חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נימוקי העליון להחלטתו לבטל הכרזת קטינה כבת אימוץ בשל השינוי במצב אמה

ביום 14.4.11 החליט ביהמ"ש העליון בדעת רוב לאשר החלטתו לבטל הכרזת קטינה כברת-אימוץ בגלל השינוי החיובי שחל באמה לאחר ההכרזה. נימוקי ההחלטה נדחו על מנת לאפשר לאם ובתה לבלות יחדיו בליל הסדר, וכעת מפרסם בית המשפט את נימוקי ההחלטה.

הקטינה הוכרזה כברת אימוץ הן על ידי ביהמ"ש לענייני משפחה והן בערעור שהוגש למחוזי, אולם ביהמ"ש העליון פסק את ביטול ההכרזה, בקובעו, כי השתקמותה הדרמטית של האם מאיינת את עילת האימוץ. על פסק דין זה הגיש היועמ"ש בקשה לקיים דיון נוסף, וזו נדחתה כאמור.

בפסק הדין רחב היריעה אשר הדיר שינה מעיני השופטים רובם ככולם, נתקבלה ברוב דעות של חמישה שופטים מול ארבעה, החלטת השופט מלצר לאשר את פסק הדין נשוא הדיון הנוסף, ולהשאיר את ההחלטה לבטל את הכרזת הקטינה כבת-אימוץ על כנה.

השופט מלצר טען, כי כאשר עילת האימוץ העומדת בבסיס ההכרזה הינה חוסר מסוגלות הורית, ערכאת הערעור מחויבת לתת דעתה על שינויים שהתפתחו לאחר ההכרזה, זאת מכיוון שעילה זו צופה פני עתיד, ועל כן אם במועד הערעור תפקוד ההורה השתנה, כך שהוא מסוגל לטפל בילד, הרי שלמעשה התאיינה עילת האימוץ, משום שלא מתקיימת דרישת הצפי העתידי.

השופט הוסיף, כי נוכח העובדה, כי כמעט ואין דרך חזרה מרגע הכרזת קטין כבר-אימוץ, יש לנהוג במידתיות ולאורך כל המסע שעד קבלת ההחלטה הסופית, לתור אחר חלופות מתונות יותר, ובעת שמצב ההורה השתנה, לבטל את ההכרזה אלא אם נמצאו שיקולים כבדי משקל שלא לעשות כן.

"זו נקודת המוצא, המגלמת את 'קשר הדם' שבין הורה לילדו, זהו גם הפיתרון המידתי", קבע השופט, אשר לדעתו הצטרפו המשנה לנשיאה ריבלין והשופטים ג'ובראן, הנדל וארבל.

בדעת מיעוט קבעה הנשיאה בייניש, כי ביהמ"ש שלערעור רשאי להתחשב בשינויים שחלו במצב ההורה לאחר שהקטין הוכרז כבר אימוץ, אולם עליו לעשות כן כאשר שיקול טובת הקטין משפיע מהותית על בחינת המסוגלות ההורית. במקרה זה, טענה הנשיאה, אם נותנים משקל מהותי לטובת הקטינה, המסקנה הינה כי על אף השינוי שחל באם, היא עדיין נעדרת מסוגלות הורית, ועל כן יש להכריז על הקטינה כבת אימוץ, אך לצמצם את תוצאי האימוץ, כך שלאם תהיה אפשרות להיפגש עם בתה ארבע פעמים בשנה.

"לצערי, עמדתי זו לא נתקבלה על ידי חבריי בדעת הרוב, ואין לי אלא להביע תקווה שהחששות הכבדים ביחס לגורלה בעתיד של הקטינה, יתבדו", סיימה השופטת את פסק דינה, אליו הצטרפו השופטים נאור, רובינשטיין וחיות.

 

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בפסקדין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון,תמלול, פוליגרף ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - דיני משפחה

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה27/05/111049 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בת"א חייב בעל לשעבר לשלם לגרושתו פיצוי של 450,000 ש"ח בגין נזקים שנגרמו לה עקב מעשי התעללות שביצע בה במהלך נישואיהם.

מאת: פסקדין - דיני משפחהחוק ומשפט - כללי27/05/111100 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בנצרת חייב הורי נפטר לעבור בדיקת רקמות לשם בירור אבהותו של הנפטר, וזאת למרות התנגדותם, לאחר שקבע כי טיעוני ההורים נגד ביצוע הבדיקה, נוגעים לטובתם שלהם ולא לזו של הקטין.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה20/05/11886 צפיות
בית המשפט העליון קבע, כי אם שחטפה את בתה כשלא החזירה אותה לארה"ב - מקום הולדתה, תישאר יחד עם הקטינה בארץ, וזאת נוכח הסכמת האב בטיוטת הסכם גירושין.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה15/04/111072 צפיות
בהחלטה חריגה, חייב בית המשפט לענייני משפחה בחיפה גבר לשאת במזונות גרושתו בסך של 25,000 ש"ח בחודש, וזאת עד להכרעה בתביעה הרכושית המתנהלת בין הצדדים.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה15/04/111207 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בירושלים קבע, כי דירה הרשומה על שמו של אחד מבני הזוג מלפני הנישואין, תרשם 80% על שמו ו 20% על שם בת הזוג, וזאת, בין היתר לאור השקעתה בדירה.

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה08/04/111060 צפיות
האם חניה וגג הצמודים לדירה מהווים חלק ממנה על פי חוק הירושה? בית המשפט לענייני משפחה במחוז ת"א השיב בחיוב על השאלה וקבע, כי לא ניתן להפריד בין דירה לרכוש המשותף הצמוד לה. לאחר שאשתו נפטרה, ירש בעלה את זכויותיה בדירת המגורים המשותפת שלהם ושני שליש מיתרת עזבונה, ואת השליש הנוסף ירשה אחותה. כעבור מספר שנים נפטר גם הבעל והוריש את רכושו, לרבות זכויותיו בדירה, לנתבע. בתביעה שהגישה האחות לבית המשפט לענייני משפחה, היא טענה כי הגג והחניה הצמודים לדירת המגורים של המנוחים, אינם מהווים חלק מזכויות המנוחה

מאת: פסקדין - דיני משפחהדיני משפחה08/04/111079 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה במחוז ת"א קבע, כי אישה ששבה לחיות עם הגרוש שלה למשך שנה וחצי לאחר גירושיהם, זכאית למחצית המגרש שרכש הגרוש בעת שחיו יחד שנית, אך דחה תביעתה למזונות משקמים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171800 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica