חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יקבי יהודה בגן הבוטני בירושלים - הפעם הצלחתם לעצבן אותי : מאת שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול19/06/20111207 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יקבי יהודה בגן הבוטני בירושלים - הפעם הצלחתם לעצבן אותי   : מאת שף אלון גונן

נמאס לי מאירועי יין חובבניים, נמאס לי שאין סדר בבלגן, שאין ליקבים על שולחן הטעימה כרטיס ביקור, שאין עלון עם הסבר שאפשר לקחת ולהבין, ולא לחכות חצי שעה כדי שהנציג בביתן יחזור כמו תוכי על שלוש שורות.

אפשר בקלות להחליף את שם האירוע 'טעימות יקבי הרי יהודה' בשם 'הבר הכי זול בעיר'. שלם 50 שקלים, קבל גביע, וקדימה - אפשר להעמיס. והיינות שנמזגו היוו הפעם פגיעה באינטליגנציה אפילו לחובבי הקוקה קולה.

על שולחן הטעימות הוגשו יינות מהדור של '3 במאה' במבצעי החגים. היקבים הגדולים אפילו לא טרחו לשלוח נציגים ראויים. יקבים כמו צרעה וקסטל לא נצפו בשטח. היחידים שעשו שמח בשטח היו אנשי חבורת הנגנים שהופיעה במהלך הערב.
אי אפשר היה שלא לגחך על הקרנת תמונתו הגדולה של משה דדון ראש המועצה האזורית מעל ראשי הנגנים. קצת הזכיר את סוריה בימים הטובים שלה.

ואני באמת לא מבין. מה כל כך בעיה להפיק אירוע ססגוני, מחויך, אפילו דידקטי, שבו היקבים לא רק מטעימים בקמצנות את נקטר האלים שלהם, אלא יודעים מה היא מטרת האירוע .
 והמטרות די ברורות: יין ישראלי, יקבי בוטיק, אזור הרי יהודה, איסוף לקוחות חדשים, (חשבתם לתת לטועמים למלא גלויות עם כתובות אי מייל, על מנת לדוור אותם ולהזמין אותם ליקב? לא, בטח שלא).
אתם כל כך רוצים להיות אזור יחודי (סטייל בורגון)? מעולה. אני בעד. בתערוכה האחרונה שביקרתי בה בחו"ל, דאגו שכל המטעימים ילכו עם חולצות אחידות עם תגי שם, כדי שהקשר יהיה זמין וקרוב. חולצות טי שעולות 15 שקל עם לוגו, היו עושות פלאים. לא תמיד נעים לקבל יין ממטעים עם גופיה; מה לעשות.

דפי רישום טעימה, מפת היקבים, גלויות, כרטיסי ביקור, אולי הדרכה של חצי שעה של המטעימים; כל הדברים הפשוטים הללו היו תורמים לעסק הזה. ראו ערך טעימות היין במוזאון ארץ ישראל בתל אביב שמארגן מגזין יין וגורמה בראשות עדי אבישר.
כל שנה מגיעים פחות ופחות אנשים בגלל החובבנות, ומה לעשות: ציבור שותי היין הוא ציבור אינטליגנטי.

אני תל אביבי שחונך על המשפט 'שתי גדות לירקון. קשה לי לצאת מהיער שלי, ואני צריך סיבה ראויה. לא בטוח שבשנה הבאה טעימות יינות הרי יהודה יהוו סיבה מספיק טובה.

יקב ענבה 
פינו נואר 2007 
צבע חום מט, יין פרחוני וקשה לשתייה. טעמי עשבי תיבול והרבה טעמי תה ארל גריי מרוכז.
ההתעקשות לעשות פינו נואר בארץ לא מובנת לי. אולי יקבים גדולים יכולים להשתעשע ברעיון ולנסות כן לעשותו ראוי לשתייה. ליקבי הבוטיק, לצערי, אין את היכולת ואין את האומץ לשפוך יין, שמה לעשות, רחוק מלהיות יין.

קברנה סוביניון, קברנה פרנק ומרלו 2007
יין דליל, ריחות מינורים של חווה, פירות טובים ובשלים. היין רך ונעים בשתייה. עפיצות מינורית, אפטרטייסט כמעט שלא קיים. הזכיר לי יינות שמוגשים בקראפים בביסטרו בבורגון.

יקב צובה
שיראז, סנג'ובזה וקברנה 2009
בלנד שנרקח במיוחד למסעדות (יין שמתאים למספר רב של אנשים בשולחן). חומציות מאוזנת, פירותיות בשלה עם גוף בינוני. יין נעים וקל לשתייה. יופי של יין.

יקב סוסון ים
מוסקטו
אני אוהב את זאב דוניה. הוא מצליח להפתיע אותי כל הזמן. פעם זה במסעדה בתל אביב שרכשה חבית רק לה, שהייתה מעולה, ופעם באירוע כשזאב מוציא לו יין שאוטוטו יבוקבק.
גם הפעם הפתיע אותי זאב עם יין המוסקטו, שהיה יבש ובעל ריחות דבש וצוף עדינים. טעמי פירות טובים מילאו את הפה, ויובש והעפיצות שעלתה מהיין כמו הדביקו את כל הטעמים הנפלאים לחך לשעה ארוכה.
לא יכולתי לעזוב את הריח של הצוף שבקע מהכוסף ויכולתי להישבע שלידי עומד ספירוס ומעמיס כוורת דבורים ונוסע לו בעקבות הפריחה.

יקב קטלב
שרדונה
13 חודשי חבית, ארומות של חומצות חלב ומעט ריח דיר. בטעימה היין מתגלה כ- FLAT - שטוח לחלוטין, עם טעמי פרי לא טובים.
ביקשתי שיפתחו בקבוק אחר לטעימה, אולם היינן יוסי איטח טעם איתי את היין מהבקבוק הראשון, וקבע שככה היין צריך להיות ולא יהיה שינוי בבקבוק אחר. לצערי לא ניתנה לי ההזדמנות לבדוק זאת.

קברנה, מרלו ופטי ורדו
14 חודשי חבית, 14.5% אלכוהול. יין מלא ועגול, פירותי מאוד ובעל אפטר טייסט משובח. היין ממלא את הפה בטעמים טובים של פירות יער צעירים, מעט שזיף בשל נותן עוצמה, והיין בעל גוף חסון. יופי של יין.

יקב טרה פרומסה
סירה 2005
היקב הטעים רק את יין סירה 2005  - אכן סירה בן 6 שנים שמוכן לשתייה ונמצא בשיאו. חזק, עוצמתי, פירותי מאוד. סירה במיטבו.

יקב נבות
קברנה סובניון בתוספת סירה
ריחות של פירות ירוקים. בטעימה היין כמעט ולא משחרר טעמי פרי, והחומציות שבו לא מאפשרת ליין להתפתח ולהוציא טעמי פרי כלשהם. ייתכן שהיין צריך להיות בדקנטר על מנת להיפתח. באירוע הנ"ל היין נמזג מהבקבוק לגביע ישירות על ידי היינן, ולא נאמר דבר על צורך בנשימה של היין. חבל.
בטעימות של המרלו 2007 והקברנה 2007 שעשיתי לפני כמה חודשים, היינות של יקב נבות היו עוצמתיים ובעלי פירותיות טובה וארומות טובות.

יקב ברבדו
שיראז 2009
12 חודשי חבית (חלקן אמריקאיות). צבע אדום ארגמני כמעט אטום. ריחות טובים של פרי בשל עם מעט נענע טריה ופלפל שחור. האף מתמלא בריחות של פירות טובים, שמתמזגים היטב עם הטעמים, ויוצרים הרמוניה מושלמת לשיראז ישראלי.

מרלו 2009
12 חודשי חבית (חלקן אמריקאיות). צבע אדום בוהק וצלול. בהרחה היין שופע המון עשבי תיבול, טעמי אניס וצימוקים, המשתלבים נפלא עם הריח המרענן של היין.
גוף חסון, אפטר טייסט עם מרירות עדינה שמוציאה את טעמי הווניל שספג היין מהחבית האמריקאית. חווייה.

יקב עגור
בלנקה
בלנד של ויונייה ויוהנסבורג ריזלינג. ריחות נפלאים של פירות הדר וליים. היין רענן ופריך מאוד, ממש מתפוצץ בפה ומשחרר טעמים נפלאים. חומציות מאוזנת עוטפת את חלל הפה, והאפטר טייסט חמאתי ומושלם. יופי של יין.

רוסה
יין רוזה שצבעו הזכיר לי עגורים בתקופת חיזורם. היין שופע ניחוחות של פירות צעירים ובשלים שמתמזגים יחד. היין ממלא את הפה בטעמי ענבים טריים. אפשר להרגיש את התירוש ביין הזה.
כל כך נהניתי מהיין, שאפילו לא שאלתי איזה סוג ענבים, כמה זמן חבית או כמה אלכוהול יש ביין. ממש לא רלוונטי כשמדובר ביין שעושה כל כך טוב לשותה אותו. וואואו, מדהים.

www.adomolavan.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121325 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121453 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121276 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121329 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121490 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121408 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121466 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142916 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144443 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411828 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148163 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148482 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica