חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כאבי ראש ומיגרנות: רפואה סינית

קחי כדור סגרי את כל האורות וכנסי למיטה. זהו הפרוטוקול הקבוע אשר מלווה כל אישה או גבר אשר סובלים ממיגרנות באופן קבוע. כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים.

בישראל סובלים כ-85000 איש מכאבי ראש כרוניים ובעיקר ממיגרנה שהיא כאב ראש מהדהד ולא ממוקד.

כמות הטיפולים וההיצע התרופתי לטיפול בכאבי ראש הוא עצום, ניתן לבחור בדרכים שונות על מנת להפחית את הכאב ובעיקר להקטין את שכיחות התופעה. בזמן מיגרנה אנשים רבים אינם מסוגלים להמשיך ולתפקד, אור חזק מעצים את תחושת הכאב ותחושת פעימות הכאב באזורי הראש השונים וגורמות לחזקים שבאנשים "ליפול" למשכב, עד יחלוף זעם. אצל אנשים רבים התופעה מתרחשת מספר פעמים בחודש ובמקרים חמורים גם פעם או פעמיים בשבוע, מה שמהווה פגיעה חמורה באיכות החיים.

לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות בלתי מבוטלות.

הגישה הסינית אומרת כי מרבית המחלות והסימפטומים מקורם בעודף של חומרים מסוימים או בחוסר של חומרים מזינים. לפי כך מה שנותר לברר באופן אינדיבידואלי עבור כל מטופל, מהו הסינדרום או המאפיינים אשר מובילים לעודף או לחוסר המובילים לכאב הראש.

המטפל הסיני, מביט על המטופל כמכלול והולך מהכאב הנקודתי אל התמונה הגדולה על מנת לאפיין היטב את הכאב, מיקומו בראש, עוצמתו וכמובן טריגרים אשר מובילים להתפרצותו. בכדי להשלים את התמונה הגדולה נעזר המטפל הסיני בתשאול מקיף אודות אורח חייו והרגליו התזונתיים של המטופל וזאת על מנת ליצור אבחנה מבדלת בין סוגי הכאב השונים.

כשנשלמת התמונה יכול המטפל לקבוע אילו איברים פנימיים נמצאים בחולשה ומשפיעים על זרימת דם וערוצי אנרגיה המובילים לראש. לחילופין, ייתכן והסיבות לכאב נובעות מעודף של חומרי הזנה, דם ואנרגיה בשל סטגנציה (תקיעות) באזור הראש או באזורים קרובים. סטגנציה שכזאת עשויה לפגוע בסירקולצית הדם וזרימת האנרגיה (צ'י) במרדיאנים, אשר מהווים ערוצי הזרימה האנרגטיים על פי הראיה של רפואה סינית ומטפלים בתחום זה.

הגישה הטיפולית הסינית מייחסת משמעות רבה לרגשות בלתי מאוזנים, בייחוד בכל הקשור לכאבי ראש.

טיפול בכאבי ראש בעזרת דיקור סיני במחטים, דורש מן המטפל להכיר היטב את כל הסינדרומים אשר מאפיינים כאבי ראש ולשלוט בסיבות להופעתם על מנת לחבר תכנית טיפולים. מערך הטיפולים חשוב שייבנה כך שהמטופל יוכל לעמוד בו מצד אחד ויהיה אפקטיבי במידה רבה, מן הצד השני.מרבית כאבי הראש מיוחסים על פי הרפואה הסינית לאיבר הכבד, אשר מבחינת הרפואה הסינית העתיקה , תפקידיו שונים מן המיוחס לכבד על פי המדע והרפואה המערבית.

גם איבר הקיבה, כאשר נמצא בעודף חום, עשוי להוות גורם לכאבי ראש. שיטה טיפולית יעילה לאבחון הכאב ולטיפול בו בעזרת אקופונקטורה היא אבחון על פי אזור הכאב וזיהוי ערוץ האנרגיה אשר מוביל אליו. בחירת נקודות דיקור אסטרטגיות לאורך המרידיאן, עשויות להפחית את רמת הכאב באופן מיידי ולהוות עזרה מיידית למטופל.

במקרים רבים, נדרש מן המטפל הסיני להשיב את גופו של המטופל לאיזון. השאיפה של המטפל היא להשיב איזון ברמה הגופנית, ולרכז מאמצים עד כמה שניתן, גם ברמה הרגשית.האיזון הראשוני, חשוב מאין כמוהו ועשוי לשפר את יכולתו של הגוף להתאושש ולהתגבר על החולשות באופן טבעי. כשהמטופל והמטפל מצליחים יחד להשיב את האיזון הבסיסי וההרמוניה, ניתן לצפות לתוצאות טיפוליות משופרות הן בהפחתת כאבי הראש והן בהיבטים טיפוליים נוספים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר יוסף דיין- מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מנהל "מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת" שהוקם ב-1986. מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת המשלב בין רפואה קונבנציונלית ושיטות שונות של רפואה משלימה במטרה להביא להבראה מלאה של המטופל תוך הענקת טיפול יסודי, מעמיק ויחס אישי.ב-2009 הקים ד"ר דיין בשיתוף עם דניאלה שפי, מרפאה טבעית עם 20 שנות ניסיון ומומחית לקנדידה, את מרכז קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון מוסמך לטיפול בקנדידה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבת

דלקת בערמונית או פרוסטטיטיס, היא דלקת כרונית בבלוטת הערמונית, בלוטה הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן הגברית, אשר מייצרת את נוזל הזרע. מכשיר הפועל בטכנולוגיה היפר תרמית (חימום יתר) בגלי מיקרו לטיפול בדלקת הערמונית.

מחלת קרוהן היא מחלה התוקפת את המעי הדק. קרוהן היא מחלה דלקתית החודרת לכל שכבות דופן המעי ויכולה להופיע בכל חלקי מערכת העיכול, מהפה ועד לפי הטבעת. מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ע"י אינפוזיות ויטמינים ומינרלים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת.

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה08/05/112542 צפיות
כיב פפטי הוא פצע הנוצר בדופן הקיבה או בדופן התריסריון. כיב פפטי נוצר לרוב בשל הימצאות החיידק הליקובקטור פילורי. טיפול יעיל באולקוס יכלול תוכנית תזונתית מקיפה לשינוי הרגלי התזונה והאכילה של המטופל. כאשר הגורם לאולקוס הוא חיידקי, ניתן לטפל בבעיה באמצעות מי כסף בשילוב עם חיידקים ידידותיים לסילוק החיידק המזיק, וכן באמצעות תכשירים טבעיים לטיפול בכיב וחידוש רקמת דופן המעיים. כמו כן, ניתן לחזק את המצב התזונתי והמערכת החיסונית של הגוף באמצעות עירויי ויטמינים ומינרלים שמסייעים להחזרת האיזון לגוף.

רפואה סינית מטפלת בכאב גב תחתון באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת.

קנדידה הנה פטריית שמרים השוכנת באופן קבוע בגופנו ונחשבת לחלק אורגני מהמעי הגס. במצב תקין הקנדידה היא תחת שליטתה של מערכת החיסון, הבעיות מתחילות כאשר מסיבות מסוימות מתחילה הקנדידה לנדוד ל קומות אחרים, כאשר המקום המועדף עליה הוא נרתיק האישה, בשל קרבתו לפי הטבעת

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה23/12/102022 צפיות
עצירות מופיעה אצל חלק מן האנשים בתקופות מסוימות ולפרקי זמן מוגבלים בעוד אצל אוכלוסיות אחרות, בעיקר אנשים מבוגרים, חווים אותה כעצירות כרונית, אשר מהווה חלק משגרת חייהם. חשוב לציין כי העצירות אינה מחלה בפני עצמה כי אם תסמין אשר מעיד על בעיה תזונתית, שרירית או בעיה אחרת בתפקוד מערכת העיכול.

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה11/11/101411 צפיות
קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית של מערכת העיכול, שפוגעת בעיקר במעיים אולם יכולה גם לפגוע בכל אזור במערכת העיכול - החל מהפה ועד לפי הטבעת.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222710 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222968 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213016 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213213 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213408 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213662 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213706 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica