חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכוונה מקצועית לפי שיטת Myers-Briggs (מאייר בריגס)

מבחן MBTI, Myers-Briggs Type Indicator , הוא שאלון ההערכה המחלק אנשים לששה-עשר טיפוסים על סמך ארבעה אפיוניי אישיות. המודל פותח על-ידי קתרין קוק בריגס ובתה, איזבל בריגס מיירס, ומבוסס על תיאוריות האישיות של יונג.

המודל מורכב מארבעה סולמות: סולם מופנמים-מוחצנים, סולם אינטואיטיביים-חשים, סולם מרגישים-חושבים וסולם חווים-מתוכננים. רוב האנשים נמצאים בין שני קצוות הסולם (בכל ארבעת הסולמות) אך נוטים לצד אחד יותר מלצד השני.

סולם המופנמים (I)-מוחצנים (E)

המופנמים ( (Introvert ממוקדים בעולם הפנימי ולשם הם מפנים את האנרגיה שלהם. הם נטענים באנרגיה כאשר הם לבדם.

הם מעדיפים עומק על רוחב, מגיבים לאט ולאחר מחשבה. נמנעים מלהיות במרכז וחולקים מעט עם אחרים.

המופנמים מתאפיינים באיפוק ומשאירים את הרגשות בתוכם. הם נוטים יותר להקשיב מאשר לדבר והם מעדיפים תקשורת אחד על אחד. כאשר העולם הפנימי דורש מהם מידה רבה של תשומת לב, הם מתעייפים ומרגישים צורך לפרוש ולהיות לבדם. כך הם ממלאים את מצברי האנרגיה שבהם.

המוחצנים ((Extrovert פועלים ואחר כך חושבים. הם פתוחים ומונעים על-ידי אנשים ופעילויות. הם זקוקים ונהנים להיות עם אנשים שונים ומגוונים. הם משתפים אחרים ברגשות שלהם ומחצינים אותם החוצה.

סולם האינטואיטיביים (N)-חשים (S)

האינטואיטיביים סומכים על השראה ועל הדמיון. הם אסוציאטיביים בחשיבתם, אוהבים רעיונות חדשים ופחות מסתמכים על מה שקורה בשטח. הם אוהבים ללמוד תחומי עניין חדשים ומשתעממים בנקל. אין להם בעיה עם מידע עמום ולא ברור אשר צריך לנחש את משמעותו. הם אוהבים להסתכל על התמונה הגדולה ולצרוך מידע שהוא מופשט. האינטואיטיביים חושבים בעיקר על העתיד וצורת הדיבור שלהם משופעת בדימויים.

החשים הם מעשיים. הם סומכים על מה שהם רואים ועל מה שמוחשי. הם מעריכים מעשיות והגיון בריא ומעדיפים מידע ברור וקונקרטי. הם גם מוסרים מידע בצורה ברורה ומובנת.

החשים ממיינים, מארגנים, מתעדים ומאחסנים את כל הפרטים שאותם הם חווים. הם חושבים על ההווה ומאלתרים פתרונות על סמך ניסיון העבר.

סולם המרגישים(F)-חושבים (T)

כשהמרגישים מקבלים החלטה, לרגשות האנשים סביבם יש משקל רב. חשובה להם ההרמוניה עם הסביבה והם מתחשבים ברגשות האנשים שבה. ההחלטות שהם מקבלים הם החלטות סובייקטיביות, כאשר לוקחים בחשבון את השפעתם על אנשים אחרים ומעניקים לכך משקל רב. הם מנסים להימנע מקונפליקט, אוהבים לרצות אנשים אחרים ומביעים הערכה בקלות. הטקט אצלם חשוב כמו האמת והצדק. הם נראים כנוטים לרגשנות ולפעולה שלא על פי ההיגיון, והם שואפים להיות מוערכים על-ידי הסביבה.

החושבים מתבססים על קבלת החלטות תוך הסתמכות על ההגיון והעובדות בשטח. הם מנתחים מידע באופן קר ומעדיפים שיטה, לוגיקה, הגיון ואובייקטיביות לאמת על פני התחשבות ברגשות, שלהם או של אחרים.

חשוב להם לקבל החלטה הגיונית אשר מסתמכת על עובדות מאשר להיות בעלי טקט ולכן פעמים רבות הם נראים מנוכרים ולא רגישים לזולת.

הניתוחים שלהם אובייקטיבים ומייצגי מציאות והם מקבלים קונפליקט כדבר טבעי ונורמלי ביחסים בין אנשים. החושבים שואפים להישגים ולביצועים ולא לאנשים.

סולם החווים (P)-מתוכננים (J)

החווים או הזורמים הם נהנתניים וספונטניים. הם מסתגלים ויודעים לפעול ללא תכנית מוגדרת מראש. הם מתכננים תוך כדי פעולה ואוהבים גיוון במשימות. הם דחייניים ומכבי שריפות מטבעם. הם אוהבים לעבוד בסביבות גמישות מבחינת זמן ומשאבים ונוטים לשנות דעתם במהירות כשמידע חדש נכנס.

המתוכננים או השיפוטים מקדימים עבודה להנאה. הם חיים בעולם מתוכנן ומקבלים החלטות באופן נחרץ לאחר איסוף פרטים ממצה.

הם חשים סיפוק לאחר שקיבלו החלטה וצמצמו את האפשרויות והם קובעים לעצמם מטרות ופועלים להשיג אותם בתוך זמן מוגדר תוך שימת דגש על השלמת המשימה. הם מרגישים עילוי נפש כאשר הם מגשימים מטרות ופרויקטים תוך עמידה בזמנים.

הכרת הטיפוסים שלהם אתם מתאימים יכולה לעזור לכם לבצע הכוונה מקצועית נכונה.

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

סוגי המקצועות המבוקשים בשוק משתנים מידי שנה. במאמר זה מובאים חמשת תחומי המקצועות הבוערים בהייטק בשנת 2012- בין השאר תחומי המובייל והסלולר, תחום מיחשוב הענן ותחום הטכנולוגיות הירוקות.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם וגוררים את עצמם בקושי מהמיטה. בניגוד לדעות הרווחות, עבודה יכולה להיעשות גם מתוך תחושת ייעוד ושליחות. מה שצריך להנחות זה לא במה תעשה הכי הרבה כסף אלא מה באמת אתה רוצה לעשות בחייך.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם. השאלה הגדולה היא אם אנחנו עבדים לעושר חומרי, לציפיות של האנשים סביבנו או שאנחנו עבדים לרצונות שלנו, למה שעושה אותנו מועילים ובעיקר ממצים את עצמנו. לעיתים מספיק פשוט לשנות גישה בעבודה שבה אנחנו נמצאים, אך לפעמים אין מנוס אלא לבצע הסבה מקצועית.

בחיינו אנחנו כל הזמן מחליטים החלטות. חלק מההחלטות הם החלטות בעלות חשיבות רבה כמו ההחלטה על הכוונה מקצועית בשבילנו. במאמר זה מובאים סגנונות החלטה שונים ומוצעת הדרך הנכונה להחליט.

הבנת הערכים שלנו חשובה בתהליך הכוונה מקצועית נכונה. ערכים לדוגמא הם הכנסה גבוהה, תרומה לזולת, שליטה והשפעה בעבודה, עצמאות בעבודה, גיוון, אפשרויות קידום ועוד.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222936 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222809 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187383 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187542 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187491 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188028 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179622 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica