חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע אנחנו אוהבים לאכול ממתקים ושוקולד

חשבתם פעם מדוע אתם כל כך אוהבים לאכול ממתקים? התשובה המיידית שעולה על הדעת היא פשוטה כביכול. הם טעימים וערבים לחיך. זה בהחלט נכון, אך מן הסתם ישנן גם כמה סיבות טובות מעבר לכך. לאכילת ממתקים כמו, שוקולד, עוגות, מסטיקים, וסוכריות יש השפעה פיזית שניתן לחוות בזמן אכילתם. פקעיות הטעם על הלשון מוצפות בתחושת עונג הגורמות לנו לחזור ולהתענג על מיני מתוקים שוב ושוב.

שוקולד, למשל, ידוע ביכולתו לשפר את מצב הרוח, להמריץ את גלי המוח ולהפחית את רמת המתח הנפשי. זו ודאי הסיבה שגורמת למרבית האנשים לאכול ממתקים כאשר הם כועסים או מודאגים. בין אם הם מודעים לכך, ובין אם לאו, הם עוזרים לעצמם להפסיק לכעוס ולדאוג באמצעות אכילת מוצרי מזון מתוקים. כאשר רמת המתח הנפשי נמוכה, חשים רגועים יותר, מה שמוביל לשיפור המצב הבריאותי באופן כללי.

ממתקים כמו שוקולד מעלים את רמת נוגדי החמצון בדם, ובכך מסייעים לגוף להיאבק בגופים זרים ונגיפים העלולים לגרום למחלות. וככל שהגוף בריא יותר, כך הולך ופוחת הסיכוי להיות חשופים בפני השפעת וירוסים או חיידקים אחרים בכלל, במהלך תקופות מסוימות בשנה בפרט.

לכך מצטרפת, כמובן, ההנאה שחשים כאשר טועמים שוקולד, עוגות, מסטיקים ויתר המתוקים המענגים שאנו אוהבים. אכילת ממתקים מחברת אותנו אל הילדים שלנו ואל הילדים שבנו. אם זה חטיף שוקולד נימוח בפה, עוגות קרם מתוקות, מסטיקים בטעמים שונים, סוכריות על מקל, תמיד נחוש תענוג צרוף כאשר אנחנו מפנקים את עצמנו. לעיתים קשה להסביר את התחושה הזו,  אך אוהבי הממתקים האמיתיים בהחלט יכולים להבין במה מדובר.

הענקת ממתקים כמתנה היא חוויה מתגמלת במיוחד. מי שקיבל ממך מתנה כזו, בין אן מדובר במבוגרים או ילדים, ייהנה ממנה כמה פעמים ויהיה אסיר תודה בכל טעימה שתערב לחיכו. כיום יש מבחר עצום של מתנות ממתקים, החל מזרי פרחים עשויים שוקולד, מסטיקים או סוכריות, קופסאות מלאות תופינים וממתקים, אריזות שי יפיפיות שאפשר למלא בהן פרליני שוקולד, עוגות, בובות שוקולד, סוכריות בשלל צורות וטעמים, וופלים, מיני מתיקה מגוונים ועוד. חלקם אפילו במחירים שווים לכל נפש שהופכים מתנה כזו לאופציה אטרקטיבית יותר. יצרניות השוקולד כיום מציעות מגוון אריזות שי שניתן לצרף אליהם ברכה אישית ולשלוח לאלה שבחרתם לפנק.

יחד עם זאת רצוי לא להגזים באכילת ממתקים שכן אכילה מוגזמת ו/או לעיתים תכופות עלולה להשפיע עלינו לרעה. ממתקים מכילים רמת סוכר גבוהה מאד. צריכת כמות סוכר גבוהה מידי גורמת לעלייה בכמות הקלוריות ובאחוז השומנים ומובילה לרמת כולסטרול גבוהה, במיוחד אם לא עוסקים בפעילות ספורטיבית. אחת התופעות החמורות של החברה המודרנית היא השמנת יתר המעלה את הסיכון לסבול מבעיות רפואיות רציניות. לכן, המשיכו ליהנות מהממתקים האהובים עליכם, רק עשו זאת במידה.

 



תגיות המאמר: שוקולד, עוגות, מסטיקים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריק לוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק לוי

מאת: אריק לוימתכוני פסטות20/08/118575 צפיות
הגעתם עייפים ורעבים הביתה. בא לכם ארוחה משביעה ודשנה אך אין לכם כוח עכשיו להתחיל להפוך את כל המטבח ולהשקיע שעות בהכנת מאכלים אלו ואחרים. אל דאגה בדיוק לכך ישנו הפיתרון המושלם פסטה איכותית המוכנה תוך חמש דקות בלבד, ללא כל טרחה ומאמץ.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205277 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205196 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205500 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205590 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195902 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196107 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica