חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרפולוגיה ואיכות הקו-הגר וולטר

איכות הקו היא מדד בגרפולוגיה אשר מסתכל על קו הכתיבה. הוא מתייחס לעוצמת הלחץ של הכתב, לגבולות הקו ולתכונותיו (האם הקו חד ומוגדר? האם הקו פרוץ או עבה ומפעפע? האם הכתב הוא בעל קווים עגולים או ישרים והאם הכתב הוא מהיר?). כל המדדים הללו יכולים ללמד אותנו על כוח החיים או האנרגיה שבה ניחן הכותב.

הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "גרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה (שאותו לא ניתן ללמוד או לזייף). סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו-כמה האדם הולך במהירות אל המטרה או משתהה בדרך אליה.

הגר השווה את הקו לנהר המוביל לים. האם בנהר מים רבים שזורמים מהר (מיצוי האנרגיה) או מעט מים (לחץ קל שהולך אל הים באופן פחות שוטף, בצקי ומגיע תוך איבוד אנרגיות בדרך). העוצמה של האדם להתמודד עם קשיים בדרך ולהיאבק בהם.

הסימנים הם:

עוצמת הלחץ (כבד או קל)- הלחץ החזק מגיע מהר יותר אל המטרה. הלחץ הקל פחות נלחם אקטיבית וכוחנית יחסית       ללחץ החזק.

גבולות הקו (חדים, פרוצים או מפעפעים)- קו חד ומוגדר (אין נזילות וביצות של הדיו) מראה על הליכה מהירה וישירה אל המטרה, שליטה עצמית גבוהה, יכולת איפוק, תיעול יעיל של האנרגיה, גישה תכליתית ועניינית, שליטה של ההיגיון על הרגש.

קו פרוץ מראה מבחינת גרפולוגיה על איבוד אנרגיה מיותר. הוא מתאפיין למשל בחילול תיכון שבו חלק מהאות נעלם.
קו עבה ומפעפע (נזילות וביצות של הדיו) מראה התעכבות בדרך אל המטרה, על מעורבות רגשית, מושפעות ממה שקורה מסביב וחושניות. מדובר גם בהשפעה של הרגש על ההיגיון שיכולה לעקב את ההתקדמות שלנו למטרה (כמו טיפוס יופיטר, שמאוד פעיל, אך גם מושפע מהסביבה).

תנועה ישרה או מעוגלת (כתב מעוגל או ישר)- כתב בעל קווים ישרים (כתב שלדי) מעיד על אדם שנע ישר אל המטרה. כתב עגול בעל קווים מעוגלים מושפע יותר מהרגש, מהתהליך ולכן הדרך אל המטרה חשובה יותר מהמטרה עצמה.

מהירות (כתב מהיר או איטי)- ככל שהכתב מהיר יותר מבחינת גרפולוגיה, קצב ההתקדמות אל המטרה מהיר יותר. התגובה, החשיבה, היוזמה, התושייה, האלתור, הספונטניות והיכולת להגיב מהר יותר למצבים לא צפויים, טובים יותר.

להגר ישנם 2 טיפוסים טהורים:

הטיפוס האקטיבי ביותר- נע לכיוון המטרה מהר וישר. מאופיין בביטויים האקטיביים של ארבעת הסימנים- לחץ חזק, גבולות קו ברורים, תנועה ישרה וכתיבה מהירה. מתאים לטיפוס הסנגויני לפי לה-סה וקרוב לטיפוס האימפולסיבי של אודם.

הטיפוס הפאסיבי ביותר- משתהה בדרכו למטרה. חשובה לו הדרך יותר מאשר המטרה. מאופיין בביטויים הפאסיביים של ארבעת הסימנים- לחץ קל, גבולות קו פרוצים/מבעבעים, קו כתיבה מעוגל וכתב איטי. הוא הכי קרוב לטיפוס האמורפי לפי לה-סן, לטיפוס הירח בפלנטרית ולטיפוס הנרפה אצל אודם.

שאר הטיפוסים נמצאים על הטווח שבין שני הטיפוסים הללו, בהתאם לכמות הסימנים האקטיביים-פאסיביים אצלם.

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיהוקבל תשובה תוך 24 שעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

סוגי המקצועות המבוקשים בשוק משתנים מידי שנה. במאמר זה מובאים חמשת תחומי המקצועות הבוערים בהייטק בשנת 2012- בין השאר תחומי המובייל והסלולר, תחום מיחשוב הענן ותחום הטכנולוגיות הירוקות.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם וגוררים את עצמם בקושי מהמיטה. בניגוד לדעות הרווחות, עבודה יכולה להיעשות גם מתוך תחושת ייעוד ושליחות. מה שצריך להנחות זה לא במה תעשה הכי הרבה כסף אלא מה באמת אתה רוצה לעשות בחייך.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם. השאלה הגדולה היא אם אנחנו עבדים לעושר חומרי, לציפיות של האנשים סביבנו או שאנחנו עבדים לרצונות שלנו, למה שעושה אותנו מועילים ובעיקר ממצים את עצמנו. לעיתים מספיק פשוט לשנות גישה בעבודה שבה אנחנו נמצאים, אך לפעמים אין מנוס אלא לבצע הסבה מקצועית.

בחיינו אנחנו כל הזמן מחליטים החלטות. חלק מההחלטות הם החלטות בעלות חשיבות רבה כמו ההחלטה על הכוונה מקצועית בשבילנו. במאמר זה מובאים סגנונות החלטה שונים ומוצעת הדרך הנכונה להחליט.

הבנת הערכים שלנו חשובה בתהליך הכוונה מקצועית נכונה. ערכים לדוגמא הם הכנסה גבוהה, תרומה לזולת, שליטה והשפעה בעבודה, עצמאות בעבודה, גיוון, אפשרויות קידום ועוד.

מאמר זה מפרט את שלוש המערכות- מיתם, מישב ומידעת- אשר בהן ניתן להיעזר לצרכי הכוונה מקצועית ומסביר איך ניתן לעשות זאת באופן מושכל.

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143325 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143559 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144629 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128920 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

מאת: ערןגרפולוגיה19/06/1218281 צפיות
בעידן המודרני לא נרשמים לאוניברסיטה סתם אלא בודקים קודם מה רוצים ללמוד ומה נקבל מזה. על מנת להבין מה רוצים ללמוד ולמה אנחנו מתאימים מומלץ להתייעץ ואפילו לעבור הכוונה מקצועית. רבים מאיתנו בגיל הבגרות חשים צורך בשינוי וחושבים על קריירה שנייה. גם בצומת הזו מומלץ לפנות להכוונה מקצועית בעזרת ניתוח גרפולגי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica