חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צוואות מפורסמות

מאת: עו"ד אופירהיסטוריה13/06/20113164 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא יעזור כלום. לא משנה כמה אנחנו אוהבים את החיים, או אולי דווקא מכיווון שאנו אוהבים כל כך את החיים, יש משהו קוסם בעיסוק בזמנים עברו, בדברים שהיו ואינם, ואפילו במילת ה-מ' – מוות. אולי זאת הסיבה שחובבי היסטוריה וביבליוגרפים רבים מגלים עניין בצוואות של דמויות מפתח בתרבות ובפוליטיקה. על עריכת צוואות של העשירים והמפורסמים, במאמר שלפניכם.

הם היו עשירים, יפים, מפורסמים ובעל עוצמה. הם שינו את העולם סביבם ונגעו בחייהם של אנשים רבים מספור. אבל כדרכו של כל בשר, גם הם הסתלקו מן העולם. יש משהו מיוחד במילים אותן משאיר אחריו אדם. אלו אינן מילים אשר נבחרות כלאחר יד. לכן, צוואותיהם של ידוענים הן כה מבוקשות ומהוות מוקד לסקרנות רבה על ידי מעריצים, חובבים והקהל הרחב. ברוכים הבאים להיסטוריה של העת החדשה!

בדומה לעריכת הסכמי טרום נישואין, ואף יותר מדכאת מהם, עריכת צוואה הינה אקט שרבים מעדיפים שלא לחשוב עליו. ראשית משום שהעיסוק במוות דוחה רבים מאיתנו באופן טבעי, ושנית משום שקשה לכסות את כל ההיבטים הנוגעים לטיפול בנכסים הפיסיים, בקניין רוחני וכיוצא באלה. עם זאת, כאשר הדבר נוגע לאנשים רבי עוצמה ו/או רבי רכוש, עריכת צוואה הופכת לחובה. סיפורים רבים בנוגע לקרבות ארוכים בבתי המשפט בנוגע לירושות של העשירים והמפורסמים, מילאו את דפי הרכילות במהלך השנים. עריכת צוואות לא תמיד מבטיחה את ביצוען, אבל היא בהחלט מביאה לא אחת לכך שאנשים שהיו מפורסמים בחייהם, מנציחים את שמם פעם נוספת לאחר מותם.

כך, למשל, ליאונה המסלי, אשת עסקים מצליחה, אשר הייתה ידועה בכינוי 'מלכת הנבזות' (The Queen of Mean) הלכה לעולמה ב-2007. המסלי הותירה בצוואתה, לא פחות מ-12 מיליון דולר בקרן נאמנות לכלבה האהוב, טראבל (צרות). עוד השאירה לשניים מילדיה 10 מיליון דולר "בלבד" לכל אחד, ולשניים האחרים לא הורישה דבר. למרות בקשתה בצוואה, הופחתה ירושתו של הכלב, בהחלטת שופט, ל-2 מיליון דולר בלבד. כנראה שהכלב והמטפל אשר נשכר לטפל בו ישרדו גם עם ירושה זעומה זו.

עריכת צוואה מקורית נוספת, בעלת אופי רומנטי הפעם, שייכת לקומיקאי האמריקאי ג'ק בני, שהלך לעולמו ב-1974. בצוואתו היה סעיף בו הפקיד סכום של כסף לידי חנות פרחים מקומית, כדי להבטיח שאשתו, מרי ליוינגסטון, תקבל שושנה אדומה אחת בכל יום עד שארית חייה.

הקוסם המפורסם, הארי הודיני, היה ספקן ידוע וחסר רחמים. במהלך חייו נלחם בתופעת הידעונים והמתקשרים, אשר התיימרו ליצור קשר עם אנשים מעולם המתים. כה חשוב היה הנושא להודיני, שהוא ניצל את עריכת צוואתו על מנת להפריח את קיומה של התופעה. בצוואתו, הוא ביקש מאשתו לקיים סיאנס מדי שנה, בהאלווין (ליל כל הקדושים), כדי שיוכל ליצור איתה קשר אם הדבר אפשרי. כדי לוודא שאיש לא יוכל להונות אותה, הפקיד בידיה גם מילים סודיות שנבחרו באופן רנדומאלי, שתהיינה ידועות רק להם, כאמצעי זיהוי. אשתו ביצעה את מבוקשו במשך 10 שנים. לאחר שנים אלו, כבתה את נר הזיכרון שהקפידה להדליק במשך כל הזמן, ונפרדה מבעלה לשלום.

המחזאי האירי הידוע ג'ורג' ברנארד שו, האיש היחיד בהיסטוריה שזכה גם בפרס הנובל וגם באוסקר, לא היה כה מרוצה מהשפה האנגלית, ככל הנראה. לפיכך, בעת עריכת צוואתו הקדיש סכום נכבד למימון פיתוחו של אלפבית חדש, כזה אשר ימנע את הסיבוכים הכרוכים בזה האנגלי. אומנם בסופו של דבר הופחת סכום הכסף לכמה אלפי פאונד בלבד, אולם בקשתו של שו כובדה, האלפבית פותח ואף אחד ממחזותיו ראה אור באמצעות אלפבית זה.

ולסיכום, עריכת צוואות מהכוכבים – ג'ין רודנברי, האיש שהמציא את סדרת הקאלט של כל הזמנים, מסע בין כוכבים (Star Trek) ביקש בצוואתו כי אפרו יפוזר בחלל החיצון, המקום אותו כה אהב ועליו כתב. לאחר מותו ב-1991 חלק מאפרו נלקח על סיפון מעבורת החלל קולומביה, ב-1997 חלק נוסף מהאפר נשלח לחלל על גבי טיל בשם פגאסוס, וב-2012 צפוי להישלח עוד חלק מאפרו יחד עם זה של אשתו, כך שיוכלו להיות מאוחדים במרחבי החלל.

חושבים גם על עריכת צוואה? פנו אל עו"ד מיכל אופיר מומחית בענייני צוואות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל אופיר- נוטריון ועריכת דין. המשרד בעל וותק וניסיון של למעלה מ-16 שנים ומוכר ע"י השגרירויות הזרות בארץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אופיר

מאת: עו"ד אופירשירותים לעורכי דין16/05/111117 צפיות
נוטריון הינו עורך דין המוסמך לאשר נכונות מסמכים. אך מה קורה כאשר מדובר על מסמכים ותעודות שנועדו לשימוש בחו"ל? כאן יש צורך בחתימה נוספת- חתימת אפוסטיל. כל המידע במאמר הבא

מאת: עו"ד אופירדיני חוזים16/02/111595 צפיות
המילה נוטריון משמעותה עובד ציבור או עורך דין המוסמך מתוקף החוק לאמת, לערוך ולאשר בחתימתו מסמכים על מנת שיהיו ברי תוקף משפטי

מאמרים נוספים בנושא היסטוריה

מאת: גדעון צורהיסטוריה04/07/1510230 צפיות
מסורת המקרא מציגה את נחלת שבט גד מעבר לירדן, ממזרח לארץ כנען. ביינות לשבט ראובן מדרום וחצי שבט מנשה מצפון. גבולות השבטים מסתמכים על הכתוב בספר יהושע. ומנגד, קיימות במקרא סתירות לגבי מיקומה של נחלת שבט גד, שטח נחלה זו משתנה בספר במדבר (במדבר לב) ומשתנה שוב בספר דברי הימים (דברי הימים א, ה). נתונים אלה מעלים את הסברה שנחלת שבט גד, מקורה ביצירה ספרותית דמיונית.

מאת: יואב אפטרהיסטוריה11/10/143971 צפיות
מאמר זה בא לבחון את טיב היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית בשני העשורים הראשונים להקמתה של מדינת ישראל וכיצד הם מתבטאים במדיניות החוץ של ארצות הברית כלפי ישראל, תוך בחינת אירועים משמעותיים בתקופה זו.

מאת: יואב אפטרהיסטוריה11/10/143283 צפיות
עם הקמתה של התנועה הציונית ב-1897 החלו יהודים רבים להאמין כי הפתרון לבעיה היהודית באירופה מצויה בפתרון טריטוריאלי עצמאי ליהודים. עובדה זו הביאה לפילוג בקרב העם היהודי בסוף המאה התשע-עשרה למן תחילתה של מלחמת העולם השניה. העם היהודי התחלק לשני זרמים עיקריים, מחד יהודים ציוניים שהאמינו בפתרון מדינה לאומית לעם היהודי ומאידך יהודים אנטי ציונים שסברו כי מלחמה על זכויותיהם של היהודים במקום מושבם הוא הפתרון לבעיה היהודית. מפלגת הבונד אימצה לעצמה קו לוחמני יהודי שנלחם על זכויותיהם בארצות מוצאם.

מאת: יואב אפטרהיסטוריה11/10/142982 צפיות
במאמר זה אתחקה אחר קורות חייו של אברהם ברמן משחר ילדותו למן עלייתו לארץ ישראל, האירועים בחייו של ברמן יכולים לפתוח לנו צוהר לאופיים המיוחד של מנהיגים בתקופת זמן מורכבת כמו השואה.

מאת: יואב אפטרהיסטוריה11/10/143371 צפיות
מדיניות הנאצים טרם החלת הפתרון הסופי של היהודים, הייתה אכזרית, נפשעת ועסקה בעיקר בדחיקתם וגירושם של היהודים מן החברה בה הם נמצאו. במחקר האקדמי קיימת אמביוולנטיות בכל הנוגע למדיניותם של הנאצים למן תחילת שלטונם ב-1933 ועד החלטתם על השמדה טוטאלית של יהדות אירופה בינואר 1942. מחד גיסא קיימים חוגים הסוברים כי ההחלטה על הפתרון הסופי נרקמה בראשם של בכירי ההנהגה הנאצית עוד בימי ראשית שלטונם ומאידך גיסא חוגים אחרים טוענים כי ההחלטה על הפתרון הסופי נוסחה באותם רגעי הכרעה בסוף 1941 ותחילת 1942.

מאת: גדעון צורהיסטוריה22/09/143320 צפיות
פסוק אחד במקרא – כִּי הוּא רֹדֶה בְּכָל עֵבֶר הַנָּהָר, מִתִּפְסַח וְעַד עַזָּה, בְּכָל מַלְכֵי עֵבֶר הַנָּהָר, (מלכים א, ה,ד) עורר תיאבון בקרב מלומדים רבים בחלד, להרחיב את שטחי ממלכתו של שלמה המלך

מאת: גדעון צורהיסטוריה13/05/146270 צפיות
חלקו השני של המאמר, בא לספר את מקור שמן הקדום של אותיות האלפבית הכנעני. השם הראשוני של כל אות ואות, כפי שנתנו לו הכנענים, ולאחר מכן שינוים שחלו בשמות האותיות, עקב שינוים בציורי האותיות, או מנת להקל על הגיית השמות. חלק משמות אותיות האלפבית שלנו נושאות את שמן מזה כ- 4000 שנה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica