חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב לאופנועים

מאת: Gonen Gordonביטוח רכב26/02/20111100 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוכבי אופנועים וקטנועים רבים נתקלים בבעיה כאשר הם באים לחדש פוליסת ביטוח רכב: חברות ביטוח רבות נמנעות מלבטח רכבים דו גלגליים. כאשר מדובר בפוליסת ביטוח חובה לרכב, יכולים רוכבי האופנועים לפנות אל ביטוח הפול לרכישת פוליסת ביטוח חובה המכסה כנגד נזקים לגוף. אמנם עלות פוליסה הנרכשת על ידי ביטוח הפול גבוהה במיוחד, אולם פוליסה זו מאפשרת להם לנסוע על האופנועים. הבעיה חמורה אף יותר כאשר מדובר בפוליסת ביטוח מקיף לרכב. פוליסות ביטוח מקיף לרכב אשר מעניקות הגנה במקרים בהם נגרם נזק לרכוש - לכלי הרכב עצמו, אינן נמכרות במסגרת ביטוח הפול, ואף אינן נכללות במסגרת פוליסת הביטוח התיקנית הקבועה בתקנות הביטוח הקטובעת את תנאי הפוליסה המינימאליים המחויבים.

למה יש לשים לב בעת רכישת פוליסת ביטוח לאופנועים?

בעת רכישת פוליסת ביטוח רכב לאופנועים חשוב להקפיד ולשים לב לדברים הבאים:

  • דמי השתתפות עצמית - במקרים רבים נקבעים לבעלי האופנוע דמי השתתפות עצמית גבוהים מאד, היכולים להגיע אף ל-50% מערך האופנוע. במקרים אלו כדאי לשקול להמנע מרכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב כיוון שהמשמעות של דמי השתתפות כל כך גבוהים היא כי הפוליסה תופסת למעשה ומכסה רק מקרי גניבת האופנוע או מקרי טוטל לוס.
  • אמצעי מיגון נדרשים - חברות הביטוח יכולות להטיל דרישות שונות על האופנוע המחייבות הוצאה נוספת אשר יש לתכננה.
למה בעצם מחירי הפוליסות לאופנועים כל כך יקרות?

חברות הביטוח פועלות על בסיס חישובי סיכון. ככל שהסיכון וסכום התשלום הנדרש לפיצוי עולה כך מחירי פרמיית הביטוח יעלו אף הם. במקרה אופנועים וכלי רכב דו גלגליים אחרים, הסיכון לחברות הביטוח (ולרוכב האופנוע) גבוהים במיוחד. כיוון והרוכב אינו מוגן על ידי שילדת כלי הרכב, הנזק הנגרם לרוכב בעת תאונה הוא רב יחסית לנהג בכלי רכב פרטי. הפיצוי המשולם לפיכך במקרים של תאונת אופנוע גבוה באופן ניכר מהתשלום, במסגרת פוליסת ביטוח החובה, מהתשלום על פגיעות מתאונה דומה ברוכב כלי רכב פרטי.

בנוסף, אופנועים חשופים במיוחד בפגיעות באופנוע עצמו - קל לגנוב אותם או חלקים מהם וקשה למגן אותם בצורה יעילה. הדבר חושף את חברות הביטוח לא רק לתביעות ביטוח חובה לרכב אם כך אלא גם לתביעות על פוליסות ביטוח מקיף לרכב.

הרפורמה בביטוחי אופנועים

לפני זמן מה נערכה רפורמה בביטוחי אופנועים שקבעה כי במקרה של תאונת אופנוע עם נהג כלי רכב פרטי, תשלום הפיצוי על הנזקים שנגרמו לרוכב האופנוע יתחלקו בין רוכב האופנוע ולנהג הרכב הפרטי באופן כזה שעיקר התשלום יפול על פוליסת הנהג הפרטי. גם רפורמה זו לא הביאה לירידת מחירי פוליסות ביטוח אופנועים.

רפורמה שנייה במחירי ביטוח אופנועים קובעת כי מחיר פוליסת ביטוח רכב לאופנועים תהיה הדרגתית במובן זה שנהגים זהירים וללא תביעות קודמות יזכו בהנחה על רכישת פוליסת ביטוח לרכב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יועץ בענייני ביטוח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Gonen Gordon

מאת: Gonen Gordonביטוח נסיעות27/03/111132 צפיות
לקראת נסיעה לחו"ל נדרשות הכנות מרובות, ורבות מהכנות אלו הן בתחום הניירת: חידוש הדרכון, הוצאת ויזה, רכישת כרטיסי טיסה, הזמנת מקומות לינה בבתי מלון, רכישת כרטיסים להופעות, הצגות או אטרקציות ייחודיות ולא פחות חשוב – רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל.

מאת: Gonen Gordonביטוח רכב27/03/111224 צפיות
במסגרת רכישת פוליסות ביטוח רכב ניתן לרכוש ביטוח רכב צד שלישי ללא רכישת ביטוח רכב מקיף. באילו מקרים ניתן לרכוש ביטוח רכב צד שלישי בנפרד מביטוח רכב ובאילו מקרים כדאי לרכוש רק ביטוח צד ג'?

מאת: Gonen Gordonביטוח רכב22/03/111354 צפיות
מבין פוליסות ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב הינו הביטוח היחיד אותו יש חובה לרכוש. מה הנקודות המרכזיות להבנת נושא ביטוח חובה, מהי קרנית ומתי יש לפנות אליה? מהו הפול ומתי יש לפנות אליו? על כך במאמר.

מאת: Gonen Gordonביטוח רכב21/03/111083 צפיות
מה ההבדל בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג' ובאילו מקרים ניתן להסתפק ברכישת ביטוח צד שלישי לרכב בלבד? מתי ניתן לפצל בין פוליסות הביטוח השונות ולרכוש ביטוח מקיף וביטוח צד שלישי ממבטחים שונים? על כך במאמר.

מאת: Gonen Gordonביטוח נסיעות21/03/111093 צפיות
מצבים שונים הקשורים במבוטח דורשים לרכוש הרחבה לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, אולם כאשר הפוליסה למעשה אינה נרכשת אלא פשוט מופעלת כשירות של חברות האשראי, לעתים הדבר אינו ידוע למבוטחים העלולים למצוא את עצמם ללא כיסוי ביטוחי נדרש בעת הנסיעה לחו"ל.

מאת: Gonen Gordonביטוח נסיעות21/03/111132 צפיות
בימינו רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל נעשית בצורה קלה ומהירה דרך ערוצים שונים: חברות האשראי, סוכני הנסיעות, קופות החולים ועוד. מרבית הפוליסות המשווקות בדרך זו הן פוליסות סטנדרטיות שאינן כוללות בהכרח הרחבות להן נזדקק כפונקציה של אופי הנסיעה המתוכננת.

מאת: Gonen Gordonביטוח רכב14/03/111924 צפיות
הוצאות אחזקת רכב משתנות וכוללות רכיבים רבים. מה כדאי לחשב כאשר באים לבדוק כמה באמת עולה לתחזק את הרכב ואיפה ניתן לחסוך.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171731 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164120 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163362 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163085 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163064 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143605 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147843 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica