חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיילים משוחררים – ומה עכשיו?

הגיע הרגע המיוחל לו חיכיתם כל כך הרבה זמן – השתחררתם מהצבא, מזל טוב! עכשיו אתם בסטאטוס של 'חיילים משוחררים'. נשמע טוב משוחררים, הא? העניין הוא שלא תמיד אנחנו כל כך יודעים מה לעשות עם השחרור הזה.

עד עכשיו הייתם בכל מיני מסגרות, בעצם מהרגע שנולדתם ועד שהפכתם לחיילים משוחררים תמיד הייתה איזו מסגרת או משהו אחר שקבע מה עליכם לעשות עכשיו. ועכשיו, מהעושים? בעצם עכשיו הגעתם לגיל שאפשר להתחיל. השאלה היא רק... להתחיל מה?

בתור חיילים משוחררים עומדות בפניכם המון אופציות. אתם יכולים להתחיל מעבודה מועדפת, לחסוך קצת כסף ולנסוע לטיול ארוך, אתם יכולים להתחיל ישר לעבוד במקום אחר שאתם מרגישים שתוכלו להתברג בו ולמצוא את מקומכם, אתם יכולים להחליט שאתם פשוט לוקחים שנה של חופש, ראש שקט, ואתם יכולים להחליט שבא לכם ללמוד. יש כמובן עוד הרבה אופציות.

מישמחליט שבא לו ללמוד כדי לבנות את עצמו מבחינה אקדמית, צריך לבדוק את השטחולעשות עבודה הכנה קטנה. קודם כל, צריך להחליט מה בא לכם ללמוד. יש אנשיםשמאז ומעולם ידעו מה בא להם ללמוד ומאוד ברור להם מה הכיוון האקדמיוהמקצועי שלהם. הרוב לא יודעים כל כך בוודאות, וכדאי שיבדקו קודם מהםהתחומים המוצעים ללמידה.

במקביל לזהשאנחנו מתחילים להחליט איזה תחום אנחנו רוצים ללמוד, כדאי שניקח בחשבון אתהיכולות שלנו ונבחר תחום שגם יעניין אותנו וגם נוכל לעמוד בלימודים שלו.אקדמיה זה כבר לא בית ספר, הלימודים שם יותר מאתגרים.

הרבה חיילים משוחררים צריכים להשלים בגרויות וכן להיבחן בבחינת הפסיכומטרי על מנת שיוכלו להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה. גם כאן כדאי לבדוק היטב באיזה מקום אנחנו בוחרים ללמוד, שיתאים לצרכים וליכולות שלנו.

אחר כך אפשר להתחיל את הצעדים הראשונים באקדמיה – כל אחד בוחר את התחום שלו ולמעשה הצעד הראשון הוא תואר ראשון (יש גם שבוחרים במסלולים אחרים כמו הנדסאים וכו', אך הרוב פונים לתוארראשון). תואר ראשון היום משמש למעשה כמעט כמו שפעם שימשה תעודת הבגרות –ההתחלה ב"עולם של הגדולים". הרבה מקצועות ומקומות עבודה דורשים היום תוארראשון ולבעלי השכלה גבוהה יש יתרון רב לאין שיעור על פני אלו שלא למדו.

הפורטל לחיילים משוחררים מרכז עבורכם את המידע בנוגע לכל מה שנכתב עליו כאן – החל מעבודה מועדפתועד לתואר הראשון. הפורטל מתעדכן כל הזמן במקומות ללמוד בהם ובאפשרויותחדשות העומדות בפני חיילים משוחררים. כדאי להיכנס לפורטל ולבחון אתהאפשרויות המוצעות בפניכם במרוכז, במקום להתחיל להתפזר במיליון אתריאינטרנט שונים.

שיהיה לכם שחרור נעים וקל, ותיהנו באזרחות!

 



תגיות המאמר: חיילים משוחררים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"אחרי השירות" הינו פורטל חיילים משוחררים המרכז מגוון עצום של מידע בתחומים שונים עבור חיילים משוחררים ומשתחררים: מענק שחרור, היחידה להכוונת חיילים משוחררים, עבודה מועדפת, עבודה בחו"ל, תהליך חיפוש עבודה, לימודי פסיכומטרי, לימודי תואר, הכשרה מקצועית וקורסים, לימודי שפות, טיול אחרי צבא ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פורטל חיילים משוחררים

מאת: פורטל חיילים משוחרריםחברה ומדינה - כללי12/04/111355 צפיות
להיות חיילים משוחררים זה כיף וזה משחרר, אבל להיות חיילים משוחררים זה גם קצת... מפחיד. פתאום אתם גדולים ופתאום אתם בעולם הגדול ופתאום אתם מרגישים לפעמים ש – אתם לא ממש יודעים מה לעשות. אז מה עושים?

מאת: פורטל חיילים משוחרריםצבא וביטחון12/02/111244 צפיות
כבר אין אף גננת שתגיד מה מותר ומה אסור, ואין אף מורה עם עיניים בגב, ואפילו לא מפקדת אחת שגדולה מאתנו בחודש וחצי שתפיל אותנו למאה שכיבות שמיכה. השתחררנו מהמדים ומהנשק ואחרי שישנו שבוע רצוף – עכשיו הגיע הזמן שלנו להחליט - מה אנחנו רוצים לעשות כשנהיה גדולים?

לאחר השחרור הצבאי, בין חשיבה על לימודים, טיול ושאר הירקות, עולה לכולנו המחשבה על עבודה בחו"ל, ובפרט – עבודה בארצות הברית. כיצד מוצאים עבודה בארצות הברית וחוסכים לטיול הגדול באמת? כל המידע במאמר הבא.

מאת: פורטל חיילים משוחרריםזכויות הפרט15/08/101257 צפיות
השתחררתם מהצבא? מזל טוב! כחיילים משוחררים עומדים לרשותכם כלים היכולים לסייע לכם למעבר קל ונוח. הפרטים בכתבה הבאה!

מאת: פורטל חיילים משוחרריםחברה ומדינה - כללי15/08/101415 צפיות
השתחררתם מהצבא? מזל טוב! כל שנותר הוא לנחות עם שתי רגליים על הקרקע ולהשתלב בחיים האזרחיים. זקוקים לעזרה? היחידה להכוונת חיילים משוחררים תשמח לעזור! כל המידע בכתבה הבאה

אם זה עתה השתחררתם מהשירות הצבאי, בוודאי אתם נמצאים בתהליכי חשיבה לגבי עתידכם ומסלול חייכם. אם עבודה יכולה להתאים לכם כרגע, הכתבה הזו במיוחד בשבילכם!

חיילים משוחררים שזה עתה פשטו את המדים לא תמיד יודעים מה הצעד הבא שלהם. אחת האפשרויות היא טיסה לארצות הברית לצרכי לימודים, עבודה או טיול מחוף לחוף. כל המידע בכתבה הבאה

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182592 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181709 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171478 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172268 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171937 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica