חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קירור מנועי רכב

נוזל קירור מנועי רכב המקובל ביותר הוא מים. מי הקירור צריכים להיות נקיים ורכים. קל להשיג את המים, מחירם אפסי, ונקודת הרתיחה שלהם היא בתחום טמפרטורת הפעולה של מנועי רכב. החיסרון היחיד של המים הוא שנקודת הקיפאון היא גבוה ולכן אי אפשר להשתמש בהם בטמפרטורות נמוכות מ 0 מעלות צלזיוס. במספר מנועי מטוסים, המקוררים בנוזל, משתמשים באתילן-גליקול, במנועים אלה מערכת הקירור היא בעלת מחזור סגור. יתרונותיו של האתילן-גליקול הם: אינו מתאדה בשימוש, נקודת הרתיחה שלו גבוהה מזו של המים. נקודת הקיפאון שלו נמוכה, אין צורך בהחלפה וחידוש (אם אין דליפה), ומספיק שטח קטן יותר של הרדיאטור כדי להשיג אותו קירור כמו של המים.

תוספת לנוזל הקירור בתוך מנועי רכב
א. תמיסה של קבלת קיפאון – אם מנועי רכב פועלים בטמפרטורה נמוכה מ- 0 מעלות צלזיוס, יש לוסיף למי הקירור תמיסה של קבלת קיפאון. ארבע התמיסות הנפוצות ביותר הן: מתיל-אלכוהול, אתיל-אלכוהול, גליצרין ואתילן גליקול. שתי התמיסות הראשונות הן זולות ביותר, ומשמשות הגנה מספקת בפני קיפאון, אם משתמשים בהם בכמות מספקת. כאשר הטמפרטורה עולה מעל המותר הן מתאדות. גם גליצרין משמש חומר מגן בדומה לאלכוהול, אלא שאינו מתאדה בשימוש רגיל, כי נקודת הרתיחה שלו גבוה יותר. לאתילן-גליקול נקודת רתיחה גבוהה מאוד 165 מעלות צלזיוס, אינו מתאדה בשימוש, אינו גורם לשיתוך (קורוזיה) אין לו ריח, ומקנה בטחון מלא אם משתמשים בו בכמות נכונה.
ב. חומרים משמרים – כדי לשמור על יעילותה של מערכת הקירור בתוך מנועי רכב יש להקפיד שלא תעלה חלודה. למטרה זו משתמשים בחומרים מיוחדים, המונעים הופעת חלודה. חומרים אלה אינם חומרי ניקוי ואינם מסלקים חלודה הקיימת מכבר, אלה אם מוסיפים אותם לנוזל הקירור כדי למנוע הצטברות חלודה. אם נוזל הקירור הוא מים בלבד, יש להוסיף חומרים אלה. בתוך מנועי רכב שמכלליהם יצוקים נתך-חמרן, מוסיפים תמיסת שימור נגד שיתוך (קורוזיה) הנקראת "נמבט".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קבוצת מנועי זהב בע"מ - יבוא מנועים למכירה תיבות הילוכים לרכב ומנועים לאופנועים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנועי זהב

מאת: מנועי זהבתחבורה ורכב - כללי09/03/12949 צפיות
כאשר משנק הדלק סגור כמעט לחלוטין, הלחץ אחרי המשנק הוא נמוך ומהירות האוויר בצינור ונטורי נמוכה גם היא. בתנאים אלה פועלת המערכת למהירויות נמוכותה

מאת: מנועי זהברכב20/02/12931 צפיות
לכל צילינדר הנמצא בתוך מנועים לרכב בעלי ארבע מהלכים צריך להיות שסתום כניסה אחד לכניסת התערובת לתוך הצילינדר, ושסתום פליטה אחד, דרכו יוצאים הגזים השרופים. השסתומים במנוע נתונים בתנאי עבודה ולחצים קשים ביותר לכן לקירורם חשיבות רבה.

מאת: מנועי זהבתחבורה ורכב - כללי04/04/111200 צפיות
אם תיגע בצילינדרים הנמצאים בתוך מנועי רכב, שהמנועים קרים ולא פעלו מזה מספר שעות, תרגיש שהמנוע קר. אולם אם יופעל המנוע למספר דקות מועטות, ילך המנוע ויתחמם.

מאת: מנועי זהבתחבורה ורכב - כללי21/03/111096 צפיות
כשאתם רוכשים רכבים משומשים או מנועים משומשים אל תחסכו בדיקה נוספת של המנוע במוסך מורשה, בדיקה יסודית של המנוע יכולה לחסוך מאות ואלפי שקלים בעתיד.

מאת: מנועי זהבתחבורה ורכב - כללי13/03/111081 צפיות
שאלה זו מעסיקה את כל האוחזים בהגה, ואותנו העוסקים ביבוא מנועים למכירה לכל סוגי הרכבים. לסיכום: תצרוכת הדלק תלויה בשני גורמים: בגורם האנושי כלומר: אופן הנסיעה והטיפול במכונית. והגורם השני הוא: המצב המכאני של המכונית ומכלליה.

מאת: מנועי זהבתחבורה ורכב - כללי06/03/111425 צפיות
מנוע דיזל הוא המנוע היעיל ביותר שבמנועים. הוא הופך את הכוח האצור בדלק לאנרגיה שימושית יותר ממכונת הקיטור, טורבינת הקיטור, מנוע בנזין של המכונית ומנוע מטוס.

מאת: מנועי זהבתחבורה ורכב - כללי23/12/101067 צפיות
מנועים לרכב נחלקים לחלקים נייחים ולחלקים ניידים, כאן נרחיב על הבוכנה הנעה בחלל הצילינדר.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213599 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204190 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205114 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192549 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181361 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181321 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181525 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica