חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"תעשה הכל בכדי למנוע הפסדים, והרווחים כבר יגיעו"

מאת: אסף פרידלרשוק ההון26/06/2011926 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
האם המשפט הזה נשמע לכם מוכר ?זה מה שסוחרים מתחילים שומעים הרבה מאוד פעמים- ובצדק. קיימות כמה ורסיות לאמירה הזאת ואולי אחת המוכרות שייכת לזה שכולם אוהביםלצטט אותו (ואני אעשה זאת מכוח האינרציה), וורן באפט. מר באפט קבע שישנם שני חוקים."חוק 1: לעולם אל תפסיד כסף. חוק 2: אף פעם אל תשכח את חוק מספר 1."

אז מה הדרך לצמצם הפסדים ולהגביר רווחים כךשיטוסו לשמיים ?

למעשה, ישנן כמה אפשרויות...ושתיים הן ממשקריטיות. הדרכים הללו לא קלות מכוון שהן לא מתיישבות עם צורת החשיבה שלנו כבני אדם(להזכירכם אנחנו לא חיה שחושבת באופן רציונלי). אבל הן חיוניות להצלחה במסחר. בכדילהגיע למצב בו אנו שולטים
במה שנעשה, אנחנו דואגים במיוחד להקפיד ולבצע שתיפעולות:

  1. סגירת פוזיציות מפסידות לפני שהן הופכות לאסון.
  2. לא מגבילים טריידים מצליחים ע"י מימושם ברווחים קטנים.

נשמע פשוט וקל נכון ???


ולמרות זאת רובם המכריע של הסוחרים עושיםבדיוק ההפך. אחוזים באופוריה הם בורחים אחריי רווח של10% (או פחות), מוכרים מוקדםמידי טריידים שמתחילים "לצמוח" כשהם מתעלמים לחלוטין מהאפשרות לרווחים גדולים יותר.או גרוע מכך, מוכרים מניה ברווח קטן מאוד ומנגד ממשיכים להחזיק בפוזיציה מפסידהומתפללים שיום אחד תהפוך לרווחית (כמעט ולא קורה..כשצריך). ובמילים אחרות, הם יוריםלעצמם ברגל כשהם מגבילים את הרווחים ומאפשרים להפסדים שלהם להשתולל.

ישנה דרך להימנע מלהגיע למצב הקשה שתיארתי,והיא כוללת עבודה על פי תוכנית מסחר.

תוכנית עבודה אמיתית (איכותית, בדוקה ושעבדהועובדת לאורך זמן ארוך) אשר כוללת בתוכה סעיף קריטי לביצוע -הגדרה חדה וברורה שלכניסה לטרייד על פי היחס הנכון של רווח מול הפסד.

המוטיבציה להגיע ליחס רווח מול הפסד של 3 ל 1צריכה להיות מאוד ברורה ושמירה על הכלל הזה תסייע לכם לאפשר לרווחים שלכם לצמוח כמושצריך. מנגד, תכסחו את ההפסדים שלכם לפני שיהפכו לפצע גדול ומדמם.


אם בחרתם טרייד בו נקודת הגבלת ההפסד(Stop loss point) שלכם עלולה להגיע עד ל10%, ודאו שלטרייד הזה יש פוטנציאל שללפחות 30%. אם אין פוטנציאל כזה ותרו מיד על ה"הזדמנות" הזאת ואתרו טרייד אחר. נכוןיותר במקרים רבים לפעול באזור של ה 6% סיכון מול 18% הצלחה (פה כבר תלויה הבחירהבאופי המסחר של כל אחד). בנוסף, הקפידו לפזר את ההשקעות שלכם לפחות בין 5-6 ניירותשונים ובלתי תלויים כך שגם אם יקרה "אסון" ותקבלו חבטה של 10% (סוג של מקרה קיצוןמכוון שבדרך כלל רצוי לעבוד על טריידים בטוחים יותר) ינזק התיק כולו ב2% בודדיםבלבד.


הכלי היחידי שנמצא בשליטתו המוחלטת שלהסוחר הוא – ניהול הכסף (או בלעז Money Management) – וחשיבותוקודמת לכל דבר !!! כסוחר ותיק וכאלגוריתמאי (LFT / HFT AlgoTrading ) אני יכול לומרלכם שזהו המפתח העיקרי להצלחה בכל השיטות ועבור כל סוגי הסוחרים. ככה פועלים גופיהשקעות מוצלחים ומאידך סוחרים פרטיים טובים.


עשו לעצמכם טובה גדולה והקפידו:

  1. לעבוד רק לפי תוכנית עבודה טובה
  2. לפעול ממקום של ניהול הכסף
  3. לקבל הדרכה טובה לפני שתמצאו את עצמכם פצועים וחבולים.
 

 

 

ואולי השיעור הכי חשוב במסחר !

אני מכיר את ערן ל. (עצמאי) כבר כמה שניםטובות. ישראלי שחי בארה"ב, משפחה נחמדה שמתגוררת בסביבה פסטורלית. חיים נוחים למישמסתדר עם קיפאון, 8 חודשים בשנה במזג האוויר הקריר של בוסטון :)

עד לפניארבע שנים לא היה לערן שום קשר לתחום המסחר בשוק ההון. אבל הכרנו... וכבר כמה שניםהוא סוחר באופן עצמאי כשמידי פעם אנחנו מדברים ומחליפים חוויות (לחיי המפגשיםוהסקייפ). ערןאינו סוחר תוך יומי, אלא אחד כזה שמעדכן את הפוזיציות שלו מעתלעת.

לפני שבוע קבלתי טלפון נרגש ממנו. הוא הביא"מכת-חמש" (תרגום שלי לכנענית). מניה שהחזיק עלתה כבר פי חמש!

מה הסיפור שאלתי והוא ענה: " פעלתי על פי מהשאמרת לי פעם על איזון תיק ההשקעות. מצאתי בזמנו חברה שהשלימה לי 'משבצת' חסרהבתיק. קצת אחיזה בחברה שמספקת מזון מהיר. אתה יודע, לפיזור בתיק. בחרתי ב DPZ(דומינוס פיצה) ".

"עשיתי מה שאמרת". בשלב מסוים המניה הגיעהלכמעט 7 דולר ובכך השלימה עליה של 100%. "בשלב הזה כבר הייתי עם חצי מהכמות בחוץ.ומהרגע ההוא אני רוכב עליה כבר קרוב לשנתיים".

ערן עשה בדיוק מה שצריך.ועכשיו אני רוצהשתפנימו משהו מאוד חשוב, לעולם לא תשיגו "מכת-חמש" או טריידים עוצמתיים אםתמכרו (תברחו) מוקדם מיד. סוחר טוב יודע לתת לטריידים המנצחים להמשיך לרכוב אולדהור (תבחרו במונח שנוח לכם אתו).

מהצד השני צריך להתקיים התנאיהמשלים....לא לתת להפסדים קטנים לצמוח לגירעונות כבדים.

 

בכמה צריכה ההשקעהלעלות

בכדי לכסות אתההפסד

ההפסדהפוטנציאלי

11%

-10%

25%

-20%

43%

-30%

67%

-40%

100%

-50%

150%

-60%

233%

-70%

400%

-80%

900%

-90%

 

אם מניה ירדה (הפסידה) 10% צריך להשיג תשואהשל 11% בכדי להתאושש בחזרה. נייר שירד ב 50% צריך לעלות ב 100% כדי שיחזור המצבלקדמותו. הסיכויים לכך (סטטיסטית בזמן קרוב...שנים) הם נמוכים.

אם בסה"כ תעקבו אחרי שני החוקים הללו – לתתלטריידים רווחים 'להמשיך לעוף' ולעולם לא לאפשר לפוזיציות מפסידות ל 'התנפח' – תעשוהרבה כסף.

תם לא רוצים להיות במצב כואב נורא בו אתםמתפללים כל יום (כל היום) שטרייד שלכם לפתע יעלה ב 100% (לא קורה ככה סתם) רק כדילכסותהפסד צורם.

 

אתם רוצים לפעול בדיוק כמו ערן....לחתוךהפסדים באגרסיביות ולתת לטריידים מרוויחים חמצן שיאפשר להם להשיג פסגות חדשות ועלותלגבהים מרגשים.

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף פרידלר

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214094 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910554 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193002 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182843 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica