חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו נוטריון?

מאת: עו"ד אופירדיני חוזים16/02/20111596 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם נזקקתם פעם לשירותים משפטיים כלשהם, הכרוכים במתן אישורים מסוימים כגון חתימה על הסכם משכנתא מול הבנק או אישור הסכמי ממון, לבטח שמעתם את המושג "נוטריון". מכיוון שמדובר במושג שנשמע קצת זר לשפה שלנו, החלטנו לכתוב מאמר שמסביר את מקור השם נוטריון, ואת מהות עבודתו.

נוטריון – מקור השם

המילה נוטריון הגיעה אלינו מן הלטינית והיתה שגורה בפי בני העם היהודי כבר בתקופת חז"ל. באותה תקופה משמעות המילה היתה סופר או לבלר – שליח ועם חלוף השנים קיבלה משמעות קרובה, אך מדויקת יותר. היום המילה נוטריון משמעותה עובד ציבור או עורך דין המוסמך מתוקף החוק לאמת, לערוך ולאשר בחתימתו מסמכים על מנת שיהיו ברי תוקף משפטי.

נוטריון – אישור מסמכים משפטיים

כאמור לעיל, היום תפקידו של נוטריון הוא לאמת, לערוך ולאשר מסמכים, כדי שיהיה להם תוקף משפטי. הדבר אמור לגבי מסמכים שונים, וביניהם:

· אישור תרגומים – משרדי נוטריון רבים עוסקים, בין היתר, באישור תרגומים של מסמכים שונים, כגון מסמכי הגירה. בנוסף מוסמך נוטריון לאשר תרגומים של מסמכים שונים מטעם המדינה. ישנם משרדי נוטריון שמספקים גם שירותי תרגום נוטריוניים, וכך חוסכים מהלקוח את הצורך לגשת לחברת תרגום שתתרגם עבורו את המסמך ושני הדברים – תרגום המסמך ואישורו, מתבצעים במשרד הנוטריון עצמו.

· יפוי כוח נוטריוני – ייפוי כוח שנחתם בנוכחות נוטריון, אשר בחתימתו שלו מאשר כי זיהה את החותם ואימת את חתימתו. ייפוי כוח שכזה נדרש בשני מקרים עיקריים: לקיחת משכנתא – הבנק נותן ללווי המשכנתא ייפוי כוח לטובת הבנק, ודורש מהם להחתימו בנוכחות נוטריון לצורך אימותו; נסיעה לחו"ל – אדם הנוסע לחו"ל לתקופה ארוכה יכול להשאיר ייפוי כוח נוטריוני לאדם עליו הוא סומך (קרוב משפחה, חבר) המאפשר לו לבצע בשמו פעולות שונות שבימים רגילים יכולות היו להתבצע רק על ידי הנוסע עצמו.

· אישור הסכם ממון – נוטריון מוסמך לאשר הסכם ממון אשר נחתם בין שני בני זוג. הסכם ממון נחתם בין בני הזוג על מנת להסדיר את ענייני הרכוש בין השניים במקרה של פרידה או גירושין, מבחינת שיתוף והפרדה. על מנת שהסכם ממון יהיה בר תוקף, צריך שיאושר על ידי בית הדין לענייני משפחה, על ידי רשם הנישואין או על ידי נוטריון, כאשר אישור על ידי נוטריון הוא הדרך הפשוטה והקצרה ביותר.

· אישור צוואה – על מנת להבטיח שצוואתו של אדם תהיה ברורה וודאית, ניתן לערוך ולחתום אותה בפני נוטריון. צוואה נוטריונית נחתמת על ידי כותב הצוואה בפני נוטריון, הנוטריון קורא את הכתוב בקול רם בפני כותב הצוואה על מנת להבטיח שכל פרטי הצוואה כתובים בדיוק על פי רצונו, ואז חותם עליה כדי לתקף אותה.

· אישור חיים – אישור המהווה אסמכתא לקיומו של אדם מסוים בפני כל גורם המוסמך לבקש אישור שכזה מטעם המדינה. אישור חיים ניתן לתקף על ידי חתימת נוטריון.

· אישור תצהיר נוטריוני – אישור הניתן על ידי נוטריון לאימות הצהרה של אדם, כמו במקרים בהם לקו מבקש שהמתורגמן יצהיר שהתרגום שביצע הוא תרגום נאמן למקור ובמקרים נוספים.

נוטריון מוסמך לאשר מסמכים ותצהירים נוספים, כגון אישור העתק נאמן למקור, עריכת העדה של מסמך סחיר, אישור נכונות ספירת מלאי ועוד.

נוטריון – חותמת מוסמכת

לסיכום – חתימתו וחותמתו של נוטריון הן הנותנות תוקף למסמך בפני רשויות ומוסדות שונים, ומהוות אישור שריר וקיים למסמך עליו הן מוטבעות.



 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל אופיר- נוטריון ועריכת דין. המשרד בעל וותק וניסיון של למעלה מ-16 שנים ומוכר ע"י השגרירויות הזרות בארץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אופיר

מאת: עו"ד אופירהיסטוריה13/06/113171 צפיות
לא יעזור כלום. לא משנה כמה אנחנו אוהבים את החיים, או אולי דווקא מכיווון שאנו אוהבים כל כך את החיים, יש משהו קוסם בעיסוק בזמנים עברו, בדברים שהיו ואינם, ואפילו במילת ה-מ' – מוות

מאת: עו"ד אופירשירותים לעורכי דין16/05/111121 צפיות
נוטריון הינו עורך דין המוסמך לאשר נכונות מסמכים. אך מה קורה כאשר מדובר על מסמכים ותעודות שנועדו לשימוש בחו"ל? כאן יש צורך בחתימה נוספת- חתימת אפוסטיל. כל המידע במאמר הבא

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181313 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181600 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171589 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161720 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162055 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153307 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152368 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica