חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיבות הילוכים

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי17/07/20111121 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תפקיד תיבות הילוכים ואברי העברת הכוח הוא להעביר את הכוח הנוצר במנוע אל גלגלי ההינע של המכונית. תפקידם גם לתאם את יחס המסירה של הסיבובים מן המנוע אל הגלגלים האחוריים בהתאם לנסיבות. כשהמכונית עוברת ממצב של תנוחה למצב של תנועה, במצב זה דרוש מומנט סיבוב רב ביותר, כשהמכונית נוסעת בדרך ישרה, בעליות או בירידות – תוך ניצול מלוא ההספק של המנוע, בחיסכון מכסימאלי בצריכת הדלק, תוך בטיחות נסיעה סבירה, ובנסיעות לאחור לפי הצורך.

המצמדמאפשר את העברת סיבובי גל הארכובה של המנוע אל תיבת ההילוכים ואת הפסקת העברת תנועה זו. תפקידו: לקיים את הקשר בין המנוע ובין תיבת הילוכים, לשם העברת סיבוביו של גל הארכובה אליה וממנה והלאה. קשר זה נוצר על ידי הצמדת חלקי המצמד זה לזה. הצמדתם של החלקים צריכה להיעשות במתינות, כדי למנוע זינוק המכונית כשהיא עוברת מתנוחה לתנועה או מהילוך אחד להילוך אחר, ההצמדה עצמה של חלקי המצמד צריכה להיות אמינה וחזקה כדי למנוע איבוד כוח המגיע מן המנוע וכדי למנוע חיכוך של חלקי המצמד בכל תנאי נסיעתה של המכונית.

תיבות הילוכים מקבלות את המהירות מהמנוע וצריכות להעביר אותו לגל ההינע, תיבות ההילוכים מדרגת את המהירות בהתאם לכוון ומהירות הנסיעה לפנים או לאחור.
גל ההינע תפקידו להעביר את התנועה מתיבת ההילוכים אל הדיפרנציאל.

מפרקי הקרדן הם מקנים לגל ההינע את הגמישות הדרושה לו לצורך פעולה בהפרשי גובה משתנים של מקומות הקישור שלו עם תיבת הילוכים ועם הדיפרנציאל.

הדיפרנציאל בו נעשה השלב השני של הפחתת המהירות הנמסרת מן המנוע והוא מעביר את התנועה מגל ההינע לסרן האחורי בזווית של 90 מעלות, תוך איזון הסיבובים בשעת הפניית המכונית לצד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורטוב יבוא שיווק והרכבת גירים אוטומטיים לכל סוגי הרכבים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורטוב

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי26/06/13838 צפיות
זה דבר נהדר לתקן את הרכב בעצמך. אתה מבזבז פחות כסף, אתה מקבל תחושה של יכולת ובטחון עצמי, מתוך הידיעה שעשית זאת בעצמך, ואתה יודע שהעבודה נעשתה כהלכה.

מאת: אורטוב רכב14/08/12985 צפיות
כמו בתחומים רבים אחרים, גם תחום הגירים האוטומטיים מתחלק לכמה סוגים, כלומר שני סוגים: סוגי הגירים האוטומטיים כוללים גיר אשר נקרא בשם גיר אוטומטי או בשמו המתוחכם יותר תיבה פלנטרית וגיר אוטומטי מסוג CVT.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי24/06/12993 צפיות
כמעט כל מי שביקר באירופה בשנים האחרונות בוודאי שם לב שבכל מה שנוגע למכוניות האירופאים מאוד שונים מאיתנו. זה מתחיל בשליטה המוחלטת של מכוניות מתוצרת אירופאית על הכבישים וממשיך בכמות עצומה של רכבים קטנים, העדפת תיבות הילוכים ידניות ומנועי דיזל במכוניות משפחתיות.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי16/02/121010 צפיות
המחשב בתוך גירים אוטומטיים יכול לחסוך הרבה כסף וזמן, תארו לכם שלא היה מחשב בגיר ולא הייתם מקבלים התראה על חוסר שמן

מאת: אורטוב רכב12/01/121737 צפיות
המצמד ההידראולי משמש איבר ביניים בין גלגל התנופה לבין המצמד החד דיסקי, או שהוא מהווה חלק מתיבת הילוכים אוטומטית, ובמקרה כזה הוא ממלא את מקומו של המצמד הרגיל

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי12/12/11992 צפיות
חלקיה העיקריים של תיבת הילוכים הידרה-מאטית הם מצמד הידראולי ושלוש מערכות פלנטאריות, שהקדמית והאמצעית משמשות להילוכים לפנים, והאחורית להילוך לאחור

מאת: אורטוב רכב23/08/111020 צפיות
שילוב עולה נקרא שילוב ההילוכים מן ההילוך הראשון לשני וממנו לשלישי, וכן הלאה, כדי להאיץ את מהירות נסיעתה של המכונית. שילובים אלה נעשים לפי הסדר

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213605 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204198 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205122 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192549 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181363 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181322 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181525 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica