חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורכת דין נילי שץ - הכול על כתובה

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה18/05/20111169 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת : עו"ד נילי שץ

"הרי זו כתובתך" – אלו הן שלוש המילים אותן אומר החתן מתחת לחופה בטרם ימסור את הכתובה לאשתו המיועדת. מדובר למעשה על הרבה יותר מאקט סימבולי ריק מתוכן, כי אם במעמד משפטי מחייב עליו נרחיב במאמר שלפניכם.

מהי למעשה הכתובה?

הכתובה היא מסמך משפטי מחייב לכל דבר ומסירתו לאישה מסמלת את חובת הבעל לפרנסה ולכבדה. עיקר הכתובה מוקדש לפירוט הסכומים אותם מתחייב הבעל להעביר לאשתו במקרה ויתגרשו, שלא עח פי עילה שתגרום לאישה להפסיד את כתובתה. חשוב להדגיש בהקשר זה כי במידה ויוכיח הבעל כי ישנה עילת גירושין לפרידה – הרי שעל פי רוב הוא יהיה פטור מתשלום הכתובה.

החתימה על הכתובה נעשית לפני טקס החופה בנוכחות עדים ומעבר לסכום הפיצוי, יפורטו מעת לעת בכתובה גם "נכסי צאן וברזל" אותם למעשה הביאה כנדוניה מבית אביה. לאורך חיי הנישואין מועברים הנכסים הללו לחזקתו של הבעל ומוחזרים לאישה במקרה של גירושין.

אין הסכמה ברורה באשר לסכום שיעביר הבעל לאשתו במקרה של גירושין, אך המגמה הרווחת בקרב רבנים רבים היא להמליץ על סכום שאינו עולה על 120,000 ש"ח וזאת על מנת לאפשר לאישה המגורשת, קיום בכבוד לתקופת מינימום של שנה, עד אשר תתחתן בשנית.

יש לציין כי במקרה בו נפטר הבעל – רשאית האלמנה לגבות את סכום הכתובה מעזבונו של הבעל כך שזה ישמש למזונותיה.

מתי ניתן לתבוע את הכתובה?

חשוב לזכור כי הכתובה היא מסמך משפטי מחייב לכל דבר ועניין ותפקידו להעניק ביטחון לאישה שתדע כי במקרה והיחסים בינה לבין בעלה יעלו על שרטון – היא לא תגורש בלא כלום. בשנים האחרונות עולה מספרן של הנשים המבקשות לתבוע את סכום כתובתן במהלך הליך הגירושין.

פנייה מהסוג הזה חייבת להיות מטופלת על ידי עורך דין המתמחה בדיני משפחה והיא כוללת מספר שלבים עיקריים:

ראשית, יש למצוא ולבדוק את שטר הכתובה המקורי. העתק של השטר המקורי מוכרח להימצא בבית הדין הרבני החולש על האיזור בו התחתנו בני הזוג. התנאי היחיד בהקשר זה הוא כי הגירושין אינם פרי יוזמתה של האישה וכי הגירושין אינם נבעו מעילת גירושין קבילה שתגרום לה כאמור להפסיד את כתובתה.

באם נתמלאו תנאים אלה פונה האישה ביחד עם עורך דינה לבית הדין הרבני ומגישה בקשה לתביעת כתובתה. בית הדין הרבני הוא הערכאה היחידה המוסמכת לפסוק בנושא.

משרד עו"ד נילי שץ מתמחה במשפט מסחרי/אזרחי, דיני משפחה אישות והוצאה לפועל.
למאמרים נוספים בנושאי משפט – עורך דין נילי שץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד נילי שץ ממשרד שץ-אבני מתמחה במשפט מסחרי/אזרחי, דיני משפחה ואישות והוצאה לפועל.
פעילה למען החברה וזכויות האדם:

www.nilyshatz.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נילי שץ

מאת: עו"ד נילי שץ ייעוץ משפטי28/11/111242 צפיות
בכל הליך של הוצאה לפועל מתייצבים זה מול זה שני צדדים – האחד, מוגדר כחייב, והשני – כזוכה. קבלת ייעוץ מעורך דין המכיר את הליכי ההוצאה לפועל על בוריים הופכת להכרח בעבור שני הצדדים אך בעיקר עבור החייב. הסיבה לכך היא שנוכחותו של עורך דין מלווה עשוייה לסייע לחייב בפריסת החוב ובהגעה להסדר מתאים ונוח. במאמר שלפניכם נתייחס לשאלה כיצד בוחרים עורך דין בהליך ההוצאה לפועל ומדוע יהיה נכון לעשות כן.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני עסקים13/08/111406 צפיות
בין אם נרצה בכך ובין אם לא - סביר להניח כי בשלב כזה או אחר תהיה עבודתנו תלויה במידה זו או אחרת בספקים או קבלנים חיצוניים. במאמר שלפניכם נציג מספר מרכיבים שעליהם יהיה עליכם לתת את הדעת בעת חתימה על הסכם עם ספק חיצוני – הכל על מנת שלא יעבדו עליכם!!!

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה07/08/111404 צפיות
הדין במדינת ישראל קובע כי עם מותו של אדם יתחלק רכושו בהתאם למצווה בצוואה אותה הותיר אחריו, וזאת בכפוף לעובדה כי מדובר בצוואה תקפה וחוקית על כל המשתמע מכך. בהיעדר צוואה תקפה בהתאם להוראות כל דין, קובע החוק כי רכושו של המנוח יחולק בהתאם להוראות חוק הירושה אשר במסגרתו מובאת היררכיית חלוקה ברורה כדלקמן:

מאת: עו"ד נילי שץ ייעוץ משפטי12/07/111881 צפיות
חוק ההתיישנות הוא חוק שנועד להגביל אזרחים, מלהגיש תביעות לבית המשפט על מנת לממש סעד כלשהו, או לחלופין מלהיענש על עבירה שבוצעה, לאחר זמן מסויים שעבר מרגע העבירה / גילוי העבירה. במקרה של הגשת תביעה, כנגד עבירה שחל עליה התיישנות, על הנתבע להעלות את טענת התישנות העבירה. במידה ולא יטען זאת – המשפט יתנהל כרגיל. במאמר הבא ארחיב לכם על חוק זה.

מאת: עו"ד נילי שץ סדר דין אזרחי25/05/111527 צפיות
מטבעו, מתנהל הליך ההוצאה לפועל כנגד אדם שמצבו הכלכלי אינו הטוב ביותר. עת נמצא אדם במצב כלכלי לא פשוט – הוא עשוי להתלבט לא מעט ביחס לכדאיות שכירתו של עורך דין אשר ייצג אותו בהליכים הללו. במאמר שלפניכם נציג איפוא את תפקידיו השונים של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ונבחן את היתרונות הגלומים בשכירתו.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני עסקים03/05/111580 צפיות
במאמר שלפניכם נרחיב על הליכי גביית הארנונה – אותו מס מוניצפלי מוכר המשתנה בהיקפו בהתאם לקריטריונים שונים עליהם ניתן את הדעת. מהם הקריטריונים שעל בסיסם נקבע היקף הארנונה?

מאת: עו"ד נילי שץ דיני ירושה27/04/111352 צפיות
במאמר שלפניכם נרחיב על מהות תפקידו של מנהל העיזבון – האדם שמתמנה על ידי בית המשפט על מנת לכנס את העיזבון, לדאוג לסילוק חובותיו של המוריש ולחלק את יתרת העיזבון בין היורשים, בכפוף לצוואה קיימת או בהתאם לצו ירושה, בהיעדר צוואה.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211502 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211297 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201611 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181679 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica