חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העליון: קטינה שנחטפה מארה"ב על ידי אמה תישאר עמה בארץ

בית המשפט העליון החליט, כי אם שחטפה את בתה כשלא החזירה אותה לארה"ב - מקום הולדתה, תישאר יחד עם הקטינה בארץ, וזאת נוכח הסכמת האב בטיוטת הסכם גירושין.

בני זוג ישראלים שהתגוררו בארה"ב מספר שנים, הגיעו לארץ לביקור יחד עם בתם, אלא שבביקור החליטו להיפרד ואפילו החלו לפעול לסיום נישואיהם. לאחר כישלון להגיע להסכם גירושין, חזר האב לארה"ב ואילו האם נשארה בארץ עם הבת. משהבין כי האם לא מתכוונת לשוב לארה"ב, פתח האב בהליכים להשבת בתו ע"פ אמנת האג. ביהמ"ש לענייני משפחה והמחוזי הורו על השבת הקטינה למקום מגוריה הרגיל, ארה"ב, ועל כך ביקשה האם לערער בפני ביהמ"ש העליון.

האם טענה, כי אי החזרת הבת לארה"ב אינה חטיפה, שכן הצדדים שהו בארה"ב באופן ארעי בלבד. לחלופין טענה, כי בכל מקרה מתקיימים החריגים המנויים באמנת האג, ובהם הסכמת האב והשלמתו להישארות הקטינה בארץ.

השופטת ארבל קבעה, כי על אף שהאם חטפה את הילדה, התנהגות האב העידה על הסכמתו להישארותה בארץ טרם החטיפה, ולכן אין להורות על החזרתה המיידית של הקטינה לארה"ב, אלא לבחון את טובת הקטינה.

במקרה זה, כך נפסק, ניתן ללמוד מטיוטת הסכם הפירוד שערכו הצדדים, על הסכמת האב כי האם תישאר להתגורר בארץ יחד עם הקטינה, בעוד שהוא יחזור לארה"ב. כך למשל, הסכים האב, כי מזונות הקטינה יחושבו בשקלים, וכי יתקיימו הסדרי ראייה בינו לבין בתו אימתי שיגיע לארץ. נראה, כך נפסק, כי האב שינה את דעתו ולכן החל לדאוג להשבת בתו, אך אין בכך כדי למחוק את ההסכמה שנתן קודם לכן להישארות הבת בישראל, המלמדת על וויתורו על הסעד המיידי הניתן במסגרת אמנת האג.

עוד נפסק, כי טובת הקטינה מחייבת כי הליכי המשמורת בעניינה יתבררו בישראל, בין היתר משום שמרבית ימי חייה היא מתגוררת עם האם שהיא הדמות ההורית המשמעותית בחייה.

בעוד שהשופט מלצר הסכים עם התוצאה אליה הגיעה השופטת ארבל, אולם בנימוק אחר, קבע השופט פוגלמן בדעת מיעוט, כי יש לדחות את הערעור, באשר לא ניתן לבסס קיומו של חריג ההסכמה על טיוטת הסכם שלא הגיע לכדי הסכם מחייב.

בפסקדין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון,תמלול, פוליגרף ועוד.

שיווק באינטרנט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בפסקדין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון,תמלול, פוליגרף ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - דיני משפחה

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה27/05/111052 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בת"א חייב בעל לשעבר לשלם לגרושתו פיצוי של 450,000 ש"ח בגין נזקים שנגרמו לה עקב מעשי התעללות שביצע בה במהלך נישואיהם.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה27/05/111002 צפיות
ביום 14.4.11 החליט ביהמ"ש העליון בדעת רוב לאשרהחלטתו לבטל הכרזת קטינה כברת-אימוץ בשל השינוי החיובי שחל באמה לאחר ההכרזה. נימוקי ההחלטה נדחו על מנת לאפשר לאם ובתה לבלות יחד בליל הסדר, וכעת מפרסם בית המשפט את נימוקי ההחלטה.

מאת: פסקדין - דיני משפחהחוק ומשפט - כללי27/05/111103 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בנצרת חייב הורי נפטר לעבור בדיקת רקמות לשם בירור אבהותו של הנפטר, וזאת למרות התנגדותם, לאחר שקבע כי טיעוני ההורים נגד ביצוע הבדיקה, נוגעים לטובתם שלהם ולא לזו של הקטין.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה15/04/111074 צפיות
בהחלטה חריגה, חייב בית המשפט לענייני משפחה בחיפה גבר לשאת במזונות גרושתו בסך של 25,000 ש"ח בחודש, וזאת עד להכרעה בתביעה הרכושית המתנהלת בין הצדדים.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה15/04/111210 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בירושלים קבע, כי דירה הרשומה על שמו של אחד מבני הזוג מלפני הנישואין, תרשם 80% על שמו ו 20% על שם בת הזוג, וזאת, בין היתר לאור השקעתה בדירה.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה08/04/111063 צפיות
האם חניה וגג הצמודים לדירה מהווים חלק ממנה על פי חוק הירושה? בית המשפט לענייני משפחה במחוז ת"א השיב בחיוב על השאלה וקבע, כי לא ניתן להפריד בין דירה לרכוש המשותף הצמוד לה. לאחר שאשתו נפטרה, ירש בעלה את זכויותיה בדירת המגורים המשותפת שלהם ושני שליש מיתרת עזבונה, ואת השליש הנוסף ירשה אחותה. כעבור מספר שנים נפטר גם הבעל והוריש את רכושו, לרבות זכויותיו בדירה, לנתבע. בתביעה שהגישה האחות לבית המשפט לענייני משפחה, היא טענה כי הגג והחניה הצמודים לדירת המגורים של המנוחים, אינם מהווים חלק מזכויות המנוחה

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה08/04/111081 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה במחוז ת"א קבע, כי אישה ששבה לחיות עם הגרוש שלה למשך שנה וחצי לאחר גירושיהם, זכאית למחצית המגרש שרכש הגרוש בעת שחיו יחד שנית, אך דחה תביעתה למזונות משקמים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211509 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211304 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201619 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181695 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171802 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica