חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח לאומי – נקודות חשובות

מאת: יניב מעראזמס הכנסה20/02/20111927 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כחלק מתקנות ביטוח לאומי נקבעו גם כללים בעניין פטור ממס הכנסה: פטור ממס הכנסה מגיע לאוכלוסיות שונות אשר בגלל מצב גופני ובריאותי לקוי זכאיות להחזר מס ממס הכנסה. באוכלוסיות אלו נכללים אנשים בעלי מגבלות גופניות ונכויות כמו עוורים או נכים בדרגות נכות שונות. מבחינת תקופה - פטור ממס הכנסה עשוי להינתן לצמיתות או לחילופין לתקופה של עד שנה. במקרה האחרון מדובר במי שנקבעה לו נכות לתקופה שבין חצי שנה לשנה.

פטור ממס הכנסה מלא יינתן למי שנקבעה לו נכות לתקופה של לפחות שנה.

אוכלוסיות נוספות שמוטב כי יבדקו זכאותן לקבל פטור ממס הכנסה הם חולים במחלות כרוניות וקשות , אנשים במצב סיעודי וכן כאלו ששהו באשפוז ממושך. מבחינת חוקים הקשורים לנושא פטור ממס הכנסה יש לציין את חוק הנכים, חוק נכי מלחמה בנאצים וחוק התגמולים לנפגעי איבה. גם גימלאים וקשישים בעלי הכנסות נמוכות ראויים לקבל פטור ממס הכנסה.

הבט נוסף במסגרת הטבות והקלות הניתנות על ידי ביטוח לאומי הוא נושא קצבאות:

באופן כללי גם קצבאות קשורות למצב של נכות . הן ניתנות במצב בו כושר ההשתכרות של אותו נכה  פחת או – שכושר ההשתכרות נעלם כליל. בהגדרה של כושר השתכרות פחת הכוונה לכך שכושר ההשתכרות של זכאי לקבלת קצבאות פחת בחמישים אחוזים ויותר.

קצבאות נכות מגיעות לאזרחים אשר גילם בין שמונה עשר שנים לבין גיל הפרישה. כמו כן מוענקות קצבאות לאנשים הסובלים משישים אחוזי נכות לפחות.

עניין אובדן כושר עבודה קשור גם הוא לנושא קצבאות – תחת הגדרת אובדן כושר עבודה נכללים אנשים המוגדרים ככאלו שאינם מסוגלים לעבוד בשום עבודה ועל אחת כמה וכמה בעבודה הדורשת את המיומנות שבידיהם. מבחינה פרקטית אנשים אלו לא יכולים לקבל משכורת בפועל משום סוג של עבודה – הן אם זהו תחום העיסוק שלהם ובין אם מדובר בכל עבודה אחרת.  

קצבאות מוענקות גם למי שמוגדר בחוק כבעל כושר השתכרות שאינו עולה על ארבעים וחמישה אחוזים מן השכר הממוצע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת ask4web מתמחה בתחום  קידום אתרים בגוגל והקמת אתרים
אתרים שימושיים נוספים:

בלס - ארונות הזזה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב מעראז

מאת: יניב מעראזעסקים - כללי29/03/111244 צפיות
חתומים לרשות זו או אחרת או למשרד ממשלתי באופן בהול. במקרה זה ניתן להתקשר עם החברה על מנת שאותה מעטפה תימסר עוד באותו יום או למחרת ליעדה. חשיבותה של חברת שליחויות ניכרת גם כאשר מדובר במטען כבד יותר מאשר ..

מאת: יניב מעראזניקיון13/03/11981 צפיות
שירות חשוב מאין כמוהו בבתים פרטיים ובדירות הוא שירות של עוזרות בית . שירות זה מהווה עזרה חשובה במיוחד לאנשים ומשפחות שזמנן קצר או שיש להם מגבלה פיזית ..

מאת: יניב מעראזריהוט 20/02/111110 צפיות
כאשר בוחרים מערכות ישיבה יש לחשוב ברצינות על הקניה ולאו דווקא להציב את השיקול הכספי במקום הראשון שכן, מערכות ישיבה הינה קנייה הנעשית פעם בכמה שנים ושנית – מדובר במוצר יומיומי המשמש אותנו כל העת ולכן עליו להיות איכותי ועמיד...

מאת: יניב מעראזאבטחת הבית20/02/111149 צפיות
רוב מערכות אזעקה מורכבות משני רכיבים עיקריים – לוח הבקרה, ולוח המקשים. הבקרה הינה בקרה מרחוק ובאמצעות לוח המקשים ניתן לתכנת את המערכת לפי רצון יושבי הבית. באופן זה ...

מאת: יניב מעראזסדר דין אזרחי20/02/111332 צפיות
עורך דין הוצאה לפועל מטפל בבעלי חוב או בנושים המעוניינים לממש זכויותיהם אל מול החוק. בכל מקרה, גם אם הלקוח הוא נושה...

מאת: יניב מעראזהפרעות קשב וריכוז20/02/111214 צפיות
אבחון פסיכודידקטי בוחן שני היבטים של קשיי למידה – האחד – אבחון פסיכולוגי והשני – אבחון דידקטי. החלק של האבחון הדידקטי בתחום אבחון פסיכודידקטי בוחן יכולות...

מאת: יניב מעראזריהוט 20/02/111297 צפיות
ייחודו של וילון ונציאני לעומת וילונות אחרים הוא בעיקר במנגנון ההפעלה וגם בהיבט העיצוב: בעוד וילונות בד או פלסטיק נראים כיריעה אחת אחידה, וילון ונציאני דומה במראהו לתריס ועל כן מופרד לשלבים – העשויים להיות צרים או רחבים.

מאמרים נוספים בנושא מס הכנסה

מאת: רוני הכהןמס הכנסה23/04/181613 צפיות
איך בדיוק מקבלים מאת מס הכנסה החזר מס ומה צריכים לבצע כדי שכל זה יקרה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןמס הכנסה19/07/172261 צפיות
הרמה של ההוצאות רק הולכת וגדלה לה בעוד הרמה של ההכנסות רק הולכת ומצטמקת מנגד, מה כבר יכולים לעשות

מאת: נטלי הרוש מס הכנסה01/01/172452 צפיות
בעקבות חישובים שאינם מדויקים או משתנים במהלך השנה נוצרים עודפים ומכאן מגיעים לחלק ממשלמי המיסים גם החזרי מס. החזרי מס הכנסה..

מאת: מנחם כהןמס הכנסה30/12/1510776 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמס הכנסה05/11/159136 צפיות
1. כללי תוספת ז' להוראות עוסקת בניהול החשבונות על ידי בעלי בתי ספר לנהיגה, וקובעת לאמור: "תוספת ז' ניהול פנקסי חשבונות על-ידי בעלי בתי-ספר לנהיגה

מאת: מנחם כהןמס הכנסה28/07/152412 צפיות
מטרתה של תקנה 2(6) לתקנות הדיווח במס הכנסה היא להצביע בפני רשויות המס על אותם מקרים, שבהם מסיבות שונות עלול בעל המניות להסוות הכנסה בצורה של הלוואה שניטלה. זאת, באמצעות סגירת יתרת החובה שלו בחברה לקראת סיומה של השנה, והגדלת יתרת החובה בחזרה בתחילת השנה העוקבת. כך, למשל, במקום להצהיר על משיכת דיבידנד בסכום מסוים ולהתחייב במס, בעל מניות עשוי לתת למהלך כסות של נטילת הלוואה מהחברה, אשר מוחזרת על ידו לקראת סוף השנה, כאשר בתחילת השנה הבאה נותנת החברה לבעל המניות "הלוואה" נוספת.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142904 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica