חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי צריך שימור לקוחות?

מאת: רוני מיכאלייעוץ עסקי26/05/2011952 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות וארגונים מכירים בחשיבותו של שימור לקוחות. בשוק דינמי ותחרותי המשתנה באופן תדיר, כל ארגון הרוצה לשגשג ולהצליח חייב להיות מוכן לבצע שינויים מבניים והתנהלותיים, על מנת להתאים את עצמו במהירות וביעילות למציאות המשתנה תדיר.

מה זה בעצם שימור לקוחות?

שימור לקוחות הוא התהליך המבצע ביקורת על הארגון, בכל הנוגע לעמידה ביעדים ובמטרות שהציב לעצמו, יעילות, ניהול תקין ומיצוי מקסימלי של המשאבים ברמה הכלכלית, המבצעית, וחשוב מכך – ברמת ההון האנושי. בנוסף, מסייע תהליך של שימור לקוחות לארגון לזנוח מטרות ישנות שכבר אינן רלוונטיות, ולזהות מטרות חדשות שאליהן ישאף הארגון להגיע.

תהליך שימור לקוחות יכול להתבצע בשני אופנים: הראשון, והנפוץ יותר, על ידי ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים שהובא לחברה כיועץ חיצוני, לתהליך קצוב בזמן ובמטרות. השני, המתאים בעיקר לחברות בינוניות וגדולות: על ידי מנהלי שימור לקוחות היושבים בארגון עצמו, ועובדים על ייעול והתפתחות ברמה השוטפת והיומיומית.

שימור לקוחות בתוך הארגון

מנהלי שימור לקוחות היושבים בתוך ארגונים וחברות הם בדרך כלל פסיכולוגים ארגוניים או יועצים ארגוניים בוגרי תואר שני, והם עוסקים בין היתר בהדרכה חיצונית ופנימית, לרבות סדנאות לעובדים ולמנהלים; פיתוח מנהלים וליווי עובדים; הטמעת כלים חדשים ושיטות עבודה חדשות, ועוד. למרבה הצער, תחום זה כמעט ואינו מפותח בארץ, ורק חברות וארגונים ספורים מרשים לעצמם להחזיק מנהל שימור לקוחות במשרה מלאה בתוך הארגון.

שימור לקוחות ע"י יועץ חיצוני

לעומת זאת, הנושא של שימור לקוחות ע"י יועץ ארגוני חיצוני הולך וצובר תאוצה. תהליך של שימור לקוחות ע"י יועץ חיצוני הוא תהליך זמני, ממוקד, שמטרתו זיהוי מטרות חדשות או שווקים חדשים לארגון, התאמת המשאבים של הארגון למציאות הדינמית והמשתנה שבתוכה הוא פועל, ובפרט – פיתוח ההון האנושי של הארגון, ובפרט של השכבה הניהולית, כך שהקריירה של העובדים תתפתח בכיוון ובמינון שמתאין הן לארגון והן לעובדים עצמם.

שלבי תהליך שימור לקוחות

תהליך של שימור לקוחות כולל, בראש ובראשונה, אבחון ארגוני, כלומר בחינת המצב הקיים בארגון, והאם הוא תואם את המטרות והיעדים ששם לעצמו הארגון. השלב השני יהיה בניית אסטרטגיה ארגונית, הכוללת גיבוש חזון מחודש, המתאים למציאות העכשווית של הארגון, הגדרת ערכים ומדיניות, ובהתאם לכך - גזירת מטרות ויעדים. לאחר שהוגדרו המטרות, נבנית תוכנית פעולה להגעה אליהם, ומתחיל תהליך ההטמעה שלה, כולל פיתוח כלים רלוונטיים להשגת היעדים, וליווי וחניכה לצוות המנהלים. האפקטיביות של התהליך נמדדת שוב ושוב לאורך הדרך, על מנת לוודא שהארגון בדרך הנכונה. תהליך שימור לקוחות בריא חייב לכלול מנגנונים מפותחים ויעילים של משוב.

למי מתאים שימור לקוחות?

תהליך של שימור לקוחות מתאים לכל עסק, חברה או ארגון המעוניינים להשתפר, להתייעל ולעסוק לא רק בשרידה – אלא בצמיחה ובשגשוג. ניצול לא יעיל של משאבים, עומס עבודה או אבטלה סמויה, תקשורת פנים ארגונית בלתי תקינה, ניהול כושל – כל המפגעים הללו ועוד רבים אחרים, הרווחים ברמה זו או אחרת כמעט בכל ארגון, מטופלים ונפתרים במהלך תהליך של שימור לקוחות. לכן, תהליך זה מתאים לכל ארגון השואף להגיע גבוה ורחוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157019 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156051 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222216 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221486 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22897 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211215 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21950 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211032 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201512 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica