חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלות החומר כתת איכות באמנות

מאת: אבי מאיואומנות - כללי23/02/20111203 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במופע נפלא של שירה ומוסיקה על ניו יורק (מדיטק, חולון) התפייט ניסיםקלדרון (פרופ' ואיש ראוי צריך לומר) על קיסמה של ניו יורק בעיניו, שהיותםשל כל דריה, שונים וזרים כל כך איש מרעהו, מעניקה להם שיוויון בתחושת הבית(שכן אם אין העיר הזו, באמת ביתו של איש מהם, הרי שהם שווים בזרותם ויחד עםזאת בהשתייכותם לעיר).

ועוד הוסיף ניסים קלדרון דברים בדבר עוצמתם של בנייני העיר, תכניה, אנשיה וכד'.

דבר אחד, צרם לימאד והואהביקורת (הכל כך פופולארית והכל כך לא מוצדקתלדעתי) על האליטה הניויורקית שאותה הציגכאיליטיסטית ובעיקר כצינית וצייןבמיוחד את הניו יורקר בתור נושא הדגל.

אז ראשית, בכדי להעמיד דברים על דיוקם, אניאוהב את הניו יורקר, מאד אוהבאת הניו יורקר, זהו אחד העיתונים הכי אינטליגנטים והמעמיקים שיש.

שנית, נמאס לי להתנצל על שאני מתעב את טרנד הבינוניות השוטף את מרחבי התרבות שלנו.

כולם רוצים להיות עממיים, משרי אריסון שרוקדת על השולחנות ועד אחרון המלומדים שפשוט "משתגעים" על מוסיקה מזרחית.

לא רוצה להיות "עממי" אותנטי.

לא רוצה ללהזדהות עם אידישקייט וקובי פרץ בו זמנית.

לא רוצה להגיד שאני אוהב את שירה המזרחית הפופולארית ולא את התת שפה בה היא כתובה.

לא רוצה להיות האיש הקטן המתלהם בכל פעם שמדברים על הסכם שלום.

לא מצליח ליהנות ולו פעם אחד מקריאה בעיתון ספורט, או להתרגש משיח האווילים של שדרי וידעני הכדורגל.

לא מאמין באלוהים ולא בשליחיו עלי אדמות..... אבדה לי התמימות של הנסיךהקטן, העולם מאיים עלי, ואני עוטה על עצמי מסכה של ציניותכמו שריון שיגןעלי.


לזכרו של אנטואן דה סנט-אקזופרי / דליה רביקוביץ'

יָרֵחַ אָיֹם שֶׁזָּרַח
הִזְכִּיר לִי בְּאֶמְצַע הַלַּיְלָה
אֵיךְ מֵת בִּשְׁנַת אַרְבָּעִים וְשָׁלֹשׁ
אַנְטוּאָן
דֶּה סֶנְט-אֶקִזוּפֶּרִי

עַכְשָׁו עֶשְׂרִים וְאַחַת שָׁנָה
וּפִסּוֹת נְיַר פּוֹרְחוֹת בָּרוּחַ,
וּכְבָר עֶשְׂרִים וְאַחַת שָׁנָה
הַיָּם מַכְחִיל בְּכָל אָבִיב,
עַכְשָׁו עֶשְׂרִים וְאַחַת שָׁנָה
וְכָל עַצְמוֹתָיו הִתְפָּרְקוּ לְחוֹל.
עֶשְׂרִים וְאַחַת,
עֶשְׂרִים וְאַחַת,
וּמִי שֶׁחַי כְּבָר חַי בִּלְעָדָיו.
לִפְנֵי עֶשְׂרִים וְאַחַת שָׁנָה,
נָפַל מְטוֹסוֹ אֶל הַיָּם הַתִּיכוֹן
מִתְנוֹדֵד בֵּין רוּחוֹת הָאָבִיב הַחֲזָקוֹת.

הָעוֹלָם כְּבָר אֵינֶנּוּ מַה שֶּׁהָיָה
עֵשֶׂב וְרוּחַ
רוּחַ וְחוֹל.
זֶה בְּוַדַּאי מַרְאֵה הָעוֹלָם
שֶׁאֵין בּוֹ יוֹתֵר
סֶנְט-אֶקִזוּפֶּרִי

אֲנָשִׁים אֵינָם חַיִּים לְעוֹלָם
וְגַם אֲנַחְנוּ לֹא לְעוֹלָם
אֲבָל אִלּוּ נִצַּל
בַּפַּעַם הַהִיא,
בְּמַרְס, בִּשְׁנַת אַרְבָּעִים וְשָׁלֹשׁ,
הוּא הָיָה אִתָּנוּ
גַּרְגֵּר זוֹרֵחַ,
שׁוֹשָׁן בָּרוּחַ
צוֹחֵק בָּעֲנָנִים.

 



תגיות המאמר: ניו יורק, ניסים קלדרון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי מאיו, מנכ"ל קמא חברה לקידום אתרים בניית אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי מאיו

מאת: אבי מאיוספרות23/02/111341 צפיות
יש רבים שאוהבים את שירתה של אפרת ירושלמי (שז=שם זמני) .... אני לא. יש המון אנשים שנושאים אליה עיניים כגיבורת הקהילה ההומו לסבית, בעיני זהותה המינית חשובה כקליפת השום (ואולי אף פחות) מחזה שכתבה ושראיתי לפני המון שנים בתיאטרון הסימטה או בעכו , לא הותיר עלי את רישומו.

מאת: אבי מאיוספרות23/02/111522 צפיות
יש משהן נפלא בגעגוע שווא לאוטנטיות של המרחב התרבותי העדתי האנדרדוגי בישראל. הדמויות השלמות והשבורות הללו שמהלכות עלינו קסם בדיבורן הישיר, בעילגות המדוייקת, בחומריות הטוטאלית של מעשיהן ובחוסר ההתיפיפות שבהן.

מאת: אבי מאיוזכויות הפרט23/02/111278 צפיות
"תוכניתו של שר החוץ אביגדור ליברמן לסייע לרצועת עזה להפוך ליישות עצמאית, נתקלה בחזית התנגדות פלסטינית מקיר לקיר. השלטון הפלסטיני הדו ראשי של פתח וחמאס שולל מכל וכל את ההצעה לגייס את האיחוד האירופי לבנות תחנת כוח לאספקת חשמל, תחנות להתפלת מי ים ומתקן לטיהור מי שפכים.

מאת: אבי מאיודמוקרטיה ושלטון23/02/111332 צפיות
אילינוי , יום שישי בצהרים, נוב' שנת 2013 . ברק חוסיין אובמה הנשיא האפרו-אמריקאי הראשון בהיסטוריה של ארה"ב וזוגתו מישל, נוסעים במכונית לינקולן פתוחה ומנופפים לקומץ האוהדים שמלווים אותו מהיום בו נבחר לראשונה לכהן בסנאט של אילינוי בשנת 1997 .

מאת: אבי מאיוליקויי למידה23/02/111303 צפיות
הקריטריון לאבחון ADHD על פי ה DSM IV (מהדורה מתוקנת) המפורסם על ידי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית הוא שאחד מתוך התנאים הבאים מתקיים עבור האדם הנבדק

מאת: אבי מאיועסקי מזון23/02/112004 צפיות
עיתים נדירות , נדירות מידי לטעמי, אני נוטל את נפשי בכפי וכותב שיר הלל למסעדה בארץ. לעיתים מזומנות, בייחוד בארץ, אנו חשים את חוסר הרלוונטיות שלנו בשאיפה לחוויה גסטרונומית מרוממת נפש, ולכן נמלטים את מחוזות הקולינריה של אירופה,

מאת: אבי מאיולימודים קלאסיים23/02/118800 צפיות
הראשון בינואר הונהג לראשונה כתחילתה הרשמית של השנה עם כניסתו של לוח השנה היוליאני ברומא בשנת 45 לפנה"ס על פי הוראתו של יוליוס קיסר .סילבסטר זכה ששמו ייקשר ל-31 בדצמבר (היום האחרון בשנה), ככל הנראה ללא סיבה מיוחדת. היום הראשון של השנה מוקדש ליום ברית המילה של ישו.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223292 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223579 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223319 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205175 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205216 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206153 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192338 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica