חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחונים מקצועיים - אבחון פסיכולוגי ופסיכו דידקטי

אבחון פסיכודידקטי בוחן שני היבטים של קשיי למידה – האחד – אבחון פסיכולוגי והשני – אבחון דידקטי.

החלק של האבחון הדידקטי בתחום אבחון פסיכודידקטי בוחן יכולות קוגנטיביות כגון יכולות חשיבה וזיכרון, יכולת קשב והתמדה בקשב, תפקודי שפה ותפקוד גרפו מוטורי.

החלק של אבחון פסיכולוגי בתחום אבחון פסיכודידקטי בודק את ההבט הרגשי לצד ההבט השכלי. מבחינה רגשית נבדקות יכולות וכישורים חברתיים  , תפיסת העצמי וכמו כן יכולות וקשיים.

ההבט השכלי כולל אבחון של כישורים ואינטליגנציה.

מצבים בהם נדרש אבחון פסיכודידקטי הינם מצבים בהם ברור שהמניע לקשיי הלמידה הוא מניע רגשי ועל כן יש להתייחס להיבט הרגשי של המטופל. מצב נוסף שבו נדרש אבחון פסיכודידקטי הוא כאשר קיימת הערכה של יכולת מוגבלת בתחום זה או אחר מבחינת כישורי חשיבה. עוד מצב העשוי לדרוש אבחון פסיכודידקטי הוא כאשר מתעורר ספק לגבי מערכת חינוכית קיימת ויש צורך לבחון מערכת חינוכית אחרת.

במקרה זה למשל, ייערך אבחון פסיכודידקטי בשיתוף פעולה עם פסיכולוג חינוכי. על פסיכולוג זה לעבור גם הכשרה בתחומו כפסיכולוג וגם להיות מומחה בנושא אבחון דידקטי.

סוג נוסף של אבחון הוא אבחון פסיכולוגי הנערך על ידי פסיכולוג קליני שעבר הכשרה מיוחדת לנושא. עבור אבחון פסיכולוגי ייערכו מספר פגישות עם המטופל ובמהלכן יבצע הפסיכולוג הקליני הערכה לגבי כישורים ויכולות אינטלקטואליים, דידקטיים , חברתיים ורגשיים. אבחון פסיכולוגי מתייחס גם לתפיסת העצמי והזולת, דימוי עצמי, דפוסי התקשרות עם הזולת ואיפיון היחסים הנוצרים עימו. עניין נוסף שיעלה במהלך אבחון פסיכולוגי הוא קונפליקטים וחרדות ודרכי התמודדות עימם.

אבחון פסיכולוגי נדרש גם במצבים של קשיים וחרדות אצל ילדים ומבוגרים, וגם אם גורם חיצוני כלשהוא ביקש דוח של אבחון פסיכולוגי.

מצב נוסף הדורש אבחון פסיכולוגי הוא כאשר מאותרות התנהגויות לא נורמטיביות אצל ילדים או מתבגרים, וכאשר יש צורך לטפל בקונפליקטים והתמודדויות.

תהליך של אבחון פסיכולוגי כולל שלושה שלבים . בפגישות הראשונות נערך ריאיון יסודי על ידי הפסיכולוג וכן שאלונים מסוגים שונים. עוד נעשים מבחני אישיות ויכולות ולבסוף תיערך גם פגישת משוב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת ask4web מתמחה בתחום  קידום אתרים בגוגל והקמת אתרים
אתרים שימושיים נוספים:

בלס - ארונות הזזה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב מעראז

מאת: יניב מעראזעסקים - כללי29/03/111241 צפיות
חתומים לרשות זו או אחרת או למשרד ממשלתי באופן בהול. במקרה זה ניתן להתקשר עם החברה על מנת שאותה מעטפה תימסר עוד באותו יום או למחרת ליעדה. חשיבותה של חברת שליחויות ניכרת גם כאשר מדובר במטען כבד יותר מאשר ..

מאת: יניב מעראזניקיון13/03/11978 צפיות
שירות חשוב מאין כמוהו בבתים פרטיים ובדירות הוא שירות של עוזרות בית . שירות זה מהווה עזרה חשובה במיוחד לאנשים ומשפחות שזמנן קצר או שיש להם מגבלה פיזית ..

מאת: יניב מעראזריהוט 20/02/111107 צפיות
כאשר בוחרים מערכות ישיבה יש לחשוב ברצינות על הקניה ולאו דווקא להציב את השיקול הכספי במקום הראשון שכן, מערכות ישיבה הינה קנייה הנעשית פעם בכמה שנים ושנית – מדובר במוצר יומיומי המשמש אותנו כל העת ולכן עליו להיות איכותי ועמיד...

מאת: יניב מעראזאבטחת הבית20/02/111147 צפיות
רוב מערכות אזעקה מורכבות משני רכיבים עיקריים – לוח הבקרה, ולוח המקשים. הבקרה הינה בקרה מרחוק ובאמצעות לוח המקשים ניתן לתכנת את המערכת לפי רצון יושבי הבית. באופן זה ...

מאת: יניב מעראזמס הכנסה20/02/111925 צפיות
כחלק מתקנות ביטוח לאומי נקבעו גם כללים בעניין פטור ממס הכנסה: פטור ממס הכנסה מגיע לאוכלוסיות שונות אשר בגלל מצב גופני ובריאותי לקוי זכאיות להחזר מס ממס הכנסה. באוכלוסיות אלו נכללים ...

מאת: יניב מעראזסדר דין אזרחי20/02/111328 צפיות
עורך דין הוצאה לפועל מטפל בבעלי חוב או בנושים המעוניינים לממש זכויותיהם אל מול החוק. בכל מקרה, גם אם הלקוח הוא נושה...

מאת: יניב מעראזריהוט 20/02/111292 צפיות
ייחודו של וילון ונציאני לעומת וילונות אחרים הוא בעיקר במנגנון ההפעלה וגם בהיבט העיצוב: בעוד וילונות בד או פלסטיק נראים כיריעה אחת אחידה, וילון ונציאני דומה במראהו לתריס ועל כן מופרד לשלבים – העשויים להיות צרים או רחבים.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162104 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161629 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152486 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152034 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151810 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151926 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152107 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica