חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רב - תרבותיות לניהול שינויים

מאת: לנה מגידניהול24/01/20091459 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם הדינאמי והמשתנה הרב - תרבותיות באה להכיר במשאביו הייחודיים של הפרט ולהפנות אותם לשיתופי פעולה שנוצרים על בסיס המכנה המשותף שהפרט יוצר במגע עם החברה הסובבת. כתוצאה מכך הרב - תרבותיות מאפשרת לכל אדם לממש את עצמו תוך תרומה מרבית לסביבה בה הוא פועל ולקבל מהסביבה משאבים קריטיים להמשך צמיחתו והתפתחותו. בצורה זו האדם מתקיים במציאות משתנה המצריכה ניהול אקטיבי של תהליכי השינוי.   

במהלך החיים האדם עורך שינויים אין ספור פעמים. בשינויי מיקרו האדם מתקיים במציאות חייו בה מקיים את הפעולות השגרתיות. בשינויי המיקרו האדם מתנהל על - פי פעולות קבועות ומשנה את האמצעים לביצוע הפעולות השגרתיות. כך לדוגמא בפעולת צחצוח השיניים האדם משנה את סוג משחת השיניים בה הוא משתמש. בקניית המצרכים האדם מחליף את המכולת השכונתית בסופר הקרוב או רוכש מצרכים של חברות שונות מאלו שרכש קודם. בשינוי זה האדם מונע על - ידי הצרכים האישיים והנורמות החברתיות בהתאם להיצע הקיים בסביבת חייו.

בשינויי המאקרו האדם משנה מצבים בשגרה היום - יומית. במהלך החיים האדם עורך שינויי מאקרו בנסיבות רצוניות או נכפות כאחד. השינוי הרצוני הנו שינוי בו אדם בוחר לערוך שינוי בשגרת חייו, כלומר לשנות מציאות. אלה מצבים בהם מתקיים חופש הבחירה והאדם בוחר לשנות דבר מה במציאות חייו. כך לדוגמא האדם יכול לבחור לשנות מקום מגורים, להתחיל בלימודים, לשנות מקום עבודה או לשנות את היקף המשרה בה הוא עובד, להתחיל בחיי זוגיות, להוליד ילדים, לצאת לחופשה ועוד. כלומר, האדם בוחר לערוך שינוי בשגרת חייו מסיבותיו האישיות ובנסיבות רצוניות.  

יחד עם זאת האדם עורך שינויים בנסיבות הנכפות עליו. אלה הם מצבים בהם המציאות משתנה מבחוץ, כלומר מציאות החיים משתנה ומכתיבה שינוי. כך לדוגמא האדם יכול להיכלא למצב בו עליו להתמודד עם פיטורין ממקום העבודה, להתמודד עם עובדן קרוב משפחה או חבר, להינצל ממשבר פיננסי או כלכלי, להמשיך את חייו לאחר גירושין או לעמוד בכלל ההתחייבויות בהם נדרש לעמוד בכל רגע נתון.   

הרב - תרבותיות מגדירה שינוי כמעבר ממצב תרבותי אחד למצב תרבותי אחר ובראייה זו מאפשרת לאדם לקיים שיח בין תרבותו האישית לבין התרבות הסובבת אותו. רק דיאלוג אמיתי מסוג זה יוצר תרבות כוללנית המבוססת על דינאמיות של יצירה תרבותית. יצירה זו  היא משותפת לאנשים מאותה חברה שחולקים התנהגויות ואופני חשיבה משותפים באמצעות התרבות.

בשעה שהתרבות מגדירה את מצבו הנוכחי של האדם, הרב - תרבותיות מכוונת את תרבותו של האדם לפעולה העתידית הדורשת התאמת המשאבים למצב החדש הרצוי. בתהליך הרב - תרבותיות האדם חייב להכיר במשאבים הייחודיים לו ולבחון את אלה הדרושים להצלחה בתהליך השינוי אותו מעוניין לעבור, להכיר בתפיסות המאפשרות צמיחה ואלה החוסמות אותו מהתקדמות, לזהות את עוצמותיו וחולשותיו, להציב אתגרים בהירים ולטפח מיומנויות הדרושות למעבר מוצלח ממצב תרבותי אחד למצב תרבותי אחר.

בשעה שהאדם מגיע להכרה במטען התרבותי האישי בו בהירים לו התפיסות, הדפוסים, הערכים, מערכת יחסי הגומלין עם סביבת חייו המאפיינים את המצב בו מצוי האדם בעת זו וכן ברורה לו התרבות העתידית בה הוא מעוניין להתקיים, מהלך השינוי  והמעבר מהמצב המצוי אל המצב הרצוי נתון להצלחה מרבית. רק בראייה זו האדם מגיע להגשמה בה כלל מרכיבי זהותו ותרבותו בהירים וברורים ובה להגיע למימוש העצמי בסביבת קיומו.    

 



תגיות המאמר: רב תרבותי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לנה מגיד,

מנכ"ל עד"ה, מרכז אימון והדרכה.

מומחית לרב - תרבותיות, מנחה קבוצות, מאמנת אישית וארגונית. 

050-8837592

lena.magid@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לנה מגיד

מאת: לנה מגידחברה ומדינה - כללי12/12/091912 צפיות
מדינת ישראל מייצרת פרדוכס רב - תרבותיות חדש בכך שמטפחת ומעצימה קבוצות עולים ומיעוט אך החברה הישראלית חסומה עדיין מפתיחות לנהוג בדרכי הרב – תרבותיות בנקודות הממשק הקריטיות, עדיין מתקשה לקיים דיאלוג ערכי רב – תרבותי, עדיין מפחדת להשריש נורמות חשיבה והתנהגות לביסוסה של ישראל כחברה רב - תרבותית.

מאת: לנה מגידניהול21/10/091711 צפיות
השינוי המרכזי שעוברים ארגונים רבים במאה 21 הוא השילוב בין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לבין תפקידו של ההון האנושי בארגון. בכדי ליצור יחסים חדשים דרושות מיומנויות ניהול המייחדות ערך לאדם המצוי במערכת חברתית או ארגונית כלשהי, כלים לעיצוב רשת הערך וכלים לניהול הרשת באמצעות תרבות ניהול המכירה בשונות וייחודיות ומביאה לשיתוף פעולה שתוצאתו הסופית נמדדת ביחסי win – win. כלומר, מערכת יחסים בה שני הצדדיים מקיימים קשר יציב ומתמשך המבוסס על רווח הדדי. כך הרב – תרבותיות מספקת כלים לבניית רשת ערך המבוססת על המשאבים הקיימים בה שכוללים את ערך האדם, מרחב הפעילות ומערכת יחסי הגומלין בין ערך האדם לבין מרחב הפעילות.

מאת: לנה מגידאימון עסקי22/08/091596 צפיות
הרב – תרבותיות מזמנת מפגש בין תרבויות השונות זו מזו ומייצרת תרבות משותפת חדשה המאפשרת שיתוף פעולה, העשרה הדדית, צמיחה, התפתחות, חדשנות ושמירה על הייחודיות. השוני הוא בהגדרה שנוצרת כתוצאה מהגדרת התרבות. בשעה שהתרבות המוגדרת מאפשרת גמישות היא מאפשרת בניית אסטרטגיה חדשנית בגיוס הלקוח הכוללת קליטת הלקוח, פיתוח שירותים ומוצרים, שיתופי פעולה, ועוד.

מאת: לנה מגידשואה ותקומה22/08/092500 צפיות
חינוך יהודי בברית המועצות מעלה שאלות ותהיות רבות באשר לאופיו וטבעו. שנות השלטון הקומוניסטי החרימו כל זיקה דתית ולאומית ולא רק היהודית. למרות זאת החיים תחת השלטון הקומוניסטי הטביעו חותם עמוק על המשך הקיום היהודי תחת השלטון ובהתאם לכך קבעו קוי אופי ייחודיים ליהדות זו עד עצם היום הזה.

מאת: לנה מגידניהול22/08/091535 צפיות
בעקבות השינוי המהותי שעוברים הארגונים במאה 21, במהלכו תפקידיו של ההון האנושי הופך להיות יותר ויותר אקטיבי, הרב - תרבותיות מספקת כלי רשת ערך בניהול המסדירה יחסי הגומלין בתוך צוות העובדים ומחוצה לו ומאפשרת לקבוע יעדים ומדדים חדשים לניהול הצוות.

מאת: לנה מגידאימון לקריירה28/06/091893 צפיות
החיים בעולם המודרני דורשים כישורים המקנים כלים לפיתוח מודעות עצמית ולטיפוח מיומנויות ניהול עצמי המניבות תוצאות במציאות החיים. בפרספקטיבה זו המודעות העצמית מספקת מענים לצרכים האישיים והניהול העצמי מספק כלים להגדרת המציאות באמצעות תוצאות. בשעה שהתוצאות מושגות והמציאות מוגדרת, ניתן לבחון מחדש מכלול הצרכים ובהתאם לכך לקבוע יעדים חדשים שיספקו תוצאות חדשות.

מאת: לנה מגידעבודה וקריירה - כללי25/03/091662 צפיות
בראייה הרב – תרבותית טיפוח התרבות האישית על מכלול משאביה מביא להכרה בייחודיות המבדלת מהאחרים אך בו בזמן מטילה אחריות להשתתפות החברתית במגוון תחומי החיים. תהליך ההכרה בתרבות האישית הנו תהליך של טיפוח מודעות עצמית תוך שינוי פרדיגמות המיוחסות לתרבות האישית וכן פרדיגמות המיוחסות לתרבות הסובבת. יתרה מכך בתהליך זה נוצר דיאלוג בונה מכנה משותף על בסיס תקשורת רציפה המשפיעה על רמת השתתפות חברתית בכל רגע נתון.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201598 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201335 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201149 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica