חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח בריאות ממלכתי בישראל

מאת: אייל ברנעביטוח בריאות21/04/20111125 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרות הבעיות המובנות הקיימות במערכת הבריאות הישראלית, אנחנו עדיין נמנים מבין המדינות המערביות בעלות מערכות הבריאות המתקדמות ביותר. אם ניקח כהשוואה את מערכת הבריאות האמריקאית או הבריטית, עושה רושם כי לא נחליף איתן מקומות במהרה. מערכות הבריאות בארה"ב ובבריטניה עומדות באופן מתמיד רגע לפני קריסה טוטאלית של מערכות הבריאות בעקבות מחסור חמור בכספים והתמודדות עם הפסדים כספיים ניכרים. ואילו בישראל, מערכת הבריאות עובדת בסך הכל וכל אדם המחפש לראות רופא, ימצא את אותו רופא שיטפל בו וכל זאת מבלי להיות לרכוש ביטוח בריאות כפי שחייבים אזרחי בריטניה וארה"ב. אצלנו כל אדם זכאי לתשומת לב רפואית רק מעצם היותו אזרח המשלם מס בריאות. ולאור אלו, נשאלת השאלה האם גם בישראל מומלץ לאזרחים לרכוש ביטוח בריאות פרטי ולא להסתפק בביטוח הבריאות הממלכתי לו זכאי כל אזרח.

בישראל פועלות 4 קופות חולים מרכזיות ואלו הן קופת חולים מאוחדת, קופת חולים כללית, לאומית שירותי בריאות ושירותי בריאות מכבי. לאחר שנחקק חוק בריאות ממלכתי בשנת 1995, כל אזרח ישראלי מצא את עצמו תחת כיסוי ביטוח בריאות ממלכתי אשר יינתן לו באחת מקופות החולים הניתנת לבחירה חופשית. תמורת החברות באחת מקופות החולים זכאי המבוטח לקבל שירותי רפואה על פי הקבוע בחוק ואין אף קופת חולים הרשאית לסרב לבטח אזרח. מימון מערכת הבריאות הישראלית מסתמכת בעיקר על כספי המסים אותו משלמים כלל אזרחי המדינה ועל תקצוב ממשלתי.

סל השירותים לו זכאי כל אזרח מתוקף חוק עונה לשם - סל הבריאות ובו מפורטים כלל השירותים והטיפולים הקבועים בחוק לו זכאי כל אזרח. יחד עם זאת, סל הבריאות בישראל רחוק מלהחיל את כלל הטיפולים והשירותים המוצעים לציבור הרחב ואף חסרים בו מספר טיפולים ושירותים הנופלים תחת ההגדרה "מצילי חיים". בעקבות המחסור הניכר בשירותים הכלולים בסל הבריאות מציעות קופות החולים למבוטחיה שירות "ביטוח משלים" הכולל שירותים נוספים שאינם כלולים בסל הבריאות ותמורת פרמיה לא גבוהה במיוחד יהיה המבוטח זכאי לקבל גם את השירותים הנכללים במסגרת הביטוח המשלים.

עדיין, יש הטוענים, ובצדק, כי לעתים גם סל הבריאות המורחב המכלל במסגרת הביטוח המשלים אינו מספק פתרונות הולמים למחלות מסוימות. כך למשל לא יממנו קופות החולים ניתוחים וטיפולים ניסיוניים לניסיון הצלת חיים, תרופות שאינן נכללות בסל הבריאות, השתלות בחו"ל והרשימה עוד ארוכה.

הדבר היחיד אותו יכול כל אזרח לעשות בכדי להבטיח לו ולמשפחתו את שירותי הרפואה המתקדמים ביותר הוא לרכוש ביטוח בריאות פרטי המבטיח כיסוי ביטוחי לכל תרופה, טיפול וניתוח הקיימים בעולם. יחד עם זאת, תמורת ביטוח בריאות פרטי תאלצו להיפרד מסכום כסף לא קטן מדי חודש והשאלה האם קיימת הצדקה להוצאה כספית שכזו נותרת ללא מענה אובייקטיבי.

 



תגיות המאמר: ביטוח בריאות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל ברנע

מאת: אייל ברנעביטוח רכב17/04/11919 צפיות
כל הרבה ישראלים אחרים, גם עבדכם הנאמן צריך לחדש את פוליסת ביטוח הרכב ברשותו. לאחר שנים של ניסיון, חלקו טוב וחלקו טוב פחות, הגיע העת לחלוק מעט אינפורמציה הנוגעת לפוליסת ביטוח רכב וכיצד יש לרכוש אותה במחיר הנמוך ביותר.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח בריאות

מאת: נינה כהןביטוח בריאות18/05/155096 צפיות
כאשר מתכוננים נכון לקראת סיכונים עתידיים, אי אפשר להיות מופתעים. רק בעזרת שמאי סוקר סיכונים אפשר לדעת מראש מה עלול לקרות, ולהיות מוכנים בעוד מועד מבחינת הפסדים וסיכונים.

מאת: יוניביטוח בריאות13/10/142878 צפיות
ביטוח בריאות מאפשר תהליכים מהירים יותר ולא מצריך מאיתנו המתנה מרובה לרופא, לניתוח או לכל הליך רפואי. לעיתים לאור ההמתנה המרובה שאנחנו נאלצים לחוות כתוצאה מביטוח רפואי לא פרטי...

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח בריאות18/08/143379 צפיות
האם הולך להתחולל פה מהפך בתחום הרפואה הציבורי? ועדת גרמן בדיוק מנסה לטפל בנושאים אלו, כדי שלא תישארו מאחור סקרנו את מסקנות הביניים של הוועדה עם פרשנות אישית שלנו

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח בריאות27/06/144753 צפיות
התשובה לכך ברורה: בהחלט כן! ביטוח תאונות אישיות, הנחשב לאחד הביטוחים החשובים ביותר, מציע כיסוי ביטוחי במקרה של תאונה. התאונות, לצערנו, גובות מחיר כבד. הן יכולות לגרום אמנם לנזקים קלים והפיכים, אולם במקרים רבים הן גורמות לנזקים קשים ביותר, ואפילו למוות. ביטוח תאונות אישיות, שמוצע כיום על ידי חברות הביטוח בארץ, כולל במסגרתו תנאים שונים, הניתנים לכל אחד שמבוטח בו. מה מציע ביטוח זה? כיצד בוחרים בפוליסה המתאימה? ו – מהם יתרונותיו של הביטוח? התשובה – לפניכם.

מאת: chen bergerביטוח בריאות27/03/148013 צפיות
כל מה שצריך לדעת על חשיבות ביטוח בריאות פרטי, מוצר הדגל של חברות הביטוח. ביטוח בריאות פרטי תפור למידותך.

מאת: אוהד ז.ביטוח בריאות23/02/148545 צפיות
במאמר הבא נדבר על ביטוחים סיעודיים שאדם עושה בהווה כל עוד הוא בריא, המסייעים לו להתמודד עם מקרים קשים שעלולים למרבה הצער להתרחש בעתיד, בהם הוא הופך לחולה סיעודי שאינו יכול לבצע פעולות בסיסיות בעצמו, ובנוסף, נדבר על הצורך החיוני של כל אדם להבטיח את עתידו הפיננסי, ולבסוף, נדבר על שירותי חברת נטו משווקים הוותיקה, שסוכני הביטוח שלה ויועציה הפיננסים, עוזרים לכל אדם להבטיח את עתידו הכלכלי והרפואי.

מאת: שלום כהןביטוח בריאות16/02/148188 צפיות
יש יותר מידי אנשים שהרגישו בריאים כל החיים ודווקא אחרי בדיקה שגרתית אצל רופא המשפחה גילו שיש להם מחלה כזו או אחרת, והאמת היא, שלא עבור כולם ההתמודדות עם המחלה הייתה קלה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica