חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרוהן ודרכי טיפול

קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית של מערכת העיכול, שפוגעת בעיקר במעיים אולם יכולה גם לפגוע בכל אזור במערכת העיכול - החל מהפה ועד לפי הטבעת.

מהם הגורמים למחלת קרוהן?

גורמים אוטואימוניים - עקב פגיעה במערכת החיסון של הגוף שבאופן נורמלי תוקפת חיידקים מזיקים ומסוכנים שפולשים למעי. במחלת קרוהן, מערכת החיסון אינה מבדילה בין אוכלוסיית חיידקי המעי הידידותיים ששוכנים באורח קבע בפלורת המעיים ומסייעים בחלקם לפעולות העיכול, לבין אוכלוסיית החיידקים המזיקה ומפעילה תגובה דלקתית כוללנית שיכולה לגרום להיווצרות כיבים ודלקות.

גורמים גנטיים וגורמים סביבתיים: הקשר הגנטי - שכיחות המחלה גבוהה יותר בקרב בני משפחה מדרגה ראשונה לעומת האוכלוסיה הכללית. נמצאה שכיחות מוגברת של כ- 44% הארעות בקרב תאומים זהים לעומת מתאם של 4% בלבד בקרב תאומים לא זהים. נמצא קשר לכרומוזומים ספציפים, לתסמונות גנטיות מסוימות.

תסמיני מחלת קרוהן:

מחלת קרוהן מאופיינת במגוון תסמינים (אין תסמין אחד שחייב להופיע ע"מ לאבחן מחלת קרוהן, יתכן שחולה א' יציג תסמין בודד, ולעומתו חולה ב' יציג שילוב של תסמינים מרובים). התסמינים, כאמור, משתנים מחולה לחולה וחומרת הופעתם תלויה במצב הבריאותי של החולה במחלת קרוהן. תסמיני קרוהן אופייניים הינם: כאבי בטן עזים, שלשולים, צואה דמית, הקאות, בחילות, פריחות, אובדן משקל, חוסר תיאבון, חולשה,פצעים בפה(אפטות) ולעיתים אף אנמיה.

מחלת קרוהן אינה ניתנת לריפוי באמצעים תרופתיים או כירורגיים.קיימת שונות גדולה מאוד מחולה לחולה המתבטאת במספר ההתקפים בשנה ובעוצמת וסוג התסמינים שהחולה במחלת קרוהן מציג.

סיבוכים של מחלת קרוהן:

הסיבוך הנפוץ ביותר של מחלת קרוהן הוא היצרות של המעי. במקרה של היצרות במעי, שמופיעה בעיקר בחולי קרוהן, תזונה עשירה בסיבים יכולה להביא לחסימה. ברוב החולים היצרות שכזו אופיינית במהלך התלקחות ולא במהלך הפוגה. במיעוט החולים יש היצרות קבועה ואז אפשרות של חסימה קיימת כל הזמן. סיבוכים נוספים כוללים מחלה של פי הטבעת,  פיסטולות ופיסורות (חור במעי שיוצר תעלה לחלל אחר). במקרים אילו נדרשת לעיתים התערבות כירורגית

איך מאבחנים מחלת קרוהן?

אבחנת מחלת קרוהן נעשית על ידי שלילת קיומה של קוליטיס – באמצעות ביופסיה, קולונוסקופיה וצילומי מעיים. גם כאן, הטיפול המקובל הוא בתכשירים נוגדי-דלקת, כמו רפאזל וסלאזופרין, או תכשירים לדיכוי המערכה החיסונית, כמו קורטיזון ואימוראן - בדומה לקוליטיס. לעיתים, בשלבים מתקדמים של קרוהן, משתמשים בעירויים של תכשירים נוגדי  TNF (חומר כימי המעורב ביצירת הדלקת) כמו רמיקייד או הומירה, אולם הסיכון לתופעות לוואי בהם הוא גבוה.

טיפול במחלת קרוהן

מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת.

הטיפול במחלת קרוהן הוא אינדיבידואלי ומתבסס על התרשמות קלינית מהמטופל, תוך התייחסות למצב הגוף, הרכב התזונה, דרגת הסבל, משך המחלה, היקף הירידה במשקל, התרופות הנלוות והפגיעה באיכות החיים הכוללת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר יוסף דיין- מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מנהל "מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת" שהוקם ב-1986. מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת המשלב בין רפואה קונבנציונלית ושיטות שונות של רפואה משלימה במטרה להביא להבראה מלאה של המטופל תוך הענקת טיפול יסודי, מעמיק ויחס אישי.ב-2009 הקים ד"ר דיין בשיתוף עם דניאלה שפי, מרפאה טבעית עם 20 שנות ניסיון ומומחית לקנדידה, את מרכז קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון מוסמך לטיפול בקנדידה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבת

דלקת בערמונית או פרוסטטיטיס, היא דלקת כרונית בבלוטת הערמונית, בלוטה הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן הגברית, אשר מייצרת את נוזל הזרע. מכשיר הפועל בטכנולוגיה היפר תרמית (חימום יתר) בגלי מיקרו לטיפול בדלקת הערמונית.

מחלת קרוהן היא מחלה התוקפת את המעי הדק. קרוהן היא מחלה דלקתית החודרת לכל שכבות דופן המעי ויכולה להופיע בכל חלקי מערכת העיכול, מהפה ועד לפי הטבעת. מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ע"י אינפוזיות ויטמינים ומינרלים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת.

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה08/05/112540 צפיות
כיב פפטי הוא פצע הנוצר בדופן הקיבה או בדופן התריסריון. כיב פפטי נוצר לרוב בשל הימצאות החיידק הליקובקטור פילורי. טיפול יעיל באולקוס יכלול תוכנית תזונתית מקיפה לשינוי הרגלי התזונה והאכילה של המטופל. כאשר הגורם לאולקוס הוא חיידקי, ניתן לטפל בבעיה באמצעות מי כסף בשילוב עם חיידקים ידידותיים לסילוק החיידק המזיק, וכן באמצעות תכשירים טבעיים לטיפול בכיב וחידוש רקמת דופן המעיים. כמו כן, ניתן לחזק את המצב התזונתי והמערכת החיסונית של הגוף באמצעות עירויי ויטמינים ומינרלים שמסייעים להחזרת האיזון לגוף.

רפואה סינית מטפלת בכאב גב תחתון באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת.

כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים. לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות בלתי מבוטלות.

קנדידה הנה פטריית שמרים השוכנת באופן קבוע בגופנו ונחשבת לחלק אורגני מהמעי הגס. במצב תקין הקנדידה היא תחת שליטתה של מערכת החיסון, הבעיות מתחילות כאשר מסיבות מסוימות מתחילה הקנדידה לנדוד ל קומות אחרים, כאשר המקום המועדף עליה הוא נרתיק האישה, בשל קרבתו לפי הטבעת

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה23/12/102019 צפיות
עצירות מופיעה אצל חלק מן האנשים בתקופות מסוימות ולפרקי זמן מוגבלים בעוד אצל אוכלוסיות אחרות, בעיקר אנשים מבוגרים, חווים אותה כעצירות כרונית, אשר מהווה חלק משגרת חייהם. חשוב לציין כי העצירות אינה מחלה בפני עצמה כי אם תסמין אשר מעיד על בעיה תזונתית, שרירית או בעיה אחרת בתפקוד מערכת העיכול.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201459 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192362 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192407 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192015 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182421 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181433 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181381 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica