חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכמי ממון

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/20111100 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוג שעומד להינשא ונמצא בתקופה המאושרת והרומנטית בחייו, לא מוכן אפילו לחשוב על האפשרות של פרידה וגירושין. אולם הסטטיסטיקה מלמדת שלא מעט מאותם זוגות אוהבים ורומנטיים יתגרשו בסופו של דבר. וכדי שהגירושין הללו יתנהלו בצורה התרבותית, הנעימה והמהירה ביותר כדאי ואף רצוי לערוך הסכם ממון עוד לפני החתונה.

הסכמי ממון – תום עידן הרומנטיקה?

יש הסוברים שהסכמי ממון לא רק שפוגעים ברומנטיקה, אלא גם מעיבים על שמחת הנישואין. בעיני רבים, עריכת הסכם ממון עם תחילת הנישואין כמוה כהצהרה שמערכת היחסים שלנו נדונה מראש לכישלון, ולכן אנו מוצאים לנכון להיערך לסיומה. עבור אחרים, עריכת הסכמי ממון משולה ל"פתיחת פה לשטן", ועלולה בסופו של דבר אכן להביא לסיום הנישואין (בבחינת נבואה שמגשימה את עצמה, או מחשבה שבוראת מציאות קיימת).

אולם כשעורכים את הסכמי הממון בצורה נכונה ובאמצעות הכוונה של עורך דין לדיני משפחה, הם יכולים להתגלות כאמצעי יעיל להבטחת עתידו של כל אחד מבני הזוג. כשבני הזוג עורכים הסכם ממון דווקא כשהיחסים ביניהם טובים והתקשורת תקינה, ניתן להגיע להסכם שמושתת על כבוד הדדי, הערכה ואהבה ולהימנע מצעדים נקמניים שמתגלים לא אחת בזמן גירושין.

הסכמי ממון – לא רק לבעלי הממון

לכאורה, הסכמי ממון נחוצים רק כאשר בני הזוג מגיעים לנישואין במצב כלכלי שאינו מאוזן. דהיינו, כשלאחד מבני הזוג יש יותר נכסים וממון מהשני. הסיבה לכך היא שהחוק קובע שבמקרה של גירושין, כל הרכוש שנצבר על ידי בני הזוג במהלך נישואיהם אמור להתחלק ביניהם באופן שווה. עריכת הסכם ממון יכולה לעקוף או להימנע מחלוקה שווה של הרכוש, במידה ובני הזוג הסכימו על חלוקה שונה מבעוד מועד.

הסכמי ממון חיוניים במיוחד עבור בני זוג שזהו פרק ב' עבורם, ובעיקר כאשר ישנם ילדים מנישואים קודמים. הסכמי ממון אלו נועדו להסדיר את אופן חלוקת הרכוש, כך שיבטיח גם את עתידם וזכויותיהם של הילדים מהנישואים הקודמים.

גם בני זוג שאלו הם נישואיהם הראשונים ואין להם נכסים, יכולים להפיק תועלת רבה מעריכת הסכם ממון. הסכמי ממון יכולים למנוע מצבים של סחיטה, סרבנות גט, השארת אישה עגונה ועוד. כשבני הזוג מחליטים מראש איך להתגרש, ומתחייבים לא רק לאופן חלוקת הרכוש, אלא גם לנושאים כמו טיפול זוגי לפני גירושין, הליך של גישור לפני פנייה לבית משפט או תשלום מזונות עד מתן הגט, יכולים להימנע מצבים טראומטיים ולא נעימים.

זוגות ידועים בציבור גם הם חייבים להסדיר את יחסיהם בהסכם ממון ידועים בציבור, אלא שעבורם הסכם זה נקרא "הסכם לחיים משותפים".

כיצד עורכים הסכמי ממון?

בהיעדר מסמך משפטי אחר, הכתובה הנחתמת במעמד החתונה היא סוג של הסכם ממון (הנכתב בארמית ומחייב את תשלום הסכום שנרשם בה). הסכם ממון בנוסף לכתובה צריך להיערך על ידי עורך דין לענייני משפחה המתמחה בתחום, וההסכם חייב להיות מאושר בבית משפט. אם מדובר בזוג שטרם נישא, הוא יכול לאשר את הסכם הממון אצל נוטריון.

עלות עריכת הסכם ממון מוערכת בכמה אלפי שקלים, אולם היא מוזילה את עלויות הליך הגירושין בצורה משמעותית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת taliamnm

מאת: taliamnmדיני משפחה06/04/111196 צפיות
חוק יחסי ממון קובע שכל הרכוש שצברו בני הזוג במהלך נישואיהם או במהלך חייהם המשותפים כידועים בציבור הוא רכוש משותף. במקרה של גירושין / פרידה, רכוש זה יתחלק באופן שווה בין השניים

מאת: taliamnmדיני חוזים22/03/111719 צפיות
שירות האפוסטיל הינו שירות לאימות מסמכים ציבוריים, המונפקים על ידי המדינה ומוסדותיה

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111066 צפיות
במאמר הבא תוכלו ללמוד כיצד להתמודד עם האיומים השונים שנשמעים במסגרת הליכי גירושין וקשורים למזונות ילדים.

מאת: taliamnmדיני משפחה15/02/111645 צפיות
אב אחראי על כלכלת ילדיו, זאת מבלי שום קשר למצבו הכלכלי. בשעה שבה חייב האב בתשלום מזונות בסכום מינימלי מסוים בעבור כל ילד, גבר מובטל עלול למצוא עצמו במצב בו מחויב בתשלום מזונות של אלפי שקלים.

מאת: taliamnmזוגיות ואהבה02/02/111231 צפיות
יום האהבה כבר ממש מעבר לפינה, החנויות מתקשטות בוורוד ואדום, חנויות תכשיטים יוצאות במבצעים ובובות פרווה עם לבבות גולשות מכל פינה

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171800 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica