חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחון פסיכודידקטי אבחון פסיכולוגי – שלבים, מטרות, הבטים ואנשי מקצוע

מטרתו של אבחון פסיכודידקטי לאתר קשיי למידה. אבחון פסיכודידקטי מאבחן קשיים לימודיים בשני אופנים – באמצעות אבחון דידקטי ובאמצעות אבחון פסיכולוגי.

אבחון פסיכודידקטי יכול לסייע במצבים בהם סבורים אנשי המקצוע שלבעל קשיי הלמידה יש קשיים רגשיים והם אלו הגורמים לקשייו הקוגניטיביים. מצב נוסף בו יידרש אבחון פסיכודידקטי הוא כאשר רוצים לבדוק התאמה בין בעל קשיי הלמידה למערכת החינוכית בה הוא נמצא. במקרה זה ייערך אבחון פסיכודידקטי בשיתוף פעולה עם פסיכולוג חינוכי שעבר הכשרה בנושא.

אבחון פסיכודידקטי כולל מבדקים הבוחנים יכולות קוגניטיביות כמו זיכרון, תפיסה חזותית, תפיסה מילולית וחשבון, אנגלית, יכולות קשב וריכוז וגם את ההבט הרגשי.

מטרת אבחון פסיכודידקטי לזהות קשיי למידה ובעיות קשב וריכוז וכן להגיע להמלצות בנושא הקלות בבחינות לתלמידים או מבוגרים בעלי לקויות למידה. יכולות אלו להיות בחינות רגילות במסגרת בית הספר היסודי או התיכון, בחינות בגרות וגם בחינות במוסדות להשכלה גבוהה.

אבחון הפרעת קשב וריכוז נגזר מתחום אבחון פסיכולוגי וכרוך בדרך כלל בתהליך מעט ארוך יותר וכולל מספר פגישות עם פסיכולוג קליני שהוסמך לערוך אבחון פסיכולוגי.

במהלך אבחון פסיכולוגי נבדקים קווי אישיות של הנבדק, כישורים ויכולות, חוזקות וחולשות, כישורים קוגניטיביים וחברתיים ויכולות בתחום התקשורת הבינאישית. כישורים ויכולות אלו נמדדים באמצעות מבחני אבחון פסיכולוגי, שאלונים, שטרם הגשתם נערך ריאיון יסודי ומקיף עם הפסיכולוג.

השלב האחרון של אבחון פסיכולוגי כולל שיחת משוב.

צורך של אבחון פסיכולוגי מתעורר לא רק במצבים של קשיי למידה אלא גם אם נצפית התנהגות לא רגילה, חרדות ופחדים או קשיים רגשיים וחברתיים אצל ילדים וגם בקרב מבוגרים.

עם זאת, אבחון פסיכולוגי חיוני במצב של קשיי למידה במידה ומתעורר חשד שקשיים אלו הם בעלי רקע רגשי או נעוצים בדימוי עצמי נמוך , מצב נפשי או חברתי בלתי רגיל וכדומה.

אנשי המקצוע הנוטלים חלק במהלך אבחון פסיכו דידקטי הם פסיכולוגים משני סוגים – פסיכולוג קליני או פסיכולוג חינוכי וכן – מאבחן דידקטי.

לעיתים נעשה האבחון בשיתוף פעולה בין אנשי המקצוע השונים, אשר כל אחד מהם בוחן צד אחר של הנבדק ולעיתים – האבחון נעשה בנפרד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים ו קידום אתרים בגוגל

אתרים מומלצים נוספים:
AKC - מערכות אזעקה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מעראז דלתכני

מאת: מעראז דלתכניריהוט 11/04/111252 צפיות
לקראת סוף המאה ה-20, ובעיקר בעשור האחרות אנו עדים למגמה ההולכת וגוברת לעיצוב פרגולות בתוך בגינות ובחצרות הבתים. פרגולות המעוצבות בטוב-טעם מקנות למקום חמימות ונעימות, ומקום שנעים...

מאת: מעראז דלתכניבידור ופנאי - כללי11/04/111070 צפיות
כל אדם המעוניין בכך יכול להשתתף היום בכל מיני סוגי הרצאות בתחומים שונים כגון תקשורת ופוליטיקה, כלכלה ועסקים, זוגיות הורות וילדים, גיאוגרפיה תיירות ומסעות, אדריכלות ועיצוב, איכות..

מאת: מעראז דלתכנידיני חוזים11/04/111344 צפיות
כשזוג רוצה להינשא לאחר היכרות ממושכת, הוא רוצה לדעת בוודאות כי למרות מהמורות החיים, איכות החיים שלו לא תרד בעקבות שינוי הסטאטוס והיותם נשואים במקום רווקים.

מאת: מעראז דלתכניקורסים וסדנאות11/04/111287 צפיות
ישראל הקיצית הינה בעלת כמעט 10 חודשים חמים בשנה בהם מזגנים מופעלים כמעט ברצף, לפחות במקומות משרדיים וארגוניים עם אנשים רבים נוכחים אם לא בכל בית ובית.

מאת: מעראז דלתכניתוספי מזון11/04/118082 צפיות
מהם שורפי שומן ואבקות חלבון, ולמי הם מיועדים? שורפי שומן ואבקות חלבון הינם תוספי מזון המיועדים לספורטאים רציניים, מתאמנים כבדים בחדרי כושר או אף מתאמנים..

מאת: מעראז דלתכניבר ובת מצווה11/04/111170 צפיות
אין ילד או ילדה שלא מתרגשים כאשר הם מתקרבים לגיל בר מצווה או בת מצווה.זהו יום הולדת מיוחד שמציין את הפיכתם מילד או מילדה לנער ונערה מתבגרים.

מאת: מעראז דלתכניחתונות11/04/111235 צפיות
שמלות כלה לנשים מלאות - במאות הקודמות נשים מלאות היו מושא התשוקה הגדולה מבחינה חברתית, תרבותית ואמנותית, והרזון נתפס כמצב חולני. בעשור האחרון לא מעט..

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162111 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161634 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152491 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152044 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151817 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151932 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152112 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica