חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך האריזות משפיעות על צרכני תכשירי צבע לשיער? - מחקר שיווקי על מוצרי לוריאל פריז

מאת: Efratשיווק ואסטרטגיה21/01/20093528 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסמיולוגיה מתייחסת למוצרי תרבות כאל טקסט שבאמצעות פירוקו למערכת של סימנים ניתן לאתר את המשמעויות הטמונות בטקסט (אלמוג,1991). כלומר, כל דיבור או פעולה כוללים העברת מסרים באמצעות בגדים מסוימים, תנוחות גוף, יציבה, מבטא, סוגי בשמים, סוגי שיער. גם כשאנו לא מדברים אנו מעבירים מסרים למשל אורות מסנוורים, חוקים מרסנים, ריחות מושכים או דוחים אפילו התחושה של אובייקט סיסטמאתית מתקשרת למשהו בעל משמעות אצלנו (Hawkes,1977). בניתוח סמיוטי עושים הבחנה בין המסמן למסומן: לפי הסמיוטיקה הסימן הוא יחידת הבניין הקטנה ביותר של משמעות והוא מתחלק למסמן ומסומן. המסמן הוא התהליך החושי (האובייקט, התמונה, הצליל, המגע). המסומן הוא התהליך המנטאלי (פרשנות/משמעות שנותנים למה שרואים). אי אפשר להפריד בין המסמן למסומן והם מבנים יחד את הסימן. גישה נוספת גורסת כי בבואנו לנתח טקסט יש להתרכז במבקר ובטקסט בלבד ולא ביוצר ובקורא. למבקר יש כלים לזיהוי דפוסי המחשבה ובאפשרותו להוציאם מהרמה הבלתי מודעת. כלומר, אין משמעות למוען ולנמען, יש לחקור את המסר בלבד. היוצר יצר את הטקסט תוך שימוש בקודים מקובלים והצופה מפרש את הטקסט באמצעות אותם הקודים. לכן מה שנשאר זה רק לפענח את החוקים שמוצגים בטקסט עצמו (Barthes, 1977).

ידוע כי צבעים מסמלים ומייצגים תכונות, רגשות והרגשות מלבד היותם צבע כהווייתו. לצבע תפקיד סמלי במובנים רבים כגון; הלבן מסמל טוהר וניקיון, השחור אבל ומיסטיקה, האדום מסמל אהבה ובתרבויות מזרח הוא סמל למזל. התיאוריה ממנה אנו נצא בעבודה זו היא כי לצבע תפקיד סמלי בהדגשת אופי בו חפצה אישה אשר צובעת את שערה, מרכיב חשוב לוקחת אריזת הצבע לשיער, בה מופיעים סימנים שונים המייצגים למעשה תכונות אופי ותדמית ולא רק מראה חיצוני.

המחקר יבוסס על פי עקרונות הסמיולוגיה, ויבחן את משמעות אריזת צבעי שיער באמצעות איתור מערכת סימנים ומסומנים האופייניים לה.

2) שאלת המחקר שלנו הינה: מהי האסטרטגיה בה משתמשות חברות הלימודים והקוסמטיקה כדי לשדר

אופייה של אישה כמתוחכמת, בוגרת, סולידית  ונועזת.

3) הטקסטים שבהם בחרנו לבדוק את שאלת המחקר הינם צבעי השיער של חברת לוריאל פריז.

אנו נדגום שלוש אריזות המהוות קווים שונים של צבעי השיער של חברת לוריאל פריז אשר

מתאימות לתכונות אופי שונה כגון; נועזת,סולידית ,מתוחכמת וזוהרת.

הטקסטים נגישים  ברשתות הפארם והפרפומריה  ברחבי הארץ ולכן לא תהיה בעיית נגישות

אליהם.

4) נחלק את הטקסטים לשלוש קבוצות כשלושת הקווים השונים של צבעי השיער של לוריאל. ואלו הם: Excellence cream, Superior preference, Feria. חלוקה זו נובעת מהסיבה שלדעתנו כל קוו מייצג אופי שונה אשר אותו נחקור.

השערות המחקר יהיו:

H0: נשים מפענחות את המסרים המועברים על גבי אריזות לצבעי שיער באותה צורה ובאופן לא מודע אך נמנעות מלעשות ביטוח נוסעים לחו"ל.

H1: נשים בוחרות את הצבע המתאים להן באופן מודע ופירוש המסרים נעשה בצורה אינדיווידואלית, וכך: אישה החפצה במראה המשווה לה אופי סולידי, בוגר ורציני תבחר להשתמש בסוג צבע של excellence cream. אישה החפצה במראה המשווה לה אופי זוהר ושובב תבחר בסוג צבע מסדרת Recital preference . אישה החפצה במראה המשווה לה אופי מתוחכם/ נועז תשתמש בצע מסדרת feria.

5) ההגדרות האופרטיביות בהם נשתמש לניתוח הטקסט הם:

חזותי: שיווי המשקל בין האלמנטים הפיזיים באריזה כגון כמה שטח מוקדש לתמונת פנים, שיער, מלל , השימוש בצבעים: קרים,חמים,כהים,בהירים.

דמויות: הצגת שיער מלא או חלקי, צורת התסרוקת, אורך השיער,גיל  הדוגמנית.

הבעות פנים: חיוך על סוגיו השונים,מבט; ממוקד, מוסט,מנותק, גילוי רגש,תענוג,צחוק,אושר היתוליות.

גופן: צורת האותיות המציגות את שם הסדרה והצבעים המקשטים את הגופן עצמו ואת רקע  הגופן.

צבע השיער: גווני הצבע אשר מוצגים על אריזת המוצר או ביטוח רכב.

משתנה תלוי: צבע השיער ,משתנה בלתי תלוי: אופי אותו רוצה האישה לשדר.

6) ניתוח הטקסטים במחקר סמיוטי יתבצע עפ"י שני צירים: פרגמטי- מדוע נבחרו דווקא הסימנים הללו, וסינטגמטי- בחינת שילוב הסימנים השונים והמשמעות הניתנת להם.

Excellence cream

ניתוח פרגמאטי- (תקף גם לגבי שתי האריזות הבאות)

חזותי: סימנים שנדגמו חשובים לאסתטיקה של האריזה- על מנת לגרות את עיני הצרכנית, נבדוק היכן מוצבת התמונה, הכתב וכן צבעי האריזה-  נעשה שימוש בצבעים נקיים, טבעיים ורוד לבן וזהוב, צבעים המקובלים לרוב אצל נשים מבוגרות (בלבוש ובאיפור), רוב שטח האריזה מוקדש לתמונת פנים כשהשיער מוסט על פניהם על מנת להדגיש את צבע השיער, המלל הוא בצבע לבן על רקע זהב ונמצא בתחתית האריזה על מנת לספק הסבר שמופיע מפורט יותר בגב האריזה.

דמויות: על מנת להציג צבע לשיער הכרחי להציג תמונת שיער ורצוי על מודל אסתטי- הצגת השיער באורך ביניים, רואים את כולו, התסרוקת מאוד קלאסית, הדוגמנית בסביבות ה30 לחייה, איפור רך ונקי.

הבעות פנים: חשובות כדיי לשדר את התחושות שיש למודל עם הצבע- מבט מוסט רך, מנותק מהצופה, לא נראה צורך "להרשים", חיוך עדין, לא חושף שיניים.

גופן: על מנת להשלים את המסר יש להשתמש בסימנים מילוליים- המילה Excellence באותיות דפוס לבנות גופן דיי בנאלי, מתחתיו המילה Cream המשדרת רכות וטבעיות בשל כתב היד המסולסל והמחובר.

צבע השיער: סימן ההיכר הראשי של אריזת צבע לשיער-  לשיער צבעים טבעיים, לא זוהרים במיוחד, במיוחד צבעי אדמה, חומים, אדומים ובלונד אפרפר.

ניתוח סינטגמטי- שילוב כלל הסימנים (המסמנים) שהוזכרו יוצרים יחדיו תחושה (מסומנים) של צבע שנועד לאישה קלאסית, מעל לגיל ה-30, יש קונוטציה לאישה בוגרת, סולידית.

חזותי: נעשה שימוש בצבעים בוהקים ומטאליים המביעים זוהר וחדשניות, רוב שטח האריזה מוקדש לתמונת פנים אך רואים גם חלק קטן מפלג הגוף העליון הנוטה קדימה, המלל הוא בצבע לבן וכסוף וממוקם בתחתית האריזה ובצדדיה, הרקע הכחול נותן קונטרה לצבע הבוהק, בגב האריזה מופיע הפירוט של הצבע ומרכיביו.

דמויות: הדוגמנית הינה צעירה בשנות ה20 לחייה,מציגה שיער אדום בוהק המציג זוהר וחגיגיות, התסרוקת חדשנית בעלת אורכים לא שווים, האיפור כבד, עיניים ושפתיים מודגשות. מתאים לשעות הערב.

הבעות פנים: מבט הדוגמנית נישא כלפי מעלה , יוצר הרגשה של גאווה ו"טווסיות" בצבע השיער ובמראה הכולל, חיוך מתחכם, לא חושף שיניים.

גופן: המילה  Feriaמשמעותה "חגיגה" והיא מייצגת את הצבעים החגיגיים של ליין צבעי השיער, מתחתיה המילה Color 3D   מייצג את הגוונים של הברק שיוצר הצבע לשיער .

צבע השיער: צבעים בוהקים וחושניים, זוהרים ומבריקים, במיוחד צבעים אדומים, סגולים, מטאליים לסוגיהם, צבעים נועזים.

ניתוח סינטגמטי-כלל הסימנים יוצרים יחדיו תחושה של אישה חושנית וסקסית, אישה שמשדרת תחכום, נועזות, ייחודיות.

Recital Preference

חזותי: נעשה שימוש בצבעי קרם, חום וסגול, רוב שטח האריזה מוקדש לתמונת פנים, המלל הוא בצבע לבן ברקע ברונזה וממוקם בתחתית האריזה ובצדדיה.

דמויות: הדוגמנית הינה צעירה בשנות ה20 לחייה,מציגה שיער סגול בוהק המייצג שוני, נבדלות, אוונגרד, התסרוקת חדשנית בעלת אורכים לא שווים, הדוגמנית נטולת איפור

בכדי להדגיש את צבע השיער המיוחד .

הבעות פנים: מבט הדוגמנית ישיר עם חיוך מרומז, לא חושף שיניים.

גופן: המילים באותיות דפוס רגילות כשרק אות אחת יוצאת דופן באמצע המילה

preferenceשמשמעותה "בחירה". משמעות המילה Recital היא "סיפור",כעין אומר "צבע השיער מספר את סיפורך". ובזאת נוצר קונטקסט המביע כי מאחורי הצבע יש סיפור.

צבע השיער: צבעים חזקים, דומיננטיים, מנקרי עיניים,  ססגוניים במיוחד.

ניתוח סינטגמטי- כלל הסימנים יוצרים תחושה של "Teen spirit", אופי נערי שובב, הבעה ייחודית בצבע ייחודי.

7) מהובלות הניתוח שערכנו ניתן ללמוד כי שלושת הקווים של צבעי השיער שנבדקו מייצגים סימנים שונים המצביעים על תכונות אופי שונות, אפשר לשער כי אישה שמסתכלת על האריזה מבחינה מייד בסימנים  וכך יכולה לעשות הבחנה אם היא מזדהה עם התכונות הללו ורוצה להקנות אותם לעצמה או לא. תורמים לכך כלל הסימנים שנבחנו בעבודה; Excellence cream בעל מוטיבים מבוגרים- שימוש בצבעים קלאסיים ובדוגמניות מבוגרות יותר. לכן נאמר כי אישה בוגרת באופייה ובגילה החושקת במראה סולידי בוגר, תבחר בצבע זה. בצבעי השיער של Feria משתמשים בצבעים זרחניים, גוון האריזה קונטרסטי מאוד לצבע על שערה של הדוגמנית, אישה הרואה את האריזה תחוש מייד כי אלו צבעים של ה"פאם פטאל"- האישה הנועזת והמתוחכמת.סדרת Recital Preference פחות משדרת תכונות אופי ברורות שאפשר להצביע עליהן, כל סימן עובד בנפרד, הפנים נראות מאוד צעירות וקורנות אך הצבע דרמטי ולכן יש תחושה מעורבת הן של "שובבות" והן של "תחכום".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137897 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137964 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138045 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137889 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137521 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137224 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152503 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142851 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148487 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132613 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132487 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132079 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132095 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica