חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קייטנה לילדות- אומנויות לחימה ובטיחות אישית

מאת: תמר לביאאומנויות לחימה09/05/20111610 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אומנויות לחימה, על סוגיה השונים, הפכה לפעילות העשרה מקובלת ופופולרית בקרב ילדים ומתבגרים בשנים האחרונות. היתרון הגדול שלה מול פעילויות ספורטיביות אחרות היא השילוב של הפן הגופני עם זה החברתי והרגשי. למרות ההבדלים הרבים בין אומנויות הלחימה השונות מבחינת האינטנסיביות ואופי האימון, בכולן ניתן למצוא אלמנטים רבים של שיפור היכולות הגופניות: גמישות, שיפור היציבה, שיווי משקל, מהירות תגובה, איזון ועוד. הפן החברתי-רגשי בא לידי ביטוי באופי האימון. לימוד אומנות לחימה הינו בעל אלמנט טקסי, כאשר למדריך (הסנסאיי) ניתן כבוד רב כזה ה"מוביל את הדרך"  מאחר והוא עצמו עשה דרך זו בעבר. העבודה נעשית בשקט ומתוך מתן כבוד לשאר התלמידים ואף לאולם האימונים עצמו הנקרא דוג'ו (מיפנית- "היכל הדרך"). העבודה המשותפת מתחילה ומסתיימת בקידה ובאמירת תודה לשאר התלמידים ולסנסאיי. לדוג'ו כללי התנהגות וישנו דגש רב על מתן כבוד למקום ולאנשים שבו. צורת אימון זו, מדגישה את חשיבות הדרך בה האדם נוהג כלפי סביבתו ותורמת רבות לפיתוח מיומנויות חברתיות והיכולת להתמודד עם מצבים חברתיים מורכבים.
ראשיתה של אומנויות הלחימה היתה פיתוח מיומנויות של לחימה והגנה פנים מול פנים. ואכן אומנויות הלחימה, מפתחות ומשפרות מיומנויות של הגנה עצמית. התרגילים והטכניקות השונות מביאות את הפרט לחקירת יכולות גופו, פיתוח ושיפור טכניקות ולמוכנות רגשית לעימות מול יריב.

כל אלו תורמים רבות לפיתוח חוסן רגשי ולשיפור הביטחון והדימוי העצמי.

ייחודה של הקייטנה הוא שילובה עם סדנת הגנה עצמית ובטיחות אישית המותאמת במיוחד עבור ילדים- קידפקט (סדנת בת של אימפקט). בסדנה נלמדות מיומנויות הצבת גבולות בריאים, הבחנה בין זרים ומכרים, טקטיקות היפוך ללחץ חברתי ומיומנויות שונות להתמודדות עם בריונות, חיזוק הדימוי העצמי ותרגול שפת גוף והליכה בוטחת.

התוכנית בכללה מבקשת להעשיר, ללמד ולהעצים דרך למידה והתנסות חוויתית באווירה שמחה ותומכת. סך החוויות, ההעשרה והכלים שנלמדים, שולחים לעולם ילדות חזקות ובטוחות בעצמן בעלות יכולת להתמודד עם מגוון מצבים החל מלחץ חברתי וכלה באיום פיזי ממשי.

הקייטנה מתקיימת בהצלחה רבה בבית עמותת אל הלב כבר מס' שנים ובאישור משרד החינוך.

למידע נוסף ניתן לפנות למשרדי העמותה:

elhalev@elhalev.org

02-6781764

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


עמותת אל הלב
www.elhalev.org
02-6781764
tamar@elhalev.org

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר לביא

מאת: תמר לביאקורסים וסדנאות21/12/103397 צפיות
בחודש מרץ יצויין יום האישה הבינלאומי. עמותת אל הלב מזמינה ארגונים וקבוצות פרטיות לחגוג את יום האישה ע"י קיום סדנאות הגנה עצמית, העצמה ופעילויות חוויתיות, וכך גם לתרום באופן ישיר למימון סדנאות הגנה עצמית לנשים בסיכון בכל רחבי הארץ.

מאת: תמר לביאצדק חברתי21/07/102187 צפיות
לכבוד יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, תערוך עמותת אל הלב במהלך כל חודש נובמבר סדנאות בשיתוף ארגונים ומוסדות שונים כדי לעורר את מודעות הציבור לבעיית האלימות הגואה נגד נשים וכדי להראות כי קיים פתרון נגיש ויעיל להפחתת התופעה וליצירת שינוי חברתי בכל הנוגע לצמצום האלימות כלפי נשים, נערות ואוכלוסיות נוספות בסיכון.

מאמרים נוספים בנושא אומנויות לחימה

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה02/10/132427 צפיות
לא פשוט לחיות בתחושת פחד באופן יומיומי בין אם מדובר על חשש כאשר הולכים ללימודים, מטיילים עם הכלב ברחוב או שפשוט לא מרגישים בנוח מספיק ללכת למועדון. אז מה עושים? ובכן, על מנת לפתור את הסוגיה הנ"ל ולשנות אותה מהשורש, ישנה אפשרות יוצאת מן הכלל היכולה לשפר באופן יוצא דופן את תחושת הביטחון וכן, להקנות ללומדים אותה שיטות הגנה עצמית יעילות ביותר.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132339 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה09/09/131906 צפיות
ניתן למצוא כל מיני שיטות של אומנויות לחימה אשר קיימות שנים רבות אך ניתן למצוא שיטה אחת ומיוחדת שנחשבת כבעלת יתרון על אחרות – שיטת קרב המגע. רגע לפני שנדבר על היתרונות של השיטה, בואו נברר קצת אודות ההיסטוריה שלה.

מאת: מיכאל רומנסקיאומנויות לחימה15/07/131944 צפיות
ההיסטוריה של אומנויות הלחימה ארוכה ועשירה. למרות שחלק גדול מאומנויות אלה הגיעו מהמזרח הרחוק, הרי שכיום ניתן ללמוד מגוון של שיטות וטכניקות שהתפתחו והשתכללו בעולם כולו. אומנויות לחימה ידועות בתרומתן העצומה לחיזוק הביטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני, והן כמובן מקנות את היכולת הטובה ביותר להגנה עצמית במצבי חירום.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה08/07/131844 צפיות
עם זאת חשוב לציין שהאימונים אינם אותו הדבר אצל כל קבוצה וקבוצה. לדוגמא: אם מגיעים בני נוער הרי שהמדריכים מתמקדים איתם ומלמדים אותם תחומים שונים לעומת אנשים בשלב השלישי לחייהם. על מנת להצליח למצוא את המקום הטוב ביותר ללמוד בו את שיטת קרב המגע מומלץ לבצע סקר שוק מעמיק ובו לבדוק אודות המקום, האם למקום יש את הרישיונות הנדרשים, האם למקום יש מדריכים מנוסים וכמובן האם המחיר שנלקח מהחניכים הוא מחיר הוגן ולא פחות חשוב מכך – מחיר משתלם.

מאת: נטלי אלוניאומנויות לחימה03/05/131845 צפיות
אומניות הלחימה הסינית הם הראשונות ואלו היו מודל ודוגמה לאומניות לחימה בכל העולם וגם בארצות המערב. מדרכים להגנה עצמית התפתח מאוד הנושא של אומניות לחימה לכיוון ספורטיבי חדשני.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה21/04/131720 צפיות
אין דבר יותר נורא מלשבת בבית ולפחד לצאת לקנות משהו מהמכולת רק בגלל שחשוך מעט בחוץ וכעת מסתובבים יותר אנשים חמומי מוח. אין יותר מתסכל מכך שהכלב מיילל כי הוא רוצה לצאת לטיול בחוץ אך אתה מפחד לקחת אותו לטיול ארוך. אחד הפתרונות הטובים ביותר לבעיה היא שיטת קרב המגע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica