חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התאוריה הפונקציונלית על פי רומן יאקובסון

מאת: Efratשיווק ואסטרטגיה21/01/20096456 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התאוריה הפונקציונלית על פי רומן יאקובסון הינה תאוריה המתמקדת בדרך בה נוצרת תקשורת בין מוען, מסר ונמען. התאוריה מתבססת על העובדה כי בתהליך  התקשורת בין שלושת הגורמים  (מוען, מסר ונמען), קיימת גם לפחות אחת מששת הפונקציות השונות: אמוטיבית/ פאטית/ קונטיבית/ רפנרציאלית/מטא לשונית/ פואטית. עם זאת, יש לציין כי שימת דגש על פונקציה מסוימת משפיעה על ההבדל בין המסרים ועל כן דומיננטיות של פונקציה אחת או של שתיים, קובעת את המשמעות הייחודית של המסר.

בהתיחס לשאלה זו, בחרנו לנתח את תמליל השיחה "יש עם מי לדבר":

  • פונקציה אמוטיבית -

114. אני כולי בשבילך, 236. איזה טינופת איזה טינופת.

מבעים אלו מציינים את היחס הרגשי בין הדובר לבין הטקסט שלו, הפונקציה ממוקדת ברגשותיו ובתחושותיו של הדובר. (במבע 236 ישנה חזרה על הביטוי שיכול להתבטא גם כסימן קריאה).

  • פונקציה פאטית-

101. הל-ו? , 102. שלום?

מבעים אלו מציינים האם קיים ערוץ תקשורת בין שני הדוברים. המוען בודק האם קיים ערוץ תקשורת פתוח כאשר אין שום קשר לתוכן אלא רק יצירת הקשר. ברגע שהנמען מגיב- ערוץ התקשורת ביניהם נפתח.

  • פונקציה קונטיבית-

158. תקחו את זה בליבכם, 159. תורידו אותנו למטה לדירה אחרת.

מבעים אלו מבליטים את הנמען בנימה של ציווי (הדגש הוא על "אתה"), כלומר המוען פונה לנמען על מנת שיעשה משהו עבורו.

  • פונקציה רפרנציאלית-

107. אני קיבוצניקית מאזור שער הנגב, 126. יש להם ארבע ילדים.

מבעים אלו יכולים להיות הן שקריים והן אמיתיים ביחס לעולם החוץ לשוני .

  • פונקציה פואטית-

231. בניקיון של המדינה, 261. להצטרף לקריאה שלך.

מבעים אלו אינם מתמקדים בתוכן אלא בצורה של המסר. הפונקציה הופכת את המבעים

לרב משמעותיים. לדוג': "בניקיון של המדינה"- מצד אחד ייתכן ומדובר בניקיון פיזי, של לכלוך ופסולת ומצד שני, ייתכן ומדובר בניקיון מטאפורי של שחיתות והונאה.  "להצטרף לקריאה שלך"- הפונקציה הפואטית מערפלת את המסר, הכוונה עלולה להיות  הצטרפות  באופן רגשי מחד  או עלולה להיות הצטרפות באופן מעשי מאידך.

  • פונקציה מטא לשונית -

200. אני רוצה להבין, 224. אתה לא חושב,

מבעים  אלו מבררים האם המתקשרים משתמשים באותו קוד של שפה "אתה לא חושב," - משמע: "האם אתה חושב כמוני?" ואילו  "אני רוצה להבין"- משמע:"אני רוצה להבין אם הבנתי את הכוונה שלך".

מבעים דו פונקציונאליים-

258. כי לצערי הגיע סוף השעה

במבע זה ניתן להבחין בפונקציה אמוטיבית- השימוש בביטוי "לצערי" מעיד על יחס אמוציונאלי. בנוסף, הקביעה כי "לצערי הגיע סוף השעה", הינה פונקציה רפרנציאלית- המתמקדת בעובדות מציאותיות/ כוזבות, העוסקות בעולם החוץ לשוני.

271. אנחנו נשמח אה לחבר ביניכם.

ראשית, במבע זה קיימת פונקציה אמוטיבית- "אנחנו נשמח" שכאמור מתייחסת לרגש. בהמשך, "לחבר ביניכם" הינו מבע בעל פונקציה פואטית שמטרתה לערפל את המשמעות וכן להציג מבע דו משמעותי - מצד אחד יתכן והכוונה היא לחיבור פיזי בין שניים ומצד שני לחיבור בעל משמעות של יצירת קשר.

מבע רב פונקציות-

256. אני עוצר אותך

במבע זה ניתן למצוא כמה פונקציות:

פונקציה רפרנציאלית- במידה ומדובר על עצירה פיזית בעזרת הגוף ההתייחסות היא חוץ לשונית, לא ניתן לדעת האם העצירה אכן מתבצעת או שאינה.

פונקציה קונטיבית- ההתייחסות יכולה אף להישמע כציווי.

פונקציה פואטית- לה ריבוי משמעויות, העצירה כלשון קטיעה באמצע דיבור, עצירה פיזית/גופנית או עצירה כתחליף לאסירה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137898 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137966 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138047 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137890 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137522 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137227 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152508 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142853 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148497 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132620 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132493 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132084 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132100 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica