חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשימת מתכונים לפסח

מאת: מתכוניםמתכוני חגים09/04/20119991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חג פסח נחשב בקרב היהודים לאחד מהחגים המשמעותיים ביותר. החג מביא איתו לא רק רוח חג מסורתית-יהודתית, אלא גם משפחתיות, אחווה ומבחר של מאכלים אשר ייחודיים לחג. מאכלים אלה נצרבו בתודעה שלנו במרוצת השנים, והפכו לחלק בלתי נפרד מההוויה היהודית. במאמר הבא, נספק מידע על כמה מתכונים לפסח, אשר מוכרים (כמעט) בכל בית יהודי.

להלן פירוט קצר של כמה מן המאכלים המסורתיים לחג פסח וארוחת ליל הסדר כוללים:

גפילטע פיש

מקור השם הוא יידיש ומשמעותו: דג ממולא. גפילטע פיש הינו מאכל יהודי מסורתי, אשר הגיע מהמטבח האשכנזי של מזרח אירופה. זהו מאכל חגיגי אשר מוגש לרוב בחג הפסח, ראש השנה ואף בארוחות שבת. ניתן למצוא מגוון מתכונים לגפילטע פיש, עם וואריאציות שונות אחד מן השני, אך המתכון הבסיסי זהה בכולם: קציצות דג טחון (דג קרפיון בדרך כלל, אך יש גם מתכונים מדגים נוספים) עם פרוסות גזר ורוטב ג'לטין.

מרק עוף עם קניידלעך

מרק העוף הצח כבר מזמן מוכר כתרופת הסבתא של המטבח האשכנזי, מזרח אירופאי. בחג פסח, נוהגים להכין את מרק העוף הצח בליווי כופתאות קניידלעך (אפשר לרשום גם כך: קניידלאך). הקניידלעך הן כופתאות אשר עשויות מקמח מצה, העשויות בצורת קציצה עגולה ואוורירית. את הקניידלעך מגישים בתוך מרק עוף צח, והן אחד ממאכלי חג הפסח המסורתיים.

לביבות לפסח (לביבות מצה)

בפסח, נוהגים גם להכין לביבות המורכבות מקמח מצה או מצה טרייה (אם אפשר בכלל להתייחס למצה כמרכיב "טרי"). את הלביבות נוהגים להכין מקמח מצה, שום, גבינה צהובה, ביצים, קוטג', מלח ופלפל. לאחר הטיגון, נהוג להשיג את הלביבות בליווי סלט ירוק או יוגורט קליל.

קציצות פראסה (כרישה)

את קציצות הפארסה רבים מכירים מארוחות ליל הסדר. יש המכינים פשטידת פארסה במקום הקציצות (ואז ניתן לוותר על הטיגון), אך למעשה אין שוני במתכון עצמו. יש המכינים קציצות פארסה בתוספת בשר, אך לא תמיד. בכלליות, המתכון מורכב מהחלק הלבן של גבעולי הכרישה, בצל, ביצים, קמח מצה ותבלינים (וכמובן, הבשר).

מתכונים נוספים לפסח

יש מגוון רחב של מתכונים ותבשילים נוספים המתאימים לערב ליל הסדר וארוחות חג הפסח. להלן כמה מן השמות של המתכונים הנוספים: עוגיות קוקוס לפסח, צימעס לפסח (גזרים מתוקים עם צימוקים), לחמניות לפסח מקמח מצה, פחזניות לפסח, עוף ממולא, תבשילי בשר, מתכוני דגים לפסח, עוגיות מקרון מקוקוס, עוגת מצות ועוד.

שיהיה חג שמח וכשר!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר המתכונים, האוכל והבישול Cooks.co.il מאפשר לכל אחד ואחת מכם לפרסם מתכונים בחינם באתר, לשתף תבשילים ולקחת חלק פעיל בקהילת אוהבי האוכל של חברי האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתכונים

מאת: מתכוניםמתכוני חגים01/09/101269 צפיות
בעוד מספר ימים נחגוג את ראש השנה. עכשיו, נותר להתכונן לג ולחפש מתכונים לראש השנה שיהיו לא רק טעימים, אלא גם מתאימים לאווירת החג. מה לעשות? התשובה במאמר הבא!

מאת: מתכוניםמתכוני קינוחים30/07/102094 צפיות
מחפשים מתכון מושלם להכנת עוגת שוקולד? היכנסו למאמר הבא ותראו מה הבאנו לכבודכם! מתכון להכנת עוגת שוקולד מדהימה. בתיאבון!

מאמרים נוספים בנושא מתכוני חגים

מאת: דודישמתכוני חגים21/12/165794 צפיות
הנה מתכון לפסח שיוכיח לכם עד כמה זה אפשרי ועד כמה זה קל. אתם מוזמנים לנסות את המתכון הזה בבית ולראות מה יהיו התגובות...

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"מתכוני חגים18/12/142417 צפיות
נניח שנתקפתם חריצות מופלאה והחלטתם להזמין את הילדים ואת הנכדים לערב חנוכה. כמו כל אמא – וסבתא – יהודיה, כדאי לחשוב על הכיבוד. ואם כבר, "סוף מעשה במחשבה תחילה " רצוי גם להכין כיבוד ולא רק לחשוב עליו. לכו-לם כדאי להכין לביבות. הנה מתכון מנצח וקל מאד להכנה.

מאת: ירון פלדמתכוני חגים11/10/142416 צפיות
חג השבועות כבר מאחורינו, אתם כמובן זוכרים את המירוץ אחר מתכונים לשבועות, שיאפשרו לכם גם לארח, וגם להגיע למקום שאליו הוזמנתם עם מנה אחת לפחות.

מאת: ליאתמתכוני חגים09/05/131652 צפיות
שבועות חג הטוהר והלובן קייטרינג ליאת ירושלים החלב - צבעו לבן, והלבן מסמל טוהר. בני ישראל נצטוו להיטהר לקראת קבלת התורה.

מאת: live visionמתכוני חגים14/05/128501 צפיות
הקניידלך, ובמילה אחרת - כופתאות עשויות מקמח מצה וכשרות לפסח ועל כן הפכו למאכל העיקרי בשולחן ליל הסדר. כדאי להגיש את הקניידלך (כופתאות) יחד עם המרק או בלי מרק, אלא רק כתוספת לחוד.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"מתכוני חגים13/05/128462 צפיות
זה מתכון קל להכנה בידי הנכדים - כדאי רק להשגיח על עבודתם ולעזור בשעת "משבר".

מאת: ask4web קידום אתריםמתכוני חגים15/04/128329 צפיות
בכל הנוגע עבור מתכונים חלביים לשבועות יותר ויותר ישראלים יודעים כי מתכונים לשבועות מבוססים גבינות ומוצרי חלב. מדוע זה כך? על זאת ועוד במאמר המרתק הבא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica