חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האנושות מתחלקת לכאלה שיש להם הפרעת קשב ולכאלה....שעוד לא אובחנו

מאת: אבי מאיוליקויי למידה23/02/20111304 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקריטריון לאבחון ADHD על פי ה DSM IV (מהדורה מתוקנת) המפורסםעל ידי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית הוא שאחד מתוך שני התנאים הבאיםמתקיים עבור האדם הנבדק:

[עריכה]תנאי ראשון

ששה או יותר מהתסמינים הבאים של חוסר קשב התקיימו במהלך ששת החודשים האחרונים לפחות בצורה שהיא לא הסתגלותית ולא תואמת את רמת ההתפתחות של הנבדק:

  1. לעתים קרובות אינו מקדיש תשומת לב לפרטים, או עושה שגיאות טפשיות בלימודים, בעבודה או בפעילות אחרת.
  2. לעתים קרובות מתקשה לשמור על הקשב למשך זמן במטלות או במשחק.
  3. לעתים קרובות נראה כמי שאינו מקשיב כשמדברים אליו.
  4. לעתיםקרובות אינו עוקב אחרי הוראות ומתקשה להשלים מטלות, כגון עבודות בי"ס,מטלות בעבודה וכו' (ולא כתוצאה מהפרעה מרדנית מתנגדת או מקושי בהבנתהמטלות).
  5. לעתים קרובות מתקשה בארגון מטלות ופעילויות.
  6. לעתים קרובות נמנע, סולד או אינו מעוניין לעסוק בפעילויות הדורשות מאמץ מנטלי ממושך (למשל לימודים בביה"ס או שעורי בית).
  7. לעתים קרובות מאבד חפצים הדרושים למטלות או פעילויות (למשל עבודות בית מביה"ס, עפרונות, ספרים, כלי עבודה).
  8. לעתים קרובות מוסח על ידי גירויים חיצוניים.
  9. לעתים קרובות שכחן בפעילויות יומיומיות.

[עריכה]תנאי שני

שישה או יותר מהתסמינים הבאים של היפראקטיביות ואימפולסיביות התקיימו במהלך ששת החודשים האחרונים לפחות בצורה שהיא לא הסתגלותית ולא תואמת את רמת ההתפתחות של הנבדק:

היפראקטיביות

  1. לעתים קרובות ממולל בידיים וברגליים או מקפץ בכיסא.
  2. לעתים קרובות עוזב את כיסאו בכיתה, או במצבים אחרים בהם יש ציפייה שיישאר ישוב.
  3. לעתים קרובות רץ או מטפס במצבים בהם לא נהוג לעשות זאת (במתבגרים או במבוגרים תיתכן תחושת אי-שקט עזה).
  4. לעתים קרובות חש קושי לשחק או להנות מפעילויות פנאי בשקט.
  5. לעתים קרובות נמצא בתנועה מתמדת, או מתנהג כאילו יש לו "מנוע בישבן".
  6. לעתים קרובות מדבר ללא הפסקה.

אימפולסיביות

  1. לעתים קרובות פולט תשובות לפני תום השאלה, או מתפרץ לאמצע המשפט.
  2. לעתים קרובות מתקשה לחכות לתורו.
  3. לעתים קרובות מפריע או מציק לאחרים (למשל, מתפרץ למשחקים, נוגע וכו').

בנוסף, על-מנת שהקריטריון יתקיים יש צורך ש:

  • חלק מתסמיני ההיפראקטיביות, האימפולסיביות, או של חוסר הקשב, הגורמים לבעיה, מתקיימים לפני גיל 7 שנים.
  • חלק מהתסמינים יתקיים בשתי מסגרות התייחסות לפחות (למשל בית ובי"ס).
  • חייבת להיות עדות ברורה של פגיעה תפקודית בבית, בביה"ס או בעבודה.
  • התסמיניםאינם מופיעים במהלך ההתפתחות של הפרעה התפתחותית נרחבת (PDD), סכיזופרניה,או הפרעה פסיכוטית אחרת, ואינם ניתנים להסבר טוב יותר על ידי הפרעותנפשיות אחרות כגון הפרעות מצב רוח, הפרעות חרדה, הפרעותדיסוציאטיביות או הפרעות אישיות כלשהן.

במידה והקריטריוןלאבחון ADHD מתקיים עבור האדם שנבדק, ניתן להגיד שאותו אדם הוא בעל הפרעתקשב ריכוז והיפראקטיביות וההפרעה שלו מסווגת כ:

  1. הפרעת חוסר קשב בעיקרה,אם התנאי הראשון העוסק בחוסר קשב מתקיים, אך התנאי השני העוסקבהיפראקטיביות ואימפולסיביות אינו מתקיים. במקרה זה מקובל גם לומר שהאדםהוא בעל הפרעת חוסר קשב, אוADD - Attention Deficit Disorder.
  2. הפרעת היפראקטיביות ואימפולסיביות בעיקרה, אם התנאי השני העוסק בהיפראקטיביות ואימפולסיביות מתקיים, אך התנאי הראשון העוסק בחוסר קשב אינו מתקיים.
  3. הפרעה משולבת חוסרקשב והיפראקטיביות ואימפולסיביות, אם גם התנאי הראשון העוסק בחוסר קשב וגםהתנאי השני העוסק בהיפראקטיביות ואימפולסיביות מתקיימים
 



תגיות המאמר: ADHD, הפרעת קשב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי מאיו, מנכ"ל קמא חברה לקידום אתרים בניית אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי מאיו

מאת: אבי מאיוספרות23/02/111343 צפיות
יש רבים שאוהבים את שירתה של אפרת ירושלמי (שז=שם זמני) .... אני לא. יש המון אנשים שנושאים אליה עיניים כגיבורת הקהילה ההומו לסבית, בעיני זהותה המינית חשובה כקליפת השום (ואולי אף פחות) מחזה שכתבה ושראיתי לפני המון שנים בתיאטרון הסימטה או בעכו , לא הותיר עלי את רישומו.

מאת: אבי מאיוספרות23/02/111524 צפיות
יש משהן נפלא בגעגוע שווא לאוטנטיות של המרחב התרבותי העדתי האנדרדוגי בישראל. הדמויות השלמות והשבורות הללו שמהלכות עלינו קסם בדיבורן הישיר, בעילגות המדוייקת, בחומריות הטוטאלית של מעשיהן ובחוסר ההתיפיפות שבהן.

מאת: אבי מאיואומנות - כללי23/02/111206 צפיות
במופע נפלא של שירה ומוסיקה על ניו יורק (מדיטק, חולון) התפייט ניסים קלדרון (פרופ' ואיש ראוי צריך לומר) על קיסמה של ניו יורק בעיניו, שהיותם של כל דריה, שונים וזרים כל כך איש מרעהו, מעניקה להם שיוויון בתחושת הבית (שכן אם אין העיר הזו, באמת ביתו של איש מהם, הרי שהם שווים בזרותם ויחד עם זאת בהשתייכותם לעיר).

מאת: אבי מאיוזכויות הפרט23/02/111279 צפיות
"תוכניתו של שר החוץ אביגדור ליברמן לסייע לרצועת עזה להפוך ליישות עצמאית, נתקלה בחזית התנגדות פלסטינית מקיר לקיר. השלטון הפלסטיני הדו ראשי של פתח וחמאס שולל מכל וכל את ההצעה לגייס את האיחוד האירופי לבנות תחנת כוח לאספקת חשמל, תחנות להתפלת מי ים ומתקן לטיהור מי שפכים.

מאת: אבי מאיודמוקרטיה ושלטון23/02/111334 צפיות
אילינוי , יום שישי בצהרים, נוב' שנת 2013 . ברק חוסיין אובמה הנשיא האפרו-אמריקאי הראשון בהיסטוריה של ארה"ב וזוגתו מישל, נוסעים במכונית לינקולן פתוחה ומנופפים לקומץ האוהדים שמלווים אותו מהיום בו נבחר לראשונה לכהן בסנאט של אילינוי בשנת 1997 .

מאת: אבי מאיועסקי מזון23/02/112006 צפיות
עיתים נדירות , נדירות מידי לטעמי, אני נוטל את נפשי בכפי וכותב שיר הלל למסעדה בארץ. לעיתים מזומנות, בייחוד בארץ, אנו חשים את חוסר הרלוונטיות שלנו בשאיפה לחוויה גסטרונומית מרוממת נפש, ולכן נמלטים את מחוזות הקולינריה של אירופה,

מאת: אבי מאיולימודים קלאסיים23/02/118802 צפיות
הראשון בינואר הונהג לראשונה כתחילתה הרשמית של השנה עם כניסתו של לוח השנה היוליאני ברומא בשנת 45 לפנה"ס על פי הוראתו של יוליוס קיסר .סילבסטר זכה ששמו ייקשר ל-31 בדצמבר (היום האחרון בשנה), ככל הנראה ללא סיבה מיוחדת. היום הראשון של השנה מוקדש ליום ברית המילה של ישו.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173636 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161868 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152169 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152470 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143971 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143532 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica