חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יקב אבידן השקה 2011 : ביקורת יין מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול22/02/20112096 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יקב אבידן השקה 2011
3 יינות: גראנש מורבדר 2007,  פינו נואר 2008 , MORE 2006
על שלושה דברים העולם עומד - על התורה, ועל העבודה, ועל גמילות החסדים.
מאת אלון גונן

3 יינות: גראנש מורבדר 2007,  פינו נואר 2008 , MORE 2006
על שלושה דברים העולם עומד - על התורה, ועל העבודה, ועל גמילות החסדים.

מאת אלון גונן

יקב אבידן השיק את שלושת היינות לשנה זו כשבראשם הושק יין ה  MORE 2006
צינה אבידן הציגה את אסכולת היקב לחברים שהתקבצו ביום סגרירי וקריר משהו, היקב מאכלס השנה חביות רבות שבתוכם יש את הזנים שצינה מאוד אוהבת לעבוד איתם, חלקם מוצאים את עצמם בבלנדים יחודיים ליקב וחלקם נשארים זניים.

על התורה : צינה אבידן עדיין שומרת על רצונה בלגעת ולחוש את היין שלה ולא מוכנה לתת לשום משגיח כשרות לומר לה מה לעשות ואיך לעשות ועל זה מגיע לה שאפו.

על העבודה: משפחת אבידן עובדות קשה ביקב ובשנתיים האחרונות היקב  קיבל חיזוק אדיר של חביות ומרחב גדול. כל העבודה החל מהבציר ועד הבקבוק נעשה על ידי נשות המשפחה.

ועל גמילות החסדים: טוב פה יש בעיה: לא גמילות ולא חסדים. היינות שהושקו יקרים, מאוד יקרים.

פינו נואר 2008: ברור לכל חובב יין שטעם פינו נואר צרפתי שלא מדובר כאן באותו דבר.
מדובר ביין אדום שבמקרה נתנו לו את השם פינו נואר.
במקרה של אבידן מדובר ביין אדום בעל ארומות של דובדבנים צעירים ופטל שנעלמים מהר, מעט  ריח קלוי עולה באף שמזכיר קצת טחב ופטריות. היין שהה 18 חודשים בחבית אשר לא הצליחה להעניק לו גוף חסון. בטעימה היין ללא טעמי הפירות המתבקשים על פי הארומות הראשוניות והפה לא מתמלא ולא מתרגש בבואו במגע עם הנוזל.
היין מחלק יפה בגרון והאפטר טייסט כמעט ולא קיים.
מחיר היין 120 ₪

גראנש – מורבדר 2007 : ריחות של פרי אדום ומעט פלפל שחור מעקצץ באף. בטעימה מתגלים טאנינים רכים מאוד אף על פי שהיין שהה בחבית 16 חודשים, בטעימה היין מאכזב. אין מספיק טעמי פרי שיקחו את היין הזה למקום המתבקש של מורכבות ועידון וכמובן סיומת ארוכה. אין עוצמה של גראנש מלבד החמיצות המתבקשת. אפטר טייסט נעים.
מחיר היין 120 ₪

 MORE 2006:  של אבידן כיין קינוח בעל מתיקות גבוהה מאוד, אחוזי האלכוהול הם 16 והם כמעט ולא מורגשים בגלל המתיקות הרבה של היין.
זה לא יין שמתאים לאוכל כלשהו מלבד מנות אחרונות ובטח לא יין שאפשר לשתות אחריו יין אחר בגלל מתיקותו.
מחיר היין 360 ₪
יין בסגנון ריצ'טו (הענבים מיובשים בשיטה מסורתית במשך ארבעה חודשים ומהצימוקים נסחטים הנוזלים שנשארו שאמורים להכיל בתוכם את הטוב שבטוב)
היין יושן במשך 36 חודשים בחביות עץ אלון, ריחות היין הם של שזיפים וריבות כבדות. ריח עגול וטוב. בטעימה מתגלה יין מתוק מאוד. אם חשבתי שבטעימה אני מצפה ליין בסגנון אמרונה כבד ומלא התגלה יין ה MORE של אבידן כיין קינוח בעל מתיקות גבוהה מאוד, אחוזי האלכוהול הם 16 והם כמעט ולא מורגשים בגלל המתיקות הרבה של היין.
זה לא יין שמתאים לאוכל כלשהו מלבד מנות אחרונות ובטח לא יין שאפשר לשתות אחריו יין אחר בגלל מתיקותו.
מחיר היין 360 ₪

www.adomolavan.co.il

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121326 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121454 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121279 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121333 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121493 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121411 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121468 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172761 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142552 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142920 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144446 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411858 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148166 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148485 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica