חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סדנאות הנחיית הורים

מאת: להוריםהורות27/06/2011982 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במידה ואתם נתקלים בקשיים במהלך גידול ילדיכם ומרגישים צורך להתייעץ עם אדם מוסמך. הדרך היעילה ללמוד על הורות ולקבל מענה לשאלות הרבות שמציקות לכם, היא באמצעות השתתפות בסדנאות לקבוצות הורים. בסדנאות ההורים לומדים במסגרת חוויתית, מעצימה, מחזקת ומהנה. השתתפות בקבוצות הורים מתאימה לכל הורה שרוצה ליהנות מחוויית ההורות.

מדוע כדאי להשתתף בקבוצות הנחיית הורים?
הקבוצה היא מסגרת בה ההורים יכולים לשמוע על בעיות דומות לשלהם ולהרגיש שהם לא לבד: כולם נמצאים באותה סירה של לבטים, חששות, תסכולים ולחצים. ההורים מקבלים מידע רב ושיטות חינוך הנלמדות בקבוצות אינטימיות בהן הם חשים חופשיים לשתף אחד את השני בהרגשותיהם. הקבוצה מעניקה תמיכה להורים, מקום בו הם יכולים ללמוד אחד מהשני  ומהמנחה, המספקת ידע תיאורטי בשילוב של דוגמאות מחיי היומיום. ההורים מקבלים זווית אחרת על ההורות ועוברים חוויה מעשירה המספקת להם אמצעים העוזרים להם לשפר את יחסיהם עם ילדיהם, לדעת כיצד להציב להם גבולות מוגדרים בשילוב עם הרבה אהבה, חום ותמיכה. הכלים אותם ההורים מקבלים בסדנא, משמשים אותם לכל תחומי החיים האחרים כמו הזוגיות, יחסים עם עמיתים לעבודה וכו'.

מה לומדים בקבוצות הנחיית הורים?
בסדנאות ההורים לומדים שלל נושאים כגון: הצבה של גבולות, הקשבה ואמפתיה, מניעת משברים, מניעת מריבות בין אחים, שילוב בין קריירה להורות ועוד. הנושאים נלמדים בליווי תרגול המתבצע עם סימולציות, הפעלות ועוד.



כיצד נרשמים לקבוצת הורים?
בכל אזור מגורים מתקיימת סדנת הורים בהנחיית מנחה מנוסה עם רקע של חינוך או פסיכולוגיה, אשר עברה הכשרה מקיפה בתחום.  בררו מה היא הסדנא הקרובה אליכם  ובחרו בסדנא כללית או ספציפית לטווח גילאים מסוים.

קבוצות לגיל הרך
הורים שילדיהם מתחת לגיל 9 יכולים להשתתף בסדנאות המיועדות לגילאים אלה. ההתמקדות בסדנאות היא במאפיינים של הגיל הרך, התמודדות עם התפרצויות זעם, פינוק מול גבולות, התמודדות עם תינוק קטן שנולד במשפחה וחלוקת תשומת הלב בינו לבין אחיו, ילד שמרביץ בגן ועוד.

סדנאות להורים למתבגרים
כיום יותר מאי פעם, גיל הנעורים הוא שלב מורכב וההורים זקוקים לשיפור מיומנות ולחיזוקים. הורים לנוער שהיום מתחיל מגיל אחת עשרה, לומדים על שלבי גיל ההתבגרות,   ההתפתחות המינית, השינויים החברתיים והשכליים, הצורך של המתבגר להיות עצמאי,  כיצד לסייע ולתמוך בילדים בשלב הזה, כיצד לשמור על תקשורת פתוחה וטובה עם הילדים, מעורבות הורית, סמכות הורית, תחומי אחריות ההורים, היחסים בין המתבגר לאחיו, זיהוי ומניעה של מצבים מסוכנים כמו סמים ואלכוהול ועוד.

טיפים להורים
פינוק מול הצבת גבולות: קיים הבדל בין פינוק יתר של הילד ומענה מיידי לכל רצונותיו לבין כך שמאפשרים לו להתמודד. ההורים צריכים להעניק לילד חום ואהבה, אולם אסור לחנוק אותו באהבה מבלי לאפשר לו להתמודד ולקחת אחריות בכדי שיגדל למבוגר עצמאי ובטוח בעצמו.
עונש מול למידה: עונשים אינם יעילים ככלי חינוכי ולכן צריך לפנות להגיון של הילד תוך מתן הסבר שלכל התנהגות לא מתאימה יש תוצאה. למשל: אם הילד לא מכין שיעורים הוא לא ייפגש עם חברים.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדרכה להורים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת להורים

מאת: להוריםהורות27/06/11767 צפיות
סדנאות הורים כוללות שלל נושאים כלליים ומתאימות להורים לילדים בגילאים שונים. בנוסף לקבוצות הכלליות, נערכות קבוצות המיועדות לשכבות מסוימות של הורים כמו: הורי תאומים, לקויי למידה, הורים גרושים ועוד.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214006 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204590 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204636 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201488 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica