חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יינות לבנים לקיץ הישראלי: מאת שף אלון גונן וד'ר עודדה בנין גורן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול20/06/20111018 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יינות לבנים לקיץ הישראלי
מאת ד'ר עודדה בנין גורן ושף אלון גונן.

 

בית איש הענבים במקומו החדש ממשיך במסורת של פריסת יינות ישראלים לטעימות פתוחות לאוהבי וחובבי יין. היין מוצע לטעימה ללא גינונים והתחכמויות מיותרות, כוסות איכותייות, קירור נכון ומזיגה מקצועית. הכלל הראשון באיש הענבים הוא "שהציבור ישפוט ויחליט". השבוע נפרשו יינות קיציים (לבנים, רוזה ומעט יינות קינוח ). והכלל השני. אהבתם את מה שטעמתם אפשר לקנות במחירים שפויים.
עודדה בנין גורן ביקרה במתחם החדש ולאחר מספר טעימות החליטה לרכוש חלק מהיינות ולהמשיך את הטעימה במועד אחר. כי הרי אי אפשר לטעום כל כך הרבה יין ובאמת ליהנות.

רשמי טעימה מאת: עודדה בנין גורן  ( ע.ב.ג ) ושף אלון גונן (א.ג.)

 קסטל, בלאן דו קסטל, שרדונה 2009 :
אמביוולנטיות נרשמה ליין המדובר. אנו רגילים לשרדונה שונה מבית יקב קסטל , 2009 שונה מאוד, לא מובן ומעניין לבדוק את 2010 האם זה שינוי שקיבל היקב לשנות את עשיית השרדונה הכל כך קסטלי למשהו חדש. ( ע.ב.ג )

רמת הגולן, ירדן, שרדונה כרם אודם 2009
ניחוחות טובים של פירות טרופיים, מעט אגס ומשמש בוסרי, חומציות נעימה וחמאתיות בבליעה. היין בעניי מאוד מקובע ולא "חי". הריחות לא משתנים לכל אורך הטעימה ומפסיקים לרגש אחרי כמה הרחות והפה לא עובד ולא מקבל חוויות עם כל לגימה.
יין שזכה במדליה חשובה וברור לכולם שבטעימה של תחרות הוא מצוין ומבריק אבל לסועד במסעדה שכוס יין מלווה מנה או ארוחה הוא לא עוטף את הסועד בחוויה לאורך זמן. ( א.ג )


אסיף, חבלי ארץ, ויונייה 2009
הוויוניה הוא זן שאט אט מתקבל בברכה בארץ, אולם הוא די מבלבל את השותה שרגיל לשרדונה או לסוביניון בלאן. הוויוניה של יקב אסיף בעל חמיצות נעימה ומתיקות מאוזנת, ובעל גוף טוב. לטעמי היין לא מספיק מרגש, ואין לו אמירה מעניינת כל שהיא. ( א.ג. )
אסיף, חבלי ארץ, שרדונה 2009
היין צלול ובעל צבע קש בהיר. בטעימה היין מאוד נעים לשתייה, עם פירותיות קלילה ולא משתלטת. היין לא עבר תסיסה מלולקטית ולא חווה עץ, כך שהיין מאוד קליל ובעל חמיצות נעימה.
זהו יין שמתאים למאכלים קלילים. שרדונה שלא עושה עניין וללא סיפורים מיותרים.
יופי של יין. ( א.ג )

דלתון, רזרב, סוביניון בלאן 2010
צבע צלול מעט ירקרק, יין קליל עם ארומות נעימות וטעמי פרי טוב שמעניקות גוף חסון ליין, יין ללא התחכמות מיותרת, יבש וחומצי באופן מושלם, ישראלי במיטבו ( ע.ב.ג.)
דלתון, ויונייה 2009
אותי זן הוויוניה די משעמם ולא כל כך מרגש, בטעימת הוויוניה של דלתון יש התפרצות של ריחות פירות קיץ ששופעים מהכוס, וההפתעה היא שהריחות שהיין משחרר וטעמי היין כמעט זהים וזה מדהים בעניי, יש עיקצוץ טוב של עשבי תיבול צעירים. יופי של יין ( א.ג.)


טוליפ, וויט טוליפ 2010
בלנד של גוורצטימנר עם סובניון בלאן.
צבע זהוב בהיר, ריחות של אשכולית בוסרית, גויאבה מדהימה ומעט ליצ'י שמעלה חיוך על הפנים. הסובניון בלאן העניק טעמים של דשא קצוץ ורענן וחומציות שמאזנת את טעמי הפירות הבשלים. יין מורכב אך יחד עם זאת מאוד מענג ( א.ג )

דלתון, רוזה 2010
יין חצי יבש, בלנד של ברברה, קברנה סובניון וזינפנדל. ריחות פרחים ומעט בשר מעושן. אף על פי שהיין חצי יבש יש מתיקות מאוזנת. הייתי מעדיפה אם היו משתמשים רק בברברה ולא מנסים לתבל את הזן שמתאים כמעט ורק לרוזה בזינפנדל וקברנה. קצת מאבדים את היחודיות. ( ע.ב.ג )

סגל, סינגל, שרדונה 2010
ניחוחות תוקפניים של פרי הדר, מלון, ליים, אגס בשל אשר משלבים בתוכם וניל ומעט קינמון עדות למעט חבית אמריקאית. הטעמים מאוד עשירים והפה מקבל חוויה אין סופית כמעט. היין מאוד בורגונדי אך עם קריצה מאוד עכשווית של היינן ( א.ג.)

צובה, שרדונה 2010
ריחות עדינים של קרמל ומעט עץ מנסים להתחבר לניחוח גרדת לימון צעיר, ולא כל כך בהצלחה. העץ מעט משתלט, וניחוחות הפרי נעלמים מהר מאוד עם ערבול הכוס. גם בטעימה נעלמים טעמי הפרי מהר מדי ונשאר יין חסר נוכחות בפה, אולם האפטר טייסט כן משחרר טעמי פרי טובים.( א.ג. )

ברקן, רזרב, סוביניון בלאן 2010
יין רענן, פריך ועשבוני לצד ריחות פרי טרופי עדין עדין. יופי של יין לקיץ ( ע.ב.ג )

נעמן, פינק פלויד, רוזה
בלנד מענבי קברנה סובניון, קברנה פרנק ופטיט ורדו.
צבע היין מאוד מעניין ונוטה יותר לאדמדם, טעמי פירות טובים ממלאים את הפה. הקברנה פרנק מעניק יופי של גוף ליין. אהבנו את היין. שונה בנוף הרוזאים הדלילים שיש בארץ. ( א.ג.)


בנימינה, יוגב, מלבק- קריניאן, רוזה 2010
עשוי ענבי מלבק וקריניאן. ליין צבע ורוד בוהק וצלול, ארומות של תות שדה ופטל אדום.
טעמי תות שדה משתלטים על כל טעם אחר שיכול היה להיות ביין. הקריניאן כמעט ולא מורגש ולא מעניק ולו מרירות לטעמי התותית המוכרת לי. יין שקשה לשתות ממנו מלוא הכוס עקב מתיקותו הרבה. ( ע.ב.ג )

בן חיים, רזרב, שרדונה 2010
12 חודשים בחבית חדשה, חמיצות מאוד עדינה משתלבת עם ניחוחות טרופיים עדינים ומעט עץ. יין חמאתי, בשל, שרדונה עוצמתי שונה מכל השרדוניים הטרופיים הסוכרתיים שצצים.
יופי של יין ( א.ג.)

טפרברג 1870, טרה, גוורצטרמינר 2010
צבע ירקרק צלול, ארומות של מלון אננס וליצ'י, חמיצות שמאזנת את הארומות המתקתקות היין ממלא את הפה ובבליעה היין חמאתי ופריך. יין טוב ) ע.ב.ג )

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121322 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121452 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121276 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121329 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121488 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121408 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121466 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172756 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142546 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142912 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144441 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411804 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148160 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148479 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica