חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסבה מקצועית והסבת אקדמאים

לפני כחמש שנים פגשתי אדם בסביבות גיל הארבעים, שהגיע לקבלת דו"ח הכוונה מקצועית באמצעות הגרפולוגיה.

הוא היה רואה חשבון מצליח שעבד במשרד רואי חשבון יוקרתי, הרוויח יפה, נסע במכונית פאר, קנה דירה גדולה למשפחתו לא מזמן אבל מיד, כשנכנס אל המשרד שלי, היה ברור שהוא לא מאושר.

הוא עבד כ-16 שעות ביממה, כל בוקר הוא גרר את עצמו בכוח אל המשרד. הפגישות, הדו"חות, העובדים במשרד ובעיקר האפלוליות שם היו שנואות עליו.

כששאלתי אותו מה הוא באמת רוצה לעשות בחייו, הוא אמר לי שתמיד חלם להיות בעל חנות פרחים, אלא שהירידה ברמת החיים ממש לא התאימה לו ולכן הוא הרגיש במצב ללא מוצא ולכן פנה אליי.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם (לא סתם המילה "עבודה" נגזרת מהמילה "עבד" או "שיעבוד"). השאלה הגדולה היא אם אנחנו עבדים לעושר חומרי, לציפיות של האנשים סביבנו או שאנחנו עבדים לרצונות שלנו, למה שעושה אותנו מועילים ובעיקר ממצים את עצמנו.

מחקרים רבים מראים שעל מנת שאדם ירגיש טוב בעבודתו נזקקים מספר דברים:

  • העבודה צריכה להוציא מהעובד כישורים רבים ומגוונים.
  • העבודה צריכה להיות משמעותית, משמע שהעובד לא ירגיש שהוא בורג במערכת אלא ישלים מטלה מתחילתה ועד סופה.
  • העובד צריך להרגיש שהוא תורם לסביבתו.

לכן השלב הראשון שכל עובד צריך לעשות הוא לשאול את עצמו שאלות: "האם אני מאושר במקום שבו אני עובד כיום?", "האם אני קם בשמחה לקראת עוד יום עבודה?", "האם אני מרגיש שאני ממצה את עצמי?".

לאחר השאלות הללו, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו צריכים לעשות.

לפעמים אין צורך להחליף מקום עבודה, או לבצע הסבה מקצועית, אלא פשוט למצוא בעבודה שבה אנחנו כבר נמצאים, משמעות והנאה. אפשר לעשות זאת באמצעות איתגור עצמי שלנו, משמע להציב בפנינו מטרות מסוימות הקשורות לעבודה, לקחת מעורבות רבה יותר, להשקיע מאמצים רבים יותר. אפשר לעשות את זה גם בעזרת שינוי גישה- התייחסות שונה לעבודה שאנחנו עושים על מנת למצוא בה משמעות.

לדוגמה- אם אדם עובד בניקיון, הוא יכול לחשוב על כך שהוא תורם לרווחת האנשים שסביבו ועוזר להם לחיות בסביבה נקייה יותר ולנשום אוויר טוב יותר. הוא יכול לחשוב שהוא עוזר לעולם סביבו בזכות ניקיון ומחזור הפסולת וכיוצא בזה.

לעיתים אין מנוס והאדם צריך לבצע הסבה מקצועית או הסבת אקדמאים. הסבה זו צריכה להתבצע בצורה הדרגתית ולא בבום אחד, זאת על מנת שהשינוי לא יהיה דרסטי מיד.

עיסוק בתחום שיספק לנו משמעות והנאה, סיכוי טוב שיניב לנו בעתיד הצלחה כלכלית כיוון שאנחנו, מטבע הדברים, משקיעים יותר מאמץ בדברים שמעניינים אותנו ושם גם מתבטאת היכולת שלנו.

ביבליוגרפיה

כל מה שרצית לדעת על בחירת מקצוע, עפרה נבו. המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ירושלים. 1988.

מדריך לבחירת מקצוע, סירקו בלהה. שירות התעסוקה, המרכז לייעוץ ולמידע תעסוקתי, המדור לחקר עיסוקים. תל-אביב. 1985.

הפרק "אושר בעבודה" מתוך הספר "באושר ובאושר", ד"ר טל בן שחר. הוצאת מטר, 2012.

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

סוגי המקצועות המבוקשים בשוק משתנים מידי שנה. במאמר זה מובאים חמשת תחומי המקצועות הבוערים בהייטק בשנת 2012- בין השאר תחומי המובייל והסלולר, תחום מיחשוב הענן ותחום הטכנולוגיות הירוקות.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם וגוררים את עצמם בקושי מהמיטה. בניגוד לדעות הרווחות, עבודה יכולה להיעשות גם מתוך תחושת ייעוד ושליחות. מה שצריך להנחות זה לא במה תעשה הכי הרבה כסף אלא מה באמת אתה רוצה לעשות בחייך.

בחיינו אנחנו כל הזמן מחליטים החלטות. חלק מההחלטות הם החלטות בעלות חשיבות רבה כמו ההחלטה על הכוונה מקצועית בשבילנו. במאמר זה מובאים סגנונות החלטה שונים ומוצעת הדרך הנכונה להחליט.

הבנת הערכים שלנו חשובה בתהליך הכוונה מקצועית נכונה. ערכים לדוגמא הם הכנסה גבוהה, תרומה לזולת, שליטה והשפעה בעבודה, עצמאות בעבודה, גיוון, אפשרויות קידום ועוד.

מאמר זה מפרט את שלוש המערכות- מיתם, מישב ומידעת- אשר בהן ניתן להיעזר לצרכי הכוונה מקצועית ומסביר איך ניתן לעשות זאת באופן מושכל.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152836 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152671 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica