חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תצוגות אדריכלים

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/06/2009811 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תצוגות אדריכלים
נגה ונדב לסר, זוג אדריכלים צעיר ואידיאליסט , חיזק את אמונתי שיש עדיין בארץ אנשים שעולמם הרוחני והתרבותי אינו סובב סביב "כוכב נולד" והמרדף אחר השקל הוא לא מטרתם הראשית. הלסרים, מצויידים בצמד ילדים ממיסי לב ובהרבה כוונות טובות, פתחו גלריה לאדריכלות בנמל תל אביב: "זהזהזה". השם, דרך אגב, הוא הדבר הפחות מרשים במיזם החדש. אם יש צדק בעולם, האנשים המעורבים בגלריה החדשה לאדריכלות שנפתחה בנמל ת"א, חייבים להצליח. נגה ונדב לסר, זוג היזמים שהביא לעולם את "זהזהזה" שואפים לחשוף את האדריכלות העכשווית לקהל הרחב באמצעות הגלריה, חלל תצוגה לא גדול, המכיל בתוכו גם חנות ספרים ובית קפה. "בחרנו להציג בגלריה את עבודותיהם של אדריכלים מובילים המייצגים מגוון סגנונות רחב" מספר הזוג ומוסיף: "תערכנה בגלריה מגוון רחב של פעילויות הפתוחות ללא תשלום, כגון סמינרים וימי עיון לאדריכלים, סרטים בליווי הרצאות בנושא אדריכלות וכן סיורים מודרכים בתערוכות, הכוללים הסברים על העבודות" גם האוצרת של התערוכה הראשונה, האדריכלית היידי ארד, האחראית גם על עיצוב מבנה הגלריה, ראוייה לצרור תשבחות על עבודתה. הבחירה להציג בתערוכה הראשונה את עבודותיו של לארס ספויברוק ממשרד האדריכלים "נוקס" ההולנדי, מעידה על תעוזה ורוח אוונגרדית שאינה מכפיפה עצמה לטעם ההמון. עבודותיו של ספויברוק, והדרך בה הן מוצגות בגלריה, אינן קלות להבנה. התערוכה, אשר שמה המלא הוא : "לקרוא רסקין, הוגארת```` וורינגר- האדריכלות של נוקס/לארס ספויברוק" נוטלת את המבקרים לשיטוט בין מקורות ההשראה המפתיעים של ספויברוק והיצירות הסופיות שנולדו מהם. חלקן, כמו הצעתו ל"מרכז הסחר העולמי" החדש בניו יורק, נותרו בגדר הצעה בלבד, עובדה שאינה גורעת כהוא זה מאיכותן עוצרת הנשימה. ספויברוק, הניזון רעיונית מהגותיקה של רסקין, האמפטיות של וורינגר והאסתטיקה של הוגארת````, יוצר מבנים בעלי מראה אורגני מובהק שאין בהם ולו קו ישר אחד. מבנים המזכירים, לעיתים, יצורים מ"פארק היורה"... כפי שניתן לראות בצילומי עבודותיו המופיעים בכתבה זו, ספויברוק אינו מתקשה ביצירת אפקט דרמטי הגורם לקהל לפלוט "וואוו !" מתפעל בתדירות גבוהה לנוכח יצירות כמו IT לדוגמה, שהוא מגדל צבעוני בגובה 18 מטרים, המשנה את צבעיו בהתאם למספר האנשים המצוי באותו רגע בעיירה השוויצרית פלימס לידה הוא שוכן. נאמן לגישתו האורגנית, שאב ספויברוק את השראתו ליצירה מהמבנה הצורני של העצם האנושית, כפי שהיא נראית במיקרוסקופ. יצירה אחרת שלו, JALISCO היא מבנה ספריה בעיר גואדלאחרה במקסיקו, הנראית כיצור חי ממש. במו אזני שמעתי אשה אומרת לבן זוגה "זה נראה בדיוק כמו מרבה רגליים שראיתי אתמול בגינה". בתוך מערבולת חנויות האפנה, רשתות השיווק, ומשרדי הפרסום הפזורים במתחם הנמל ומקדמים באגרסיביות את תרבות הצריכה, "זהזהזה" מהווה מגדלור זוהר המכוון את הקהל לעבר אלטרנטיבה יחודית ומרתקת המעודדת צריכה של תרבות. "אני לא מצפה שאנשים יתחילו לבנות בארץ בתים כאלו" אמרה לי אדריכלית שביקרה בתערוכה, "אבל, חשוב שאנשים יחשפו לרעיונות חדשניים ומקוריים וידעו שגם זאת אופציה".
אפשר לקרוא עוד בנושא בפורטל מטבחים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פורטל עיצוב

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091606 צפיות
דלתות כניסה

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091169 צפיות
סורגים

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091420 צפיות
פינות אוכל

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091218 צפיות
מערכות ישיבה

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091219 צפיות
דלתות

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091273 צפיות
מטבחים

מאת: פורטל עיצובשיפוצים21/07/091385 צפיות
ריהוט כפרי

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232630 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223295 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211225 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica