חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סרטן הלבלב

מאת: גליה בסול כוכבסרטן04/07/20111424 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו הלבלב?

הלבלב הוא חלק ממערכת העיכול והוא ממוקם עמוק בחלק העליון של הבטן, ממש לפני עמוד השדרה ואורכו כ15 ס"מ. הלבלב מייצר את מיצי הלבלב, שהם נוזלים המסייעים בעיכול ואת האינסולין, שהוא אותו הורמון שמאפשר לגוף לאגור שומנים ולהשתמש בסוכרים. סרטן הלבלב הינו גידול ממאיר הממוקם בתוך בלוטת הלבלב. הוא שכיח בגברים יותר מנשים ונפוץ יותר בגילאים 60-80. תחזיות המחלה תלויות בגודל הגידול בזמן האבחון אולם הן די נמוכות.

סוגים של סרטן בלבלב

לעיתים קרובות סרטן הלבלב מופיע בראש הלבלב ונקרא בשם אדנוקרצינומה והוא הסוג הנפוץ ביותר. ישנם סוגים אחרים שהם פחות שכיחים ממנו, כמו קבוצות גידולים שהמקור שלהם הוא בתאים המייצרים הורמונים, סרטן הרקמה הלימפטית או סרקומה אשר נובעת מתאי חיבור בלבלב. התסמינים ברוב הסוגים מגוונים מאד וכוללים איבוד תיאבון, כאבי בטן, איבוד משקל ואף צהבת. אולם מאחר שתסמינים אלה עלולים לנבוע מהרבה גורמים נוספים קשה לקבוע אבחון של גידול בלבלב. לכן בדר"כ מאבחנים אותה בשלב יחסית מאוחר של התפתחותה.

שלבי אבחון המחלה

תחילה הרופא מבצע בדיקה גופנית ומקבל מהחולה את ההיסטוריה הרפואית האישית, לאחר מכן יבוצעו בדיקות מעבדה של שתן צואה ודם. אחר כך הוא ישלח לסדרה של בדיקות שאמורות לאבחן מהו סוג הגידול, סיווגו, מידת התפשטותו ואם ישנם גרורות. האבחנה כוללת בדר"כ: בדיקות CT, בדיקת MRI, בדיקות אולטרה סאונד ובדיקה של דרכי העיכול, הנעשית ע"י מצלמה מיקרוסקופית המורכבת על צינורית גמישה ודקה ויכולה להראות את דרכי העיכול ופעילותם. בעזרת מחט זעירה מוזרק חומר אל דרכי המרה וניתן לאבחן חסימות בכבד.

שאלות ותשובות

חולים רבים או כאלה שחשודים כחולים נתקפים בפרץ של רצון לידע נרחב בנושא הסרטן, כיצד מתבצעים הניתוחים, אילו סוגי ביופסיה עליהם לעבור, האם התהליכים מכאיבים ועוד. כמו כן הם רוצים לדעת האם יש עזרים טבעיים נוספים מחוץ לכתלי בית החולים, כמו רפואה משלימה וסרטן, תוספי תזונה, תזונה לחולי סרטן ועוד. רשת האינטרנט מלאה במידע הקשור בסרטן - מדרכי טיפול, כימותרפיה ותרופות ועד הקשר שבין כורכום או תה ירוק לסרטן, פעילות אבקת חלבון ותאים סרטניים ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

CancerHope  ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גליה בסול כוכב

מאת: גליה בסול כוכבתוספי מזון29/06/111421 צפיות
כימותרפיה היא שיטת טיפול המשתמשת בחומרים כימיים על מנת להכחיד תאים סרטניים ע"י פגיעה ביכולת החלוקה שלהם. השיטה מבוססת על טיפול בחומרים אלו במינון מסוים שנועד לעכב התפתחות או להשמיד לחלוטין תאים סרטניים. ישנם סוגים שונים של טיפולים כימיים ששימוש בהם מגיע בשלבים שונים של מחזור במחזור חיי התא. טיפול כימותרפי ניתן למטרות הריסה של תאי הסרטן והקטנת התאים הסרטניים על מנת להאריך את חיי המטופל.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171810 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153387 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142413 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142940 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145016 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148947 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138766 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica