובהק. פרט לעובדה שהם כבר הספיקו לצבור רכוש, בדרך כלל יש להם גם ילדים מנישואים קודמים. עריכת הסכם ממון לפני הנישואין יבטיח את זכויותיהם של הילדים הללו (מבחינת מזונות וכו').

גם אם ילדיהם של בני הזוג הינם אנשים בוגרים (כמו למשל כשמדובר בנישואים של בני הגיל השלישי), עליהם לערוך הסכם ממון לפני הנישואין. בני הגיל השלישי בדרך כלל מגיעים לנישואין כשברשותם רכוש ונכסים רבים, ולכן עליהם להסדיר את הבעלות הנפרדת והמשותפת עליו, כדי למנוע מחלוקות עתידיות במקרה של פרידה או במקרה של פטירת אחד מבני הזוג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת taliamnm

מאת: taliamnmדיני חוזים22/03/111719 צפיות
שירות האפוסטיל הינו שירות לאימות מסמכים ציבוריים, המונפקים על ידי המדינה ומוסדותיה

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111066 צפיות
במאמר הבא תוכלו ללמוד כיצד להתמודד עם האיומים השונים שנשמעים במסגרת הליכי גירושין וקשורים למזונות ילדים.

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111101 צפיות
שעורכים את הסכמי הממון בצורה נכונה ובאמצעות הכוונה של עורך דין לדיני משפחה, הם יכולים להתגלות כאמצעי יעיל להבטחת עתידו של כל אחד מבני הזוג. כשבני הזוג עורכים הסכם ממון דווקא כשהיחסים ביניהם טובים והתקשורת תקינה, ניתן להגיע להסכם שמושתת על כבוד הדדי

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111645 צפיות
אב אחראי על כלכלת ילדיו, זאת מבלי שום קשר למצבו הכלכלי. בשעה שבה חייב האב בתשלום מזונות בסכום מינימלי מסוים בעבור כל ילד, גבר מובטל עלול למצוא עצמו במצב בו מחויב בתשלום מזונות של אלפי שקלים.

מאת: taliamnmזוגיות ואהבה02/02/111231 צפיות
יום האהבה כבר ממש מעבר לפינה, החנויות מתקשטות בוורוד ואדום, חנויות תכשיטים יוצאות במבצעים ובובות פרווה עם לבבות גולשות מכל פינה

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171800 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica